Kombinak is csinos a Peugeot 207-es! Az orr-rész stílusához passzoló, lendületes vonalú puttonyt rajzoltak a tervezők, egységes, harmonikus autó benyomását kelti az SW. 4156 mm-es hossza (illetve egészen pontosan a hátsó túlnyúlás) 119-cel haladja meg a lejtőshátú verzióét. Ennek kizárólagos haszonélvezője a csomagtartó, melynek befogadóképessége 67 literrel nagyobb, alaphelyzetben 337 literes.

Praktikus megoldás, hogy egyes változatokban a hátsó szélvédő külön is nyitható az ötödik ajtótól, hiszen sokszor csak egy bevásárlószatyrot, vagy hátizsákot akarunk behajítani. A három részre hajtogatható, kemény kalaptartónak köszönhetően pedig kívülről és belülről egyaránt könnyedén hozzáférhető a poggyásztér. Széles a rakodónyílás, alacsonyan húzódik a küszöb (548 mm), s magasra nyílik a csomagtérajtó, így aztán a súlyosabb tárgyak beemelése sem jelent megerőltető feladatot. Ahogyan a csomagtartó bővítése sem! A 60/40 arányban osztott támlák a vállapjukon elhelyezett kar meghúzására előrebuknak, s ezután 1258 liternyi térrel gazdálkodhatunk. Dicséretes, hogy a padló teljesen sík marad, hossza pedig elérheti az 1,7 métert.  

Kilátások

A hátsó üléssort két centivel megemelték, az utasok ennek megfelelően jobban kilátnak – a fejtér még így is szellősebb, hiszen a tetővonal 38 mm-rel magasabban húzódik. Persze a hatás akkor teljes, ha megrendeljük az 1,106 m2 felületű panoráma üvegtetőt! Egyébként a belsőről ugyanaz mondható el, mint a többi 207-esnél: kellemesek az anyagok, jó az ergonómia és nagyvonalú a felszereltség.

A kínálat az 1,4 literes, 75 lóerős motorral indul. A másik két benzinest a BMW-vel közösen fejlesztette a PSA Peugeot–Citroën. Korszerű technika, hiszen változó szelepvezérlés és szelepkiemelés jellemzi őket. Az 1397 cm3-es 95 lóerős, míg az 1,6-os négyhengeres 120 lóerővel bír – egyedül ez utóbbihoz rendelhető négyfokozatú automata sebességváltó, az összes többihez ötfokozatú kézi jár. Dízelfronton a jól bevált 1.6 HDi 90 és 110 lóerős változatát veti be a Peugeot.

Kipróbálni a két legizmosabb verziót lehetett. Mind a benzinesről, mind a gázolajosról elmondható, hogy lendületesen viszik az SW-t, s bizonyára az sem viseli meg őket, ha kihasználjuk a 450-480 kilós terhelhetőséget. Előbbi mellett a kifinomult járáskultúra, a sportosabb vezethetőség és a kedvezőbb vételár, míg utóbbi mellett a rugalmasság, a gazdaságosság és a nagy hatótávolság szól.

Sikerorientált

A Peugeot pontosan azt a szerepet szánja a 207 SW-nek, mint elődjének: vezető szerepet töltsön be a kiskategóriás kombik mezőnyében. Jövőre 102 300 darab eladásával számol a márka, ami a 207-es modellcsaládon belül 17,5 százalékos részesedésnek felel meg. Nálunk szeptemberben kezdik meg a 207 SW forgalmazását, azonos motor és felszereltség esetén felára 300 ezer forint lesz az ötajtós, csapotthátú kivitelhez viszonyítva.