Ha csak néhány fontosabb paraméterét felsoroljuk a Mini Cooper S Coupénak, már akkor egyértelművé válik, hogy nem hétköznapi kisautóról van szó. Csak kétszemélyes, közel 200 lóerős, és ha alapáron rendeljük meg, akkor is, 6,7 millió Ft-ot kell leperkálni. Ezek a tények, na de mi a helyzet a nem racionális oldallal?

Itt van egy, a kategóriában egyedülálló formájú modell, amely olyan különleges, hogy a feltűnési viszketegségben szenvedőknek nem is tudnék jobbat ajánlani. Bár nem vagyok róla meggyőződve, hogy ez a szín áll neki a legjobban, a Coupé még feketében is ütős látvány, főleg, ha 80 km/órás sebesség felett megyünk, ekkor ugyanis a tömzsi farból egy diszkrétnek jóindulattal sem nevezhető légterelő bújik elő.

Nagyobb termetűeknek egyszerűen nem való

Egy „mezei” Minihez képest érdemes számításba venni, hogy a roppant látványos és egyedi külsőnek milyen járulékai vannak. A 280 literes csomagtartó például kifejezetten nagy, ráadásul még síalagút is került az autóba, így e téren tulajdonképpen nincs hátrányban. De ahogy beülünk a vezetőülésbe, rögtön rájövünk, hogy 180 centis magassággal már gubbasztani kell benne, aki pedig ennél is magasabb, az a rövid A-oszlopok miatt nem lát ki rendesen az autóból (a tetővonal 29 mm-rel alacsonyabb, mint a hagyományos Minié). Ehhez jön az is, hogy mivel nincsenek hátsó ülések, a kézitáskát vagy egyéb személyes holmit csak az anyósülésen tudjuk elhelyezni, ha viszont ketten szeretnének utazni az autóban, minden apróságot kénytelenek vagyunk a csomagtartóba rakni.

Konvencionális megoldást alig lehet találni a kétüléses Miniben, azonban igen szűkös a Coupé beltere Konvencionális megoldást alig lehet találni a kétüléses Miniben, azonban igen szűkös a Coupé beltere

Ami a belső designt illeti, a Minitől megszokott mókás, teljesen egyedi berendezést kapott a Coupé is. A vezető méretes fordulatszámmérővel néz farkasszemet, a kissé rosszul leolvasható, levesestányér méretű sebességmérő viszont funkcionális szempontból nézve nem igazán jó. De vehetjük példaként a billenőkapcsolókat vagy a különleges belső ajtókilincset is, amelyektől valóban egyedi atmoszférát nyújt a Mini.

Mint a meszes: 184 lóerő, 1165 kg

Tulajdonképpen a Coupé nemcsak külsőleg, hanem műszaki szempontból is jobban ki van hegyezve, mint a többi Mini. Extra merevítések kerültek az autóba, ami a hallatlanul precíz kormánnyal és a betonkemény futóművel élvezetes perceket okozhat a sofőrnek, ha kanyargós úton száguldozni szeretne. Ebben keresve sem találni jobb társat, mint az 1,6-os, benzines turbómotor, mely 184 lóerőt továbbít az első kerekekre. Élénken veszi a gázparancsot, s mivel kettős leömlésű feltöltővel vitézkedik, alacsony fordulaton sem vérszegény. De ha nem tükörsima az útfelület – ami hazánkban sajnos nem ritkaság –, akkor egyből zavaró lesz, hogy nemcsak a kátyúkat, hanem a kisebb keresztbordákat is úgy közvetíti az Coupé, mintha nem is lenne csillapítás (miért kell egy utcai modell alá versenyautósan kemény futómű?). Azon is érdemes elgondolkodni, hogy a 449 500 Ft-ért választható hatfokozatú automata váltóval konfiguráljuk-e a Coupét, mert bár tény, hogy kényelmesebb, mint kézzel váltani, kissé lassan kapcsol és nem igazán szeret alacsony fordulaton feljebb gangolni.

Egy vagány kupétól nem rossz: 280 literes csomagtér síalagúttal Egy vagány kupétól nem rossz: 280 literes csomagtér síalagúttal

A Coupé különcsége megmutatkozik az árképzésben is. A 122 lovas, 1,6-os benzinmotorral hajtott alapverzió 5 673 000 Ft-ot kóstál, míg a Cooper S 6 711 000 Ft-tól érhető el, aki pedig igazán ütősre vágyik, annak ott a 211 lovas John Cooper Works (8 178 000 Ft). Mindemellett a dízelpártiaknak is van ajánlat, hiszen választható a 143 lovas Cooper SD is (6 948 000 Ft). Ahhoz képest tehát, hogy egy igazi rétegmodellről van szó, a változatok számát illetően nem volt fukar a gyártó, bár ettől még nem hinném, hogy túl gyakori látvány lesz az utakon a Coupé.

Ahhoz képest, hogy négyhengeres erőforrás hajtja, karakteres hangon szól a Cooper S Coupé kipufogója Ahhoz képest, hogy négyhengeres erőforrás hajtja, karakteres hangon szól a Cooper S Coupé kipufogója

Tetszett
élénk motor
kiváló irányíthatóság
egyedi külső

Nem tetszett
túl kemény rugózás
rossz kilátás
szűkös belső

Összegzés
Bár a forma biztosan sokakat felvillanyoz, a többi Mini modellhez képest lényegesen szűkösebb a Coupé, ráadásul az ára is borsos. Ettől függetlenül a Coupé az egyik legélvezetesebb modell a kategóriában.

Mini Cooper S Coupé Steptronic
Összlökettérfogat: 1598 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
Max. teljesítmény: 135 kW (184 LE) 5500/min
Max. nyomaték: 240 Nm 1600-5000/min
Hossz./szél./mag.: 3734/mm
Tengelytáv: 2467/1683/1384 mm
Saját tömeg/teherbírás: 1165/290 kg
Csomagtér: 280 l
Üzemanyagtank: 50 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,9 s
Maximális sebesség: 230 km/h
Város/országút/vegyes: 7,3/5,0/5,8 l/100 km
Tesztfogyasztás: 8,8 l/100 km
CO2-kibocsátás: 136 g/km
Alapár (Mini One, 75 LE): 3 999 000 Ft
A tesztelt modell ára: 7 160 500 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!