Nem a közutakra való dolog a keresztben autózás, amely nem jelenti az autó feletti uralom elvesztését, csak épp egy kicsit tágabb határok között mozog az autó. A rendelkezésre álló keretek (értsd sávszélesség) ezt megakadályozzák, de kezdettől fogva ezért készült a Toyota GT 86-os. Ez azonban ne zavarja egy pillanatig se a reménybeli vásárlót, hiszen ahhoz, hogy extrém körülmények között is jól uralható legyen az autó, olyannak csinálták, hogy normál esetben nagyon jó legyen.
Nagy dolgot nem találtak ki a japánok, amikor a Subaru Impreza padlólemezét leborotválták, és épp csak a legszükségesebb dolgokat pakolták vissza rá. Megszabadultak a fronthajtástól, a hátsó ülésektől – vannak ugyan ülőhelynek nevezett mélyedések az első sportülések mögött, de azok használata már csak azért sem ajánlott, mert az itt helyet foglaló feje pont a hátsó szélvédő feletti merevítés alatt van, amellyel elég hamar ismeretség köthető.
A felfüggesztés hangolása feszes, ami csak akkor zavaró, ha rossz minőségű úton szeretnénk haladni, ilyenkor nagyon pattog a GT 86-os. A kormányzás közvetlen, kis erővel lehet terelgetni a gépet, de mindig tudjuk, merre állnak a kerekek. A fékek nagyon jól lassítanak, jó az adagolhatóság, úgyhogy tényleg minden adott a jó autózáshoz.
Kölcsön boxermotor, szívvel-lélekkel
A legjobb azonban csak most jön, mégpedig a motor. A négyhengeres Subaru boxerra a Toyota a saját befecskendezését tette rá, az összesen nyolc (4 szívócső- és 4 direkt) befecskendező fúvókán keresztül ráadásul nagyon spórolósan adagolja az üzemanyagot, mi 8,29 literes átlaggal éltük túl a tesztidőszakot. Pedig alaposan próbára tettük a GT 86-os tudását. A keresztben autózást a megfelelő helyen és időben abszolváltuk, az esetek többségében azonban közúton haladtunk vele, városban és országúton vegyesen. A forgalom ritmusát tartva hamar fel lehet kapcsolni, az átlagosnál öblösebb hangú négyhengeres teljesítményleadása egyenletes, kis fordulaton is elvan.
Ha kell, egészen a leszabályozásig húz, 5000 felett már kezd ércesedni a hangja, a felkapcsolásra a leszabályozás előtti pillanatban felvillanó piros fény ösztönöz. A tempós haladásnál a legnagyobb akadályt az akadozva kapcsolható váltó jelenti, még a dupla kuplungolással se lehet legyőzni a kissé lassú szinkrongyűrűk ellenállását. Annyi baj legyen, a haladás élményével bőven kárpótol minket a kupé.
A műfajhoz képest egyébként a csomagtér mérete is használható: a formája egyébként lapos és a nyílás is szűk, azon, hogy átlósan hátrafelé csapnivaló a kilátás, már meg sem akadunk. Ezeket bőven ellentételezi a jó ár/érték arány, még a Hyundai Genesis Coupénál is olcsóbban méri új sportkocsiját a Toyota, 8,86 millióról indul az alku. Ezen felül automata sebességváltót, illetve bőrbelsőt (fekete vagy piros) lehet kérni. Megfizethető sportkocsi, mindez a Toyotától, amivel nem lehet nagyot hibázni.
TETSZETT
motorhang
vezethetőség
kedvező vételár
NEM TETSZETT
értelmetlen hátsó ülés
akadozó váltó
Összegzés
Nagyon jó vezethetőséggel veszi le a lábáról az embert a GT 86-os, elég hamar meg is feledkezünk a használhatatlan hátsó sorról. Sebaj, úgyis olyan családapák jelentik a célcsoportot, akiktől már kirepültek a gyerekek…
Toyota GT 86
Összlökettérfogat: 1998 cm3
Hengerek/szelepek: B4/16
Max. teljesítmény: 147 kW (200 LE) 7000/min
Max. forgatónyomaték: 205 Nm 6400-6600/min
Hossz./szél./mag.: 4240/1775/1285 mm
Tengelytáv: 2570 mm
Fordulókör: 11,4 m
Saját tömeg/teherbírás: 1239/430 kg
Csomagtér: 243 l
Üzemanyagtank: 50 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 7,6 s
Maximális sebesség: 226 km/h
Város/országút/vegyes: 10,4/6,4/7,8 l/100 km
Tesztfogyasztás: 8,29 l/100 km
CO2-kibocsátás: 181 g/km
A modell alapára: 8 860 000 Ft
A tesztelt verzió ára: 9 410 000 Ft
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!