Ez egy nagyra nőtt kisautó?
Nem, a Meriva a modellváltás során a Corsa-padlólemezről eggyel feljebb lépett, és az Astra alapjára készül. A jó arasznyi hossznövekedés mellett korábban nem ismert kényelmi és biztonsági felszerelések is jelzik a fejlődést. A Meriva így a Zafira és a Zafira Tourer közvetlen testvére lett, csak épp kevesebb üléssor van benne.
Jobb a szekrényajtó a hagyományosnál?
Nem. De nem is rosszabb. Megszokás kérdése az egész. Annak a gyermeknek, aki a Meriva hátsó üléséről ki- és beszállva szokik hozzá az autózáshoz, annak a hagyományos ajtó lesz szokatlan. Mindenki másnak azonban furcsa lesz, hogy kiszálláskor nem tud hátul megtámaszkodni a lábával, mert ott az ajtó, muszáj lesz kézimunkával kiemelni magunkat. Szűk helyen használva az ajtót ugyanúgy meg kell várni az elölről kiszálló odébb menését, mint normál ajtónál.
Könnyű használni a Meriva ajtóit?
Igen és nem. A gyermekek gyermekülésbe rögzítését megkönnyíti a derékszögben nyíló ajtó, hiszen több helyünk van a manőverezéshez. Azonban nagyon nehezek az ajtók, a határoló pedig csak akkor képes köztes állásban megtartani a nyílászárót, ha kézzel megtartjuk. Ha netán hirtelen nyitjuk az ajtót, az saját súlyától hajtva egészen végállásig, ami mind a négy ajtónál 90 fokos nyílásszöget jelent, lendül. A kapaszkodó is messze van, még nagyra nőtt embereknek is nehezen lehet elérni.
Jó dolog a FlexFix kerékpárszállító?
Igen. Csak épp a Merivánál a megvalósítás nem a legjobb. A Corsa esetén a rendszámtábla is rajta van a kihúzható fiók előlapon, a Merivánál minden esetben át kell szerelni azt a csomagtérfedélről. Aki egyébként kerékpártartót rendel, annak le kell mondania a tolatóradarról – vagy vásárol egy utólagos rendszert, mondjuk a rendszámtábla-keretbe rejtett érzékelőkkel. Azonban valami kapcsolóval meg kell fejelni, nehogy kerékpárszállítás közben folyamatosan sípoljon.
Mire jó a FlexRail?
Elméletileg arra, hogy mindig a változó szállítási igényünkhöz tudjuk alakítani a két első ülés közötti tárolórendszert. Azonban aki tényleg ki akarja ezt használni, annak muszáj jó előre gondolkodnia, és szükség esetén pár héttel előre megrendelni az adott célra megfelelő tárolót. Vagy egy normál autóhoz hasonlóan mindent belepasszírozunk a meglévő résekbe.
Hangos a dízel?
Nem. Csak hallható. A különbség annyi, hogy ha hangos lenne, akkor csak ordibálva lehetne beszélgetni az utastérben, márpedig még autópálya tempónál is normális hangerővel folytatható a társalgás. Az 1,7 literes dízel azonban pont egy olyan frekvencián brummog, amelyet minden környezeti zajon keresztül meghall az ember füle. Azért nem olyan vészes a helyzet, mint a PD TDI-knél, de azért lehetne kulturáltabb is az erőforrás.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!