Nem csak a kempingautók, de a 3,5 tonna össztömegű áruszállítókra is igaz az ADAC most elvégzett töréstesztjének tapasztalatai, amely során 56 km/órás tempóval vezettek egymásnak egy teljesen megpakolt kempingautót (3,5 tonna) és egy kombit. Mindkét jármű gyűrődőzónája teljesítőképességének határára ért, a lábtérbe benyomuló pedálok miatt mindkét autóban súlyos sérülések fenyegetik az autóvezetőt. A kempingautó hátsó utasai sincsenek biztonságban, a vékony fából készített ülés eltört, az itt helyet foglalók fele az első üléseknek csapódhat és megnő a hasüreg sérülésének veszélye.
Némi reménysugarat jelent, hogy a kempingautó belsejében elhelyezett csomagok mind a helyükön maradtak, a berendezés is kibírta a terhelést. A gázrendszer biztonsági szelepe működésbe lépett, azonban a konyhaszekrények és azok tartalma kiborult – utóbbiakat nem a vázhoz, hanem egymáshoz rögzítették pár csavarral, ami nem bizonyult elegendőnek. Az ADAC szakemberei azt javasolják, menet közben legyen eltéve a hátsó asztal, és könnyű műanyag evőeszközöket használjanak a konyhában, minimalizálva a sérülésveszélyt.