Kellemes a vezetői környezet, sok a tárolóhely, könnyen kezelhető, a menükben azonban el lehet veszni. Fotó: Stefler Balázs

Az elsők között érkezett a Captur a kiskategóriás szabadidő-autók mezőnyébe, ennek megfelelően hatalmas siker volt az első generáció. A cégvezetés ezért úgy döntött, hogy noha teljesen új alapra helyezték át a modellt, megtartották az előd karakterét. Hiába bővült 11 cm-rel a karosszéria hossza, átlagos szemlélő legfeljebb a C alakú lámpákat és a nagyobb átmérőjű felniket veszi észre. Az ajtókat feltárva már egyértelműbb a változás, különösen a hazánkban legmagasabbnak számító Intens felszereltségnél és a Narancs Ambiance (150 000 Ft) belső csomagot megrendelve. A műszerfal, az ajtó- és üléskárpit is ilyen színű puha betétet kap, és a robotváltóhoz járó „lebegő középkonzol” is ilyen lesz. Valójában nem olyan rikító a narancsszín, mint a sajtófotókon (prospektus, internet…) látszik, és úgy helyezték el ezeket az elemeket, hogy nem tükröződnek az ablaküvegeken, de a sofőr mindig látja a szeme sarkából. Ha ennyi színfolt még nem lenne elég, itt a részben vetített (7 colos képátló) műszeregység és a hatalmas, élére állított, 9,3 colos központi érintőképernyő (9 hangszórós Bose hifivel csomagban 350 000 Ft). Utóbbi lilásan csillog, de mindig jól leolvasható marad, kezelése azonban odafigyelést igényel, sokrétű menün keresztül lehet elérni a finomhangolásokat, amit álló helyzetben célszerű csinálni.

Sok hely, légbeömlő és töltőcsatlakozás is van hátul

De nem csak minőségérzetre történt előrelépés az utastérben, sok a tárolóhely és a második sorban utazóknak is egy kicsit több hely jut. A karosszéria 11 cm-rel lett hosszabb, ennyivel azért nem lett jobb a hátul utazók helyzete, de a raktér mérete is bővült. Az Intens szinten már 16 cm-es sínen tologatható hátsó üléssel lehet bővíteni a befogadóképességet az ülőhelyek megőrzése mellett. Azt a kemény és terhelhető polcot, ami a támladöntés után teszi síkká a raktérpadlót, csak a drágább felszereltséghez adják, az emelt peremű gumitálca (16 990 Ft) a gyári tartozékok közül került a tesztautó hátuljába.

Csendes és finom járású a négyhengeres dízel, jól viszi a szabadidő-autót

A kocsi orrában régi ismerőst üdvözölhetünk, az 1,5-ös dCi legújabb változatában már kifejezetten kulturált járású, kerregés helyett legfeljebb morgást lehet hallani. A 115 lóerővel jól megy a Captur, a hétfokozatú duplakuplungos váltó is illik hozzá, egyedül a lassú indulást és irányváltást kell szokni. Az a szerencséje az erőátvitelnek, hogy a nyomatékos dízel már 1500/perces fordulattól jól húz, így nem jelent különösebb problémát, hogy a fogyasztás alacsonyan tartása miatt hamar felkapcsol a vezérlés. Autóúttempóig kifejezetten csendes az utastér, fölötte a menetzajok dominálnak, de még lehet normális hangerővel beszélgetni. A felfüggesztés a nagy felnik ellenére is kényelmes hangolású.

Csak Intens felszereltségtől jár a polc, a tálca gyári tartozék

Gyorsan zajlanak az események a piacon, így történt, hogy a Magyarországra február elején érkezett második generációs Renault Captur választéka máris beszűkült. A bevezető árakat csak a raktárkészletre tudja biztosítani a forgalmazó, új autókat rendelhetnének, de azok ára az árfolyammozgás miatt másként alakulna, így egyelőre kivárnak – a készlet meg fogy. A március 2-án kiadott árlistában 7 249 000 Ft-os áron szerepelt a Blue dCi 115 EDC modell, azonos Intens felszereltség mellett 150 000 Ft volt a felár a 130 lóerős EDC-váltós benzineshez képest, 100 000 Ft-tal olcsóbban a 155 lóerős, EDC-váltós benzinesnél; a március 24-i árlistában már csak Zen felszereltséggel és kézi váltóval szerepel a dízel 5 999 000 Ft-os alapáron. A május 2-i árlistában már 6 399 000 Ft a dízel alapára és 7 649 000 Ft az EDC-váltós kivitel indulóára, utóbbi már 250 000 Ft-os felár a 130 lóerős EDC váltós benzineshez képest – természetesen ebben az árlistában is ott szerepel a raktárkészlet erejéig kitétel. Megritkultak a dízelmotoros kis szabadidő-autók az utóbbi időben, az utolsó ismert árak alapján a Captur a középmezőnyhöz tartozik. Várható még bővülés az árlistában: külföldön van Life belépő felszereltség és a különleges Initiale Paris csúcsszint is, valamint az E-Tech nevű plug-in hibrid is érkezik.

TETSZETT
• belső kialakítás
• csendes és nyomatékos dízel
• gazdag felszereltség
NEM TETSZETT
• lassú indulás az EDC-váltóval

ÖSSZEGZÉS
Nem csak városban veszi le a vezető válláról a terhet a duplakuplungos váltó, de országúton és autópályán is. A dízel karaktere illik a fordulatszámszegény váltóhangoláshoz, a teljesítmény már-már fölényes ebben a méretosztályban.

Renault Captur Blue dCi 115 EDC
Összlökettérfogat: 1461 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 85 kW (115 LE) 3750/perc
Max. nyomaték: 260 Nm 2000/perc
Hossz./szél./mag.: 4227/1797/1576 mm
Tengelytáv: 2639 mm
Fordulókör: 11,1 m
Tömeg/terhelhetőség: 1327/550 kg
Csomagtér: 406-520/1275 l
Üzemanyagtank: 46 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 11,0 s
Max. sebesség: 186 km/h
Átlagfogyasztás: 4,7-5,1 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,1 l/100 km
CO2-kibocsatas: 123-134 g/km
A modell alapara: 5 199 000 Ft (TCe 100, Zen)
A tesztelt verzió ára: 7 649 000 Ft
*TCe 100, Zen