A Toyota RAV4-es új, negyedik nemzedékét már két cikkünk is bemutatta, ezért most a dízelmotoros, hatfokozatú manuális sebességváltós, Premium kivitelre összpontosítottunk. Az egyebekről, összefoglalóan most csak annyit, hogy jócskán megnőtt az egykor kategóriateremtő kompakt SUV, aminek következtében már nem olyan szemtelen ügyességgel cikázik a forgalomban, viszont nagy belső teret és sok praktikumot kínál. Anno páratlan egyéniség volt, ma egy a sok közül – szalad az idő…

Tágas és szellős a vezetőhely, hátul is nagy a tér, a támlák dőlésszöge több fokozatban állítható Tágas és szellős a vezetőhely, hátul is nagy a tér, a támlák dőlésszöge több fokozatban állítható

Jól spórol és szinte hallhatatlan a dízel

Fülre nehéz megállapítani, hogy dízelmotor dolgozik benne, mert szinte hallani sem lehet. A gép remekül illik a RAV4-es higgadt egyéniségéhez: széles tartományban használható, 1200-as fordulatszámtól már viszi a bódét, és nem riad vissza a 4000-től sem. Közben szép egyenletesen adja le az erejét, rezgésnek, rezonálásnak nyoma sincs. Hosszú utazáshoz kellemes társ, de minden egyéb élethelyzetben is megállja a helyét. 150 lóerője papíron soknak tűnik, de az évtizedek alatt felszedett kilókat azért már nem olyan vehemensen repíti – inkább a nyugodt stílusú autósnak felel meg. Különösen akkor, ha fontos a fogyasztás is: az 5,8 liter akkor is jó érték, ha megjegyzem, hogy kimondottan takarékos vezetési stílus rejlik mögötte.

Segítségemre volt ennek elérésében a precízen kapcsolható hatfokozatú váltómű, amellyel lustán is elegendő váltogatni. A fordulatszámmérő aljából pedig fel- vagy lefelé mutató zöld nyilacska ad tanácsokat a helyes kezeléséhez.

Szerencsére alacsony a rakodóperem, a raktér bővítése gyerekjáték Szerencsére alacsony a rakodóperem, a raktér bővítése gyerekjáték

A prémium afféle hívó szó, bűvfogalom az autóiparban. Nincs definiálva, mit jelent, de magnetikus hatást fejt ki a vevőkre. A mi tesztkocsink is Premium felszereltségű volt. A gyakorlatban ez annyit jelent, hogy jól megrakták mindenféle olyan felszereléssel, amelyek nemrégiben a luxuskocsik kivételességét adták. Bizony, remek dolog, ha parkoláskor – az egyébként kitűnő navigátor helyett – a tolatókamera képe foglalja el a multifunkciós érintőképernyőt, ha a tükörből kacsingató jel figyelmeztet sávváltáskor, ha kétzónás a klímaautomata, xenon fényszóró világít, sebességrögzítő tehermentesít, és van az autóban elektromos napfénytető, kulcs nélküli zárnyitás és motorindítás, valamint bőrülés, amelyek közül az elsők fűthetők. Van „Sport” gomb is, de ami azt illeti, ennek hatására nem éreztem úgy, hogy sportkocsiba ültem át. Tetszett viszont a csomagtérajtó elektromos működtetése, ügyes dolog, ha pakoláskor tele a kezünk.

Remekül elszigetelték a négyhengeres turbódízel motor hangját Remekül elszigetelték a négyhengeres turbódízel motor hangját

Eddig az érem fényes oldala. A fakóbb az, hogy tesztkocsink bő 3,2 millió forinttal került többe a lényegében ugyanekkora használati értékű, de szintén dízelmotoros, fronthajtású alapmodellnél (2.0 D-4D, 124 LE: 7 160 000 Ft), súlya is 50 kilóval nőtt ahhoz képest, szóval megvan az ára a kényeztetésnek. Tételeket külön rendelgetni nem lehet, csomagban vannak, aki viszont megveszi az egészet, arra valóságos bőségszaru borul rá.

Lendületes, vagány formát öltött az új RAV4-es. Az 1,6 tonnás saját tömeg jó ebben a kategóriában Lendületes, vagány formát öltött az új RAV4-es. Az 1,6 tonnás saját tömeg jó ebben a kategóriában

TETSZETT
– gazdag felszerelés
– nagyon halk, takarékos motor
– komfortos vezetés

NEM TETSZETT
– körkilátás
– döccenő rugózás
– költségek

ÖSSZEGZÉS
Családfuvarozáshoz, szabad levegős sportokhoz, utánfutó-vontatáshoz ajánlkozik a dízeles RAV4-es, mint jól felszerelt és eléggé komfortos jármű. A Premium csomag felára azonban behatárolja a potenciális vevőkört.

Toyota RAV4 2.2 D-4D 4WD
Összlökettérfogat: 2231 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 110 KW (150 LE) 3600/min
Max. forgatónyomaték: 340 Nm 2000-2800/min

Hossz./szél./mag.: 4570/1845/1660 mm
Tengelytáv: 2660 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1570/1570 mm
Fordulókör: 11,4 m
Saját tömeg/teherbírás: 1605/615 kg
Csomagtér: 577/1746 liter
Üzemanyagtank: 60 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 9,6 s
Max. sebesség: 190 km/h
Város/országút/vegyes: 6,7/5,0/5,6 l/100 km
Tesztfogyasztás: 5,8 l/100 km
CO2-kibocsátás: 147 g/km
A modell alapára: 6 990 000 Ft (2.0 Valvematic, 151 LE)
A tesztelt verzió ára: 8 150 000 Ft (Active)

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!