A VW-konszern igazi sikermotorja a 86 és 105 lóerős változatban létező 1.2 TSI egység, mely alkalmas volt arra, hogy számos típus esetében nyugdíjazza az 1,6 literes szívómotort. Az Audi az A1-esben és a kifutó A3-asban, a SEAT az Ibizában, a Leonban és az Alteában, míg a koda a Fabiában, a Roomsterben, a Rapidban, az Octaviában és a Yetiben használja a blokkot. A Volkswagen kínálatán belül a Polo, a Golf, a Beetle, a Jetta és a Touran modellek érhetők el az 1.2 TSI-vel, mely az Év Motorja-szavazáson az 1,0 és 1,4 literes erőforrások kategóriájában a második helyen végzett az 1.4 TSI mögött.
Nos, a kis motor a Polóban is nagyszerű szolgálatot tesz, s mivel a Beetle-énél jobb a hangszigetelése, olyan csendben dolgozik, hogy alapjáraton csak a fordulatszámmérő láttán tudjuk, hogy jár. A modell tömege egyébként csak hajszálnyival van egy tonna felett, így nem meglepő, hogy jól szedi a lábát 105 lóerőjével, és ha kell, 9,7 másodperc alatt százon van, illetve 190 km/órás végsebességre képes.
A fogyasztás szempontjából is nehéz rosszat mondani az autóra, ugyanis kis odafigyeléssel 6,0 liter alatt tartható a vegyes átlag. A Polo 1.2 TSI verziója ötajtós változatban 4 126 460 forintért vihető haza, ugyanakkor a motor mellett a vezethetősége, valamint az utastér helykínálata és minősége is a kategória legjobbjai közé emeli.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!