Nagyon megy és nagyon spórol a Volvo XC90 T8-as, ha van idő tölteni az akkumulátorát.

Most nem csak a forma, a technika is kocka, hiszen a hálózatról tölthető hibrid hajtás az első jelentős lépés az elektromos autózás felé. Már rá van utalva az ember az elektromos töltőpontokra, de akkor sincs tragédia, ha nincs ideje ilyesmire, és nyugodtan mehet hosszú távra is különösebb tervezgetések vagy másik autó bérlése nélkül. A T8-as fantázianevű hibrid hajtásnál a 2,0 literes négyhengeres benzinmotor kompresszorral és turbófeltöltővel karöltve dolgozik (320 LE), a villanymotor a hátsó kerekeket hajtja (87 LE). Elektromos módban utóbbi önmagában mozgatja a nagy és nehéz járművet, de a dinamika ilyenkor is megfelelő. Spórolás mellett sportolásra is lehet használni mindezt, hiszen amíg az akkumulátor bírja szuflával, addig több mint 400 lóerőnek parancsol a sofőr. Akkor sincs különösebb változás, ha netán kimerül a telep és nincs lehetőségünk tölteni, hiszen a benzinmotor még mindig bő 300 lóerővel hajt, és annyi energia mindig van, hogy szükség esetén a hátsó kerekek is aktiválódjanak.

Jó a minőségérzet, a szokásos bőr-műanyag kombinációt kristályokkal dobja fel a Volvo. Fotó: Hilbert Péter
Jó a minőségérzet, a szokásos bőr-műanyag kombinációt kristályokkal dobja fel a Volvo. Fotó: Hilbert Péter

Elegáns szabadidő-autóról beszélünk, amely nem sárdagasztásra van kitalálva, sokkal inkább arra, hogy még mostoha időjárási körülmények között is célba érjen, de azért nem ártott volna finomabbra hangolni a dolgokat. Ha az első tengely már aszfalton van, a hátsó még poros részen, indulásnál az első kerekek tapadásával számol az elektronika, esetlenül gyorsítva, hiszen a hátsó kerekek kipörögnek – egy szabadidő-autónál nem extrém körülmény, hogy azt ember földútról felhajt az aszfaltra… A másik szépséghiba, hogy a légrugózás ellenére nem kényelmes a haladás, túlságosan feszes a hangolás, az érzéketlen kormány miatt a sportos tempó sem igazán izgalmas dolog. Kár, mert egyébként nagyon jó a minőségérzet az utastérben, a kristály kapcsolók, a középkonzolt helyettesítő, élére állított kijelző a prémiumon belül is magas szintet hoz. Utóbbi azonban megköveteli, hogy a sofőr levegye a szemét az útról, pontosan kell célozni az ujjával, esetenként a vastag keret is útban van.

Nagyon jók az ülések, tágas a tér. A masszázsfunkciót (csak elöl) menüből kell aktiválni. Gyerekeknek ideális a harmadik sor
Nagyon jók az ülések, tágas a tér. A masszázsfunkciót (csak elöl) menüből kell aktiválni. Gyerekeknek ideális a harmadik sor
Tudta-e?

amlogo2

dfdsfds dasadfgfadf afg fafad fad f sacg gs dds sdavfsafvavfadffva