Az évek és a modellváltások során ugyan sokat finomodott, de ha a koncepciót nézzük, a Mustang még mindig ugyanaz az autó, amely korábban is volt. Az űrtechnikájú sportkocsik között kicsit dinoszaurusznak hat a Ford legendája, mégsem hinném, hogy bárki negatívumként róná fel ezt a tényt. Ettől is lesz annyira sármos, mert a dögös külsővel összhangban van a belső, legalábbis a V8-as motorral biztosan.

A retró stílus bent sokkal jobban érzékelhető. Fotó: Hilbert Péter

Az 5,0 literes, atmoszferikus blokk 421 lóerőjével nem éppen visszafogott szerkezet, ráadásul kellemes meglepetéssel szolgál: ahhoz képest, hogy egy nagy amerikai V8-asról van szó, kifejezetten pörgős. Nemcsak szereti, hanem igényli is a magasabb fordulatot, ha tempós haladásról van szó. Érdekes módon nem olyan nyomatékos, érzésre egy száz lóerővel gyengébb turbós is megfogja. No de az egész produkció egészen más, mint mondjuk egy hasonlóan erős német vagy japán autóban. Már alapjáraton csodás a hangja, ha pedig gázfröccsöket adunk, egyértelmű lesz, hogy egy amerikai izomautó csakis V8-assal az igazi. Az izomautó kifejezés a Mustang esetében különösen fontos: azt hiszem, azt még a Ford is elismeri, hogy ez a modell nem a klasszikus értelemben vett sportkocsi, sokkal inkább egy látványos és erős kupé.

7000-ig vígan elpörög a Ford változó szelepvezérlésű V8-asa!

Egy 17 mázsás, 4,8 méter hosszú kupé sosem lesz a szerpentinek királya, de ezzel a teljesítménnyel és a hátsókerékhajtással sok gumit lehet az aszfalton hagyni – bekapcsolt kipörgésgátlóval is megviccelheti a sofőrt. Ahogyan elkezdjük fokozni a tempót, gyorsan rájövünk, hogy a futómű tartalékai nem állnak összhangban a motor teljesítményével, pontosabban nem kapunk annyi visszajelzést, hogy kiautózzuk a potenciált. Inkább élvezzük a hangélményt és a kézi váltót: rövid úton kapcsolható, férfias kezet követelő szerkezetről van szó. Ahogyan a kuplung kinyomásánál is érezzük, hogy mindennek súlya van, a váltó is ezt sugallja. S, hogy mi a meglepő? Utazóautónak nagyon is beválik a Mustang. Futóműve egészen jól szűri ki az úthibákat, az ülései kifejezetten kényelmesek, és akkor még nem beszéltünk arról, hogy a hosszú végáttétel miatt 130-nál egyáltalán nem hangos. A sztereotípiákkal ellentétben pedig nem is annyira torkos a nagy V8-as, 13,0 liter alatt úgyis eljárhatunk vele, hogy kihasználjuk a 421 lóerős teljesítményt.

Tág tartományban állítható, kényelmes ülések. A második sorban való utazás inkább csak elméleti lehetőség

Az amerikai életérzést persze nemcsak a motor, hanem az utastér is tolmácsolja, ez az autó le sem tagadhatná, hogy honnan jött. Zömében olcsó és egyszerű anyagokból épül fel (vannak hanyag részletek is), de kötve hiszem, hogy ez bárkit eltántorítana a vásárlástól. Hangulatos a belső, annyi szent, a Mustang-feliratok és az ugró vadló logója folyton emlékeztet minket arra, hogy egy autóipari legenda aktuális képviselőjével van dolgunk. Természetesen nem véletlen, hogy egyre több új Mustangot lehet látni az utakon, ár-érték arányban ugyanis nehéz fogást találni rajta. Az, hogy 14,3 millió Ft-ért kapunk egy 421 lóerős, V8-as motort egy ilyen karosszériába csomagolva, azt hiszem, nem indokol különösebb magyarázatot. Igazi üde színfolt az európai piacon!

Tekintélyből nincs hiány, a Grabber Blue fényezés pedig több mint látványos!

Összegzés
Jelenleg egyetlen más márka sem ad ennyi hengert és ilyen teljesítményt ekkora összegért. Lehet, hogy nem a legfinomabb szerkezet a Mustang, de hűen őrzi a lángot, amivel gyökeresen különbözik az európai konkurenciától.

Ford Mustang GT 5.0 V8
Összlökettérfogat: 4951 cm3
Hengerek/szelepek: V8/32
Max. teljesítmény: 310 kW (421 LE) 6500/perc
Max. nyomaték: 530 Nm 4250/perc
Hossz./szél./mag.: 4784/1916/1381 mm
Tengelytáv: 2720 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1582/1655 mm
Fordulókör: 12,2 m
Saját tömeg: 1655 kg
Csomagtér: 408 l
Üzemanyagtank: 61 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 s
Max. sebesség: 250 km/h
Átlagfogyasztás: 13,5 l/100 km
Tesztfogyasztás: 12,7 l/100 km
CO2-kibocsátás: 299 g/km
A modell alapára: 12 525 000Ft (2.3 EcoBoost Fastback, 315 LE)
A tesztelt változat ára: 14 275 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!