A 370Z GT Edition csomagos kiviteléért 13,88 milliót kérnek, az automata sebességváltó felára 620 000 forint, ez így összesen 14,5 millióra rúg. Hoppácska, ez az összeg az igazi sportautók között bagatell tétel, egy hasonló kaliberű Audi TT RS (340 LE) vagy egy Porsche Boxster S (315 LE) nagyjából ötmillióval többet kóstál! Ha innen nézzük, alkalmi vételről van szó…

Beleszerettem, de látom a hibáit is

A 370Z mélyen hat az érzelmekre, még a halvérű sofőrökből is kihozza az „állatot”. A motor beindításakor minduntalan libabőrös lett a hátam, a legnagyobb önuralom dacára is kerestem a réseket, hol lehet csak még egyet gyorsítani, hadd halljam azt a csodás V6-os szólamot! A hétfokozatú automata szépen dolgozik, badarság lenne ezen spórolni, a vezetési élményből fikarcnyit sem von le, sőt a pilóta csak még jobban összpontosíthat a feladatára. Utóbbiból pedig akad bőven, pláne, ha meghajtjuk a gépet.

Kicsit kusza az összkép, a navigáció (700 000 Ft) grafikája finoman szólva is idejétmúlt Kicsit kusza az összkép, a navigáció (700 000 Ft) grafikája finoman szólva is idejétmúlt

Az automata miatt az állórajtos százas gyorsulás 5,3-ról 5,6 másodpercre nőtt, de szánalmas lenne emiatt panaszkodni, a kutya sem érzi meg a különbséget. A váltót volánkapcsolókkal is ellátták, kézi beavatkozáskor némi késlekedés tapasztalható, hiába, nem egy villámgyors, duplakuplungos szerkezetről van szó.

A hátsókerékhajtás és a 328 lóerős szívómotor kombinációja zseniális, azonban nem árt ésszel randalírozni, elég egy óvatlan pillanat és máris önfejű táncba lendül a Nissan fara. A 370Z nyomatékleadása kissé sunyi, úgy 2000-ig semmi extra, majd hirtelen megugrik a ménes, erős kéz kell a megzabolázáshoz! A GT Edition csomaghoz a matricázáson kívül csodaszép, 19 colos kovácsoltvas felnik dukálnak, elöl 245/40-es, míg hátul 275/35-ös gumikkal.

Kényelmesek az ülések, az oldaltartásuk azonban lehetne határozottabb Kényelmesek az ülések, az oldaltartásuk azonban lehetne határozottabb

A limitált széria része még az abroncsnyomás-figyelő rendszer, a fenéklemez-szigetelés (csökkenti a beszűrődő zajt) és az egyedi futóműhangolás. A módosított karakterisztikájú lengéscsillapítók révén javult a nagy tempó melletti stabilitás, és a gyári fáma szerint rossz útfelületen elviselhetőbb a rugózás. Szerintem felesleges azzal kínlódni, hogy egy pályára való sportgép hogyan győzi le a városi kátyútenger kihívásait – leginkább sehogy, de ez egy ilyen műfaj.

Teljesen kitölti a motorteret a 3,7-es V6-os aggregát Teljesen kitölti a motorteret a 3,7-es V6-os aggregát

Az ülések inkább kényelmesek, mintsem passzentosan feszes tartásúak. A lapos, 235 literes csomagtartó a roló kiiktatását követően még éppen megbirkózik egy hétvégi nagybevásárlás cuccaival. A táskának, kabátnak használható méretű tálcákat, rekeszeket alakítottak ki az ülések mögött. A tolatókamera remek dolog, de felőle nyugodtan nekigurulhatunk a mögöttünk lévő akadálynak – hangjelzés nem jár a szetthez, ez különösen este, szakadó esőben nagy hiba. A navigáció grafikája öt évvel ezelőtt sem okozott volna szívrohamot, 2012-ben pedig egyenesen ciki, ráadásul használat közben sok helyen adott fals irányparancsokat. A sztori végére hagytam a fogyasztást. Hetedikben, 130 km/óránál 2600-as fordulaton duruzsol a 3696 cm3-es szörny, a normális sztrádatempó meg sem kottyan neki, nem csoda, hogy némi autópályázással sikerült az átlagfogyasztást nevetséges szintre, 10,8 literre letornászni.

Leginkább ebből a szögből láthatjuk a 370Z-t... Leginkább ebből a szögből láthatjuk a 370Z-t…

TETSZETT
– motorhang/erő
– automata váltó
– fogyasztás

NEM TETSZETT
– elavult navigáció
– tolatókamera

ÖSSZEGZÉS
Bitang egy autó a 370Z, versenypályán érzi igazán elemében magát. V6-os morajlása potencianövelő, nehéz nem rajongani érte! A gagyi navigáció és a hangjelzést nélkülöző tolatókamera nem méltó a 370Z-hez.

Nissan 370Z 3.7 V6 AT GT Edition
Összlökettérfogat: 3696 cm3
Hengerek/szelepek: V6/24
Max. teljesítmény: 241 kW (328 LE) 7000/min
Max. forgatónyomaték: 363 Nm 5200/min

Hossz./szél./mag.: 4250/1845/1315 mm
Tengelytáv: 2550 mm
Saját tömeg/teherbírás: 1508/292 kg
Csomagtartó: 235 l
Üzemanyagtank: 72 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 5,6 s
Maximális sebesség: 250 km/h
Város/országút/vegyes: 15,3/7,8/10,5 l/100 km
Tesztfogyasztás: 10,8 l/100 km
CO2-kibocsátás: 245 g/km
A modell alapára: 12 999 000 Ft
A tesztelt verzió ára: 14 509 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért