Már a küszöbön állnak az elektromos autók, hogy a napi rutin egy részét átvegyék a jó öreg dízelektől, megfelelő töltési lehetőségek hiányában azonban továbbra is fontos alternatíva a gázolajos hajtáslánc. A 110 helyett 115 lóerősre izmosodott 1,6 literes TDI 7 fokozatú DSG-váltóval az alapkonstrukció kora ellenére még a frissített Golfban is az egyik legnépszerűbb összeállítás lehet.
Nem véletlenül kedvelik egész Európában ezt a konfigurációt, hiszen egy Golf, különösen kombi karosszériával, a cégek és a családok igényeit is lefedi. Külméretei ideálisak városi használatban, miközben hátul nem csak gyerekeknek kényelmes az utazás, csomagtartójában már egészen méretes tárgyak is gond nélkül elférnek, menettulajdonságai és fogyasztása pedig felteszik a pontot az i-re. Nagy tűzijátékot persze nem szabad elvárni a kisebbik dízeltől, a hétköznapi közlekedésben akár komótosnak is nevezhetnénk, amiről a 7 fokozatú duplakuplungos váltó programozása is tehet, merészebb pedálkezeléssel azonban megfelelő rugalmasságot és autópályás erőtartalékokat szabadíthatunk fel.
Nem vitás, hogy a takarékosságra hegyezték ki az autót, ezért is szerepel az árlistán a 2,0 literes, 150 lóerős változat 813 270 Ft-tal drágábban, például azoknak, akik vontatni szeretnének vele. Átlagos igényekre, országúti, autópályás ingázáshoz viszont szinte tökéletes az 1,6-os. A Budapest–Tata távot autópályán oda-vissza 5,2 literes átlaggal teljesítette bekapcsolt klímával, országúton, enyhe forgalomban pedig a 4,5 literes átlaghoz sem volt szükség különösebb odafigyelésre. Ehhez kissé feszes, viszont masszív, nagyautós rugózási komfortot nyújtó futóműve és a kényelmes utazáshoz elengedhetetlen hangszigetelése van. Lámpánál elinduláskor feltűnő a klasszikus „öngyújtós” moraj, a 90-es tempónál tartott 1700-as és a 130-nál leolvasható 2400-as fordulat mellett azonban már szinte egyáltalán nem hallható.
Híresen jó ergonómiája, kényelmes és kellőképpen nagyméretű ülései is a derekunk javára válnak, az adaptív tempomat pedig sűrű forgalomban is segíti a manőverezést. Bár egy lassabb teherautó mögé hajlamos beszorulni, ha megbillentjük az indexkart, magától gyorsítani kezd, hogy kényelmesen besorolhassunk a gyorsabban haladók közé, de csakis a belső sávba! A Golf ugyanis érzékeli az ott haladó autót, ilyenkor hiába szabad a külső sáv, nem hagyja le jobbról. Formavilágával és a tesztautó szürkésfehér színével könnyű észrevétlennek maradni a forgalomban, de egy kompakt Volkswagennek nem is a feltűnéskeltés, hanem a minél szélesebb vevőkört kielégítő funkcionális működés a célja, és abban még mindig az egyik legjobb a kategóriában.
Tetszett
• praktikus karosszéria
• minőségi kivitelezés
• fogyasztás
Nem tetszett
• DSG váltó hangolása
• kisméretű külső tükrök
Összegzés
A kompaktok között radikális megújulás nélkül is etalonnak tekinthető a Golf, erre masszív, kombiként különösen praktikus felépítésével, az általános igényekhez igazodó, takarékos hajtásláncával, általános minőségével és komfortszintjével is rászolgál.
Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI DSG
Összlökettérfogat: 1598 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 85 kW (115 LE) 3250-4000/perc
Max. forgatónyomaték: 250 Nm 1500-3200/perc
Hossz./szél./mag.: 4567/1799/1515 mm
Tengelytáv: 2620 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1533/1504 mm
Fordulókör: 10,9 m
Saját tömeg/teherbírás: 1376/554 kg
Csomagtér: 605-1620 l
Üzemanyagtank: 50 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 10,7 s
Max. sebesség: 200 km/h
Város/országút/vegyes: 4,2/3,8/4,0 l/100 km
Tesztfogyasztás: 5,8 l/100 km
CO2-kibocsátás: 103 g/km
A modell alapára: 5 796 830 Ft (1.0 TSI, 110 LE)
A tesztelt verzió ára: 6 846 480 Ft
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!