A hibrid rendszer felépítését, illetve működését tekintve a Toyota és a kompakt Lexus szinte teljes egészében megegyezik. Még a menetteljesítményeik is hasonlóak: mindkettő 10 másodperc „felett” van százon (a gyakorlatban többnek tűnik) és 180 km/óra a vége. Azért hitelesebb autó a Prius, mert a sportosságnak még a látszatát is kerüli, és igazából nem is akaródzik vele gyorsan menni.
Helyette inkább a takarékos vezetésre koncentrálunk. Részben ennek, részben a kedvezőbb alaktényezőnek (CT 200h: 0,29 Cw; Prius 0,25 Cw) köszönhető, hogy tesztünk végén 4,7 l/100 km-es átlagot mértünk – ez akár egy kis dízelnek is javára válna!
Egyébként a harmadik generációs Priust nemrégiben felfrissítették, amit kívülről új lökhárító, LED-es nappali menetfény és a korábbinál rondább hátsó lámpa jelez. Az utastér és a csomagtartó (445/1120 l) valamivel tágasabb, mint a Lexusban, de nem érezni egy kategóriával nagyobbnak a Toyotát. Ahogy igazán értékesnek sem, holott a legmagasabb, Premium szinten már bőrkárpitozás dukál, és a felszereltség (pl. automata parkolás, távirányítható légkondi, adaptív tempomat, érintőképernyős navigáció, Head-Up Display) is gazdag. A kezelés és a 3D hatású „sci-fi” központi kijelző megszokást igényel, vezetési élményről pedig nem sok értelme van beszélni. Komfortról viszont annál inkább: sajnos az úthibákra nagyon érzékeny és a rossz minőségű aszfalton többnyire csak bukdácsol a kocsi.
Végül nálam az árazás verte ki a biztosítékot: a Prius 7 990 000 forintos indulóára eleve 200 ezerrel magasabb a Lexusénál, így felszerelve, a csodás gyöngyházfehér fényezéssel pedig már 11 milliónál is többet kérnek érte. Tehát, ha már spórolós hibridautó, akkor sokkal inkább az Auris HSD (6 760 000 Ft) vagy még inkább a Yaris HSD (4 595 000 Ft) lehet ideális választás.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!