A 2,0 literes TDI dízelzaja szolidan átjárja a kabint, a hangszigetelésre fordíthattak volna nagyobb figyelmet. A 184 lóerős gázolajos combos, 380 Nm-es nyomatéka kiváló utazóautót varázsol az Octavia RS kombiból.
A hatgangos DSG-automata jobban illik a dízelhez, mint a benzineshez, kevésbé agresszív a kapcsolási karakterisztikája. Az előzési rugalmasság rendjén való, a nyomatékmaximum 1750-es fordulatszámtól ébred, a százas sprintet 8,3 másodperc alatt abszolválja. 130 km/óránál 2250-es percenkénti fordulatszámon dolgozik a 2.0 TDI, a fogyasztás szerény (tesztátlag 6,2 l/100 km), azonban az 50 literes üzemanyagtank tükrében az egy tankolással megtehető hatótáv még így sem igazán kiemelkedő (kb. 800 km).
Kritika illeti a kissé lassan magára találó start-stop rendszert, az extrémen bárdolatlan futóművet, mely mindennemű komfortot nélkülöz. Utóbbiért nyilván a látványos 19 colos felnik (157 480 Ft) és a peres, 225/35-ös gumik is okolhatók – 18 colos kerekekkel sem éppen eszményi, de sokkal emészthetőbb a helyzet. A részletek kidolgozása néhol elnagyolt: a sofőr ülőlapján a textil gyűrött, a széleken a bőr/műbőr szegély már most töredezett, a hátsó lámpaburában egy pók nézett velünk farkasszemet, a bal fényszórómosó pedig néha nem ment vissza teljesen a házába.
A benzinesnél egyébként nem tapasztaltunk hasonlókat. A kombi kivitel hossza megegyezik az ötajtóséval, 3 mm-rel magasabb, raktere pedig 20 literrel tágasabb. A jókora ajtó felemeléséhez és lecsukásához izomerőre van szükség – az elektromos mozgatás felára 113 030 forint. Az Octavia RS Combi 2.0 TDI 7,66 milliótól vásárolható meg, az automata kivitel felára 576 ezer forint.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!