Ha az árlistára pillantunk, gyors fejszámolás után kiderül, hogy a 105 lóerős 1.6 TDI 5 140 870 forintos árával 550 ezer forinttal drágább az azonos teljesítményű 1.2 TSI-nél. Komoly befektetés tehát a takarékos dízelmotor, amely a gyakorlatban csak pár decivel bizonyult takarékosabbnak a benzinesnél, tesztátlagunk 6,3 literre jött ki – a tesztprogramban autópályás használat és városi-elővárosi ingázás is szerepelt, akárcsak a benzines modellnél.
Persze lehet, hogy valamikorra behozza az árát a dízel, de a lassan bemelegedő motor és a nagyon hosszú áttételezésű, ötfokozatú váltó miatt egyértelműen azoknak jöhet be, akik leginkább városon kívül használják autójukat. 130 km/óránál laza 2300-at forog a főtengely, így nem meglepő, hogy ilyenkor csak 6,0 litert iszik az 1,6-os TDI. Állandó országúti tempónál 5,0 liternél is kevesebb csúszik le a torkán, vagyis ilyen körülmények között 1000 kilométeres hatótávval kalkulálhatunk. A dízel hangja egyébként üzemmelegen már nem tolakodó, kevés rezonancia jut az utastérbe.
Egyedül azt kell megszokni, hogy nem lehet alacsony fordulaton felkapcsolni, mert a hosszú fokozatkiosztás ezt nem teszi lehetővé – ezen egy hatgangos váltó nyilván segítene. Ha viszont 1600-as fordulat felett tartjuk a motort, szépen szedi a lábát a Toledo, amit a 10,6 másodperces gyorsulás és a 190 km/órás végsebesség is alátámaszt.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!