A pasiknak A4 allroad vagy mondjuk Q5-ös való, ha már a négykarikások összkerekes palettájának alsó „ivarküszöbét” nézegetjük, az A1-es, az A3-as és a tavaly piacra dobott Q3-as bizony a hölgyek kegyeire pályázik. Persze, ettől függetlenül még ízig-vérig Audi, műszakilag remek autó, egy ideális világban pazarul játszaná a második családi masina szerepét.

Az első két ülés kényelme makulátlan, a vezetői környezet tárgyilagos, tipikusan audis Az első két ülés kényelme makulátlan, a vezetői környezet tárgyilagos, tipikusan audis

A gömbölyded Q3-as 25 centivel rövidebb, mint a Q5-ös középkategóriás SUV, tengelytávolsága pedig hajszállal kisebb, mint például a G-szériás Opel Astráé. Mindez behatárolja az utaskabin kényelmi lehetőségeit, négy felnőtt kimért helykomfort mellett tudhatja maga mögött a kilométereket.

A láb- és a fejtér átlagos testalkatúak esetén pöffeszkedést ugyan nem, ám némi mocorgást azért megenged. Vállszélességben már nagyvonalú a Q3-as, persze csak abban az esetben, ha középen nem ül senki és a lehajtott könyöklő áll szolgálatban. Az atmoszféra egyébként jól visszaadja a prémiumnívót, az anyagválasztás és az összeszerelés minősége megfelel a márka színvonalának – nem árt tudni, hogy ez az első, Spanyolországban gyártott Audi modell.

Két felnőttnek elfogadható a hely Két felnőttnek elfogadható a hely

A poggyásztér örvendetesen tágas, a tengelytávolság adatánál referenciaként említett G-Astrához képest például 90 literrel több holmit képes elnyelni, a padlószint alatt pedig további bugyrok lapulnak. A támladöntéses bővítés egyszerű mozdulatsor, a kiaknázható hely ekkor bő 1,3 köbméteres.

Mindent tud, de akkor is a sztráda

A 2,0 literes TDI erősebbik verziója (177 LE) kizárólag quattro összkerékhajtással és a hétfokozatú S tronic sebességváltóval társítva konfigurálható, a vásárló tehát a 140 lovas manuális váltós, fronthajtású alapverzió 9 379 330 forintos árához viszonyítva közel kétmilliós többletkiadásra kényszerül. Igaz, ezért a pénzért egy műszakilag már-már túlfejlett autót kap, a 380 Nm-es nyomaték és a duplakuplungos váltó határozottan és ügyesen továbbítja a mozgási energiát, a 4×4-es hajtás pedig az úthoz tapasztja a közel 1,6 tonnás kocsitestet. A biztonságos útfogást egyébként számos menetdinamikai segédberendezés támogatja, ami ugye dicséretes, ám ezzel együtt sterilizálja a vezetői örömforrást.

Örvendetesen nagy a puttony, a hátsó lábteret a támlaárkok növelik Örvendetesen nagy a puttony, a hátsó lábteret a támlaárkok növelik

Mindent egybevetve hosszú távú utazóautóként sokkal inkább célt ér a Q3-as ezen verziója, mint mondjuk városi „kirakat-státuszmasinaként”. Négy felnőttel, könnyű csomagokkal a fedélzeten, diszkrét menetzaj mellett 7,1 literes átlagfogyasztással zárta a teszt java részét kitevő autópályás futásprogramot. A rövidke szakaszokkal tűzdelt városi bevetés a széria start-stop funkció ellenére is 9,0 liter környékére tornázza a fogyasztást, ami a mai üzemanyagárak mellett előbb-utóbb még egy potenciális Q3-as kuncsaftnak sem lesz bagatell tétel.

Meredeken dől a hátsó szélvédő, a lámpatestekben az indexfényt is LED-ek szolgáltatják Meredeken dől a hátsó szélvédő, a lámpatestekben az indexfényt is LED-ek szolgáltatják

Hilbert Péter és az Audi fényképei

Tetszett
minőség
üléskényelem elöl
hajtáslánc, tesztfogyasztás

Nem tetszett
üléskényelem hátul
konfigurációs lehetőség

Összegzés
Kár, hogy a remek duplakuplungos automatát nem lehet a kisebbik dízelmotorral és fronthajtással párosítani, errefelé az is bőven elég lenne. Elgondolkodtató továbbá, hogy a Q5-ös 170 lovas gázolajosa automatával és quattro hajtással együtt is „csak” alig 1,6 millióval drágább.

Audi Q3 2.0 TDI Q S tronic
Összlökettérfogat: 1968 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 130 kW (177 LE) 4200/min
Max. nyomaték: 380 Nm 1750-2500/min
Hossz./szél./mag.: 4385/1831/1590 mm
Tengelytáv: 2603 mm
Saját tömeg/teherbírás: 1585/525 kg
Csomagtér: 460/1365 l
Üzemanyagtank: 64 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 8,2 s
Max. sebesség: 212 km/h
Város/országút/vegyes: 7,0/5,3/5,9 l/100 km
Tesztfogyasztás: 7,1 l/100 km
CO2-kibocsátás: 156 g/km
A modell alapára: 9 379 330 Ft
A tesztelt verzió ára: 11 337 670 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!