Valójában nem új fejlesztés, hanem az IS 250-es kistestvértől származik a felső-középkategóriás Lexus aktuális alapmotorja: a korábbi 2995 cm3-es (249 LE/310 Nm) helyett 2,5 literes, V6-os szívómotor (209 LE/253 Nm) mozgatja a hozzávetőleg ugyanazt az 1640 kilós tömeget. Mivel rövid áttételezésű, hatfokozatú automatát társítottak hozzá, a menetteljesítmények kis híján megegyeznek a kisebb és könnyebb IS 250-esével: a japán presztízsautó 8,6 másodperc alatt gyorsul százra és 225 km/órás csúcssebességre képes.
Persze a GS 300-as (7,2 s/240 km/h) elődhöz viszonyítva ez visszalépésnek számít, de az Audi A6-os, az 5-ös BMW vagy a Mercedes E-osztály beugrómodelljei sem sokkal dinamikusabbak. Alulról is készségesen húz, aztán 3500-tól rátesz egy lapáttal és lendületesen gyorsít, miközben egyre hangzatosabban gurgulázik. Azért a lendületes autózáshoz érdemes Sport S állásba tekerni a menetdinamika-szabályzót, hogy a gázreakciók élesebbek, a váltások pedig valamivel gyorsabbak legyenek. Mindent összevetve azonban a GS 250 vérbeli sportlimuzin helyett inkább egy kulturált és kényelmes utazóautó.
Kifinomultság tekintetében a négyhengeres motorokkal felszerelt német vetélytársak nyomába sem érhetnek a Lexusnak: selymesen jár és többnyire rendkívül csendes a V6-os, az automata lágyan cseréli az áttételeket, a futómű pedig ügyesen vasalja ki a legtöbb úthibát. Habár a start-stop rendszert és egyéb fogyasztáscsökkentő megoldásokat nélkülözi az autó, a 9,0 literes tesztátlaggal elégedettek voltunk. 11 990 000 forintos alapárával a GS 250-es ugyan drágább az ellenfeleknél, ám ezt egyebek mellett magasabb alapfelszereltséggel kompenzálja. Csakhogy hiába minden, amikor a dízelpárti európai piacon nem igazán rúghat labdába, így aztán alternatívaként marad a hibrid…
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért