Fél év alatt 18 000 kilométer. Nem túl sok, de a hazai átlagon túlmutat, tehát éppen elég ahhoz, hogy egy autótípusról kezdő bizonyítványt állíthassunk ki. Azért csak kezdőt, mert abszolút új autóként vettük birtokba, klasszikus kifejezéssel érve be kellett járatni, minden porcikáján érezhető volt a gyári keménység, illat, passzentosság. Szervizben nem járt, így igazi használt autós véleményt nem is tudunk megfogalmazni róla – e téren a hazánkban idén forgalomba helyezett mindössze 234 db alapján sem lesz „referenciatípus”.

A műszerfal nem követi a legújabb divatot, és a Style szinten navigáció sincs, a Leon azonban így is szerethető. Hátul két gyerkőc is kényelmesen, az első ülések összerugdosása nélkül elfér. A körkilátás meglehetősen korlátozott A műszerfal nem követi a legújabb divatot, és a Style szinten navigáció sincs, a Leon azonban így is szerethető. Hátul két gyerkőc is kényelmesen, az első ülések összerugdosása nélkül elfér. A körkilátás meglehetősen korlátozott

A Leon nem nyúzós, szlalom- és fékpróbás tesztautóként szolgált, a szerkesztőségünknél eltöltött hat hónap során valódi hétköznapi autó volt. Elővárosból ingázott munkába, hétvégenként sokszor családot vitt a Mátrában élő szülőkhöz, járt Ausztriában, Németországban és Szlovákiában, vagy éppen leverekedte magát a Balatonhoz – szóval semmi extra, de azért szépen kipipálta a feladatokat.

A következő, FR szinten dízelből csak a 2,0 literes TDI választható. Fotó: Hilbert Péter, Szabó Róbert A következő, FR szinten dízelből csak a 2,0 literes TDI választható. Fotó: Hilbert Péter, Szabó Róbert

Az 1,6 literes, négyhengeres turbódízel korrekt társ a hazai út- és forgalmi viszonyok ismeretében. A 105 lóerő és a 250 Nm éppen arra elég, amire egy jól kalkulált konfiguráció hivatottá teszi: városban, országúton visszafogott hangon, étvágyát garantáltan 5,0 l/100 km alatt tartva dolgozik. Persze ki lehetne nyomni a szemét, mehetne a nagy gáz-nagy fék kombó, de az meglehetősen testidegen lenne ennél a hajtásláncnál, különösen az okos, hétfokozatú DSG-vel. A meglehetősen rövid végáttételű (130 km/óránál közel 2500/perces fordulat) duplakuplungos szerkezet a már említett „város, országút” felségterületen domborítja ki komfortelőnyeit, gyorsan felkapcsol, s az alacsony fordulat okán csendes az utastér.

Jókora bendő várja a holmikat, de bővítéskor lépcső lesz a padlón. A takarólemez alatt a mankókerék és a szükséges egyéb kellékek Jókora bendő várja a holmikat, de bővítéskor lépcső lesz a padlón. A takarólemez alatt a mankókerék és a szükséges egyéb kellékek

Sztrádán előzéskor (pl. gyorsítás 100-110 km/óráról), határozott gázadásra vissza is kapcsol a vezérlés, ám ilyenkor már jól érezhető a nyomatékhiány, s inkább csak felerősödő hang van,
mintsem ripsz-ropsz haladás.

Nagyon hatékony a fényszóró, valósággal lyukat fúr az éjszaka sötétjébe. A Leon rugózása kissé sprőd Nagyon hatékony a fényszóró, valósággal lyukat fúr az éjszaka sötétjébe. A Leon rugózása kissé sprőd

Tetszett
• diszkréten sportos forma
• minőség
• fogyasztás

Nem tetszett
• rövid váltóáttételek
• felszereltség

Összegzés
Nem kirívó autó, nem fordulnak meg utána az utcán, de amit „ígér”, azt hozza is. Jó minőségű, szép vonalú kompakt, gazdaságos motorral és összességében erős átlagot képviselő helykihasználással. Sajnáltuk, amikor visszaadtuk a kulcsát…


Seat Leon 1.6 TDI DSG
Összlökettérfogat: 1598 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 77 kW (105 LE) 3000-4000/perc
Max. nyomaték: 250 Nm 1750-2750/perc

Hossz./szél./mag.: 4263/1816/1459 mm
Tengelytáv: 2636 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1538/1508 mm
Fordulókör: 10,3 m
Tömeg/teherbírás: 1231/504 kg
Csomagtér: 380/1210 l
Üzemanyagtank: 50 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 10,7 s
Max. sebesség: 191 km/h
Város/országút/vegyes: 4,6/3,5/3,9 l/100 km
Tesztfogyasztás: 4,8 l/100 km
CO2-kibocsátás: 102 g/km
A modell alapára: 5 109 440 Ft (1.2 TSI 110 LE)
A tesztelt verzió ára: 6 897 280 Ft

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!