Szabadidő-autós megjelenéssel igyekeztek utánamenni a változó vásárlói preferenciának a Renault formatervezői, megpróbálták SUV-nak álcázni a Scenic legújabb generációját. Ennek köszönhetjük a fekete műanyag alsó szoknyát, a védőhatást azonban megkérdőjelezi, hogy a legkülső peremre az ajtókon krómozott betétek kerültek. A tető szép nagy ívben kanyarodik a karosszéria felett, feketére fényezve zárja le az egyébként lágy ívekkel és hullámvonalakkal megrajzolt karosszériát. Hiába a nagyméretű szélvédő és a profilban a vezető felé fordított A-oszlopok, mivel ezekből sok van, sokat takartak ki a külvilágból, s átlósan hátrafelé is csapnivaló a kilátás.
Az új Scenic-generáció nagy újdonsága a szó szoros értelmében a 20 colos átmérőjű felni, amire keskeny, 195 mm széles futófelületű abroncsokat szerelnek – sajnos. Egyfelől ma még drágák ebben a méretben az abroncsok, úgy kétszeres árral kell számolni mondjuk egy 17 colos abroncshoz képest (nem névtelen távol-keleti márkából kiindulva), másfelől a tapadás sem megfelelő. Nehéz az autó, magasan van a tömegközéppontja, a 195-ös gumi hamar csúszni kezd, erős az alulkormányzottsági hajlam, gyakran avatkozik közbe a menetstabilizáló – nem csak tempós haladáskor, de normál közlekedés során is. De van egy ennél sokkal fájóbb eleme a szabadidő-autós megjelenésnek, mégpedig a kifejezetten szűk második üléssor: persze centivel nézve a dolgot remek a helyzet, hiszen a sínen tologatható, állítható támladőlésű üléseknél remek értékeket lehet leolvasni. Azonban túl közel van a padló az ülőlaphoz, felhúzott lábakkal kell itt kuporogni, és nem fér be a lábfej az első ülés alá. Aztán itt vannak az első támlákon lévő asztalok, amelyeket már egy átlagos termetű felnőtt se tud használni, mert nem tudja lehajtani őket. Ha már egyszer 17 centire növelték a hasmagasságot, nyugodtam megszabadulhattak volna a padlóba épített apró tárolóktól, sokkal jobb lenne a helyzet. A csomagtérnél egy köztes padlóval oldják meg, hogy támladöntéskor sík legyen a padló, jelen esetben felesleges játszadozásnak tűnik, hogy a csomagtér oldalfalán elhelyezett panelről, elektromos mozgatással lehet dönteni a hátsó üléseket, hiszen előrehajolva is elérni a támla tetejét.
A 130 lóerős dízelmotor a legjobb dolog, ami ezzel az autóval történhet. Csendes, kulturált járású és kellően erős. A hatfokozatú manuális váltónál jól választották meg az áttételeket, kevés kapcsolással lehet gyorsítani, miközben a rugalmasság is rendben van, tehát autópályán nem kell visszaváltani hatodikból egy-egy szabálytalanul előző kamion utáni visszagyorsításkor. Azonban nem lesz tőle versenyautó a Scenic, idegennek hat az üzemmódválasztó Sport állása, amikor vörösre vált a belső világítás. A csúcsfelszereltség névadója a Bose hifi, ami jól, de nem kiemelkedően szól, s ebben jelentős szerepe van például az erős basszus esetén hallható zörgéseknek.
Magabiztosan árazta be az új Scenicet a Renault, vannak olyan vetélytársak, amelyek ezért a pénzért már kicsit erősebb, 2,0 literes dízelt adnak, a hasonlóan kis lökettérfogatú gázolajosoknál pedig akár millióval alacsonyabb listaárat is találhatunk. A több mint 9 millióba kerülő tesztautó ellenfeleit elnézve pedig egyértelműen kevés már az 1,6-os dízel, ennyiért már máshol is kényeztethet minket masszázsülés…
Tetszett
• csendes és erős dízelmotor
• megjelenés
• gazdag felszereltség
Nem tetszett
• körkilátás
• gumiabroncsok
• szűk második sor
• alulkormányzottság
Összegzés
Jól néz ki, de pont az egyterűek erősségének számító térkínálatban okoz csalódást a legújabb Scenic. Még a sok és tényleg jól használható tároló sem tudja palástolni a tényt, hogy csak gyermekek férnek el kényelmesen a második sorban. Az 1,6-os dízel jól illik a nagy és nehéz autóhoz. Igazából még jobb tapadásra lenne szükség, mert a 195-ös gumik nem bírnak az 1,6 tonnás karosszériával.
Renault Scenic Energy dCi 130
Összlökettérfogat: 1599 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 96 kW (130 LE) 4000/perc
Max. forgatónyomaték: 320 Nm 1750/perc
Hossz./szél./mag.: 4406/1866/1653 mm
Tengelytáv: 2734 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1602/1596 mm
Fordulókör: 11,2 m
Saját tömeg/teherbírás: 1540/583 kg
Csomagtér: 506/1554 l
Üzemanyagtank: 52 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 11,4 s
Max. sebesség: 190 km/h
Város/országút/vegyes: 5,1/4,1/4,5 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,8 l/100 km
CO2-kibocsátás: 116 g/km
A modell alapára: 5 799 000 Ft (Life 1.2 TCe, 115 LE)
A tesztelt verzió ára: 7 399 000 Ft
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!