Bár a Splash már a hatodik évét tapossa a piacon, még szó sincs a modellváltásról. Helyette egy óvatos kozmetikai és technikai frissítéssel újította meg a gyártó a modellt, ám alighanem Splash-tulajnak kell ahhoz lenni, hogy kiszúrjuk a különbségeket. Az új külső színek és keréktárcsák mellett a frontrészt kell vizslatni, s ha nagyon jó a szemünk, észrevehetjük, hogy átrajzolták a hűtőmaszkot, a lökhárítót, a gépháztetőt és a ködlámpafészket is. A hatcentis hossznövekedés ugyanakkor nem a kabint érintette, csupán az első és hátsó túlnyúlás lett nagyobb: miniautós viszonylatban ezzel együtt is egészen jó a Splash helykínálata, négy átlagos termetű felnőtt elfér benne, a forgalmiban szereplő öt ülőhely viszont inkább csak elméleti lehetőségnek tekinthető.

A Splash ütőkártyája, hogy elöl nagyobb modelleket idézően kissé emelkedett a vezetési pozíció, és a váltókart is magasan találjuk. Az ülések ugyan komfortosak, de a termetesebb vezetőknek gondot okozhat az ideális üléspozíció beállítása, mert még a legjobban felszerelt Splash-ekben sem állítható a kormány mélysége.

Csak 178 literes a Splash csomagtere

Ami a csomagtartót illeti, a 178 literes érték egyértelművé teszi, hogy a nagybevásárlásokra nem feltétlenül a Splash a legalkalmasabb autó, egy hasonló méretű VW Up! például 251 literes alaphelyzeti értékkel rendelkezik. Ha már kevés a befogadóképesség, akkor örömteli, hogy az ülések lehajtása után teljesen sík rakteret kapunk, ami viszont nem mindegyik vetélytársról mondható el.

Az 1,2-es verzióhoz alapáron jár a multifunkciós borkormány Az 1,2-es verzióhoz alapáron jár a multifunkciós borkormány

A Splash alapmotorjához, a 68 lóerős, 1,0 literes, háromhengeres benzinmotorhoz nem nyúltak a modellfrissítéskor, ám az eddig 86 lóerős 1,2-est nyugdíjazták, és helyére a Swiftben debütált 94 lóerős verzió érkezett. A szerény, egy tonna alatti tömeg és a 94 lóerő nagyon jól hangzik, ugyanakkor a gyakorlat kissé mást mutat: a magasan ébredő nyomatékmaximum (4800-as fordulat) miatt meglehetősen igényli a pörgetést a motor, pedig a rövid áttételezéssel nem esik sokat a fordulatszám a felkapcsolásokkor. Természetesen ez nem jelenti azt, hogy lomha lenne a Splash, egyszerűen csak a menetteljesítmények nem tükrözik a 94 lóerőt. A kis benzinmotor ellenben jó pontot szerez „sima” járásával: alapjáraton olyan halk és annyira kevés vibrációt juttat az utastérbe, hogy sokszor csak a fordulatszámmérő árulkodik róla, hogy dolgozik az egység. A kis Suzuki étvágyára sem lehet panasz, szinte kizárólag városi közlekedésben sem kér többet 6,0 liternél.

A kisméretű csomagtartó (178 l) nem éri el a szegmens átlagát A kisméretű csomagtartó (178 l) nem éri el a szegmens átlagát

A legolcsóbb Splash az 1,0 literes motorral 2,2 millió forintért vihető haza (széria a klíma), míg az 1,2-es 2,8 milliót kóstál. Az árkülönbség a nagyobb erőforráson kívül gazdagabb felszereltséget is hoz, többek között az 1,2-eshez alapáron járnak a fűthető és elektromosan mozgatható tükrök, a távirányítós központi zár, az MP3-as audioegység és az osztva dönthető háttámlák is.

Hátulról a lökhárítóba vágott „kopoltyú” árulkodik a frissítésről Hátulról a lökhárítóba vágott „kopoltyú” árulkodik a frissítésről

TETSZETT
– eltalált futóműhangolás
– gazdag alapfelszereltség
– könnyű manőverezhetőség

NEM TETSZETT
– parányi csomagtér
– nincs start-stop rendszer
– mélységében nem állítható kormány

ÖSSZEGZÉS
Korrekt felszereltséget, elfogadható menetdinamikát és miniautós viszonylatban átlagos méretű utasteret nyújt a Splash. Egyedül a miniatűr csomagtér jelenthet hátrányt a hétköznapokban.

Suzuki Splash 1.2
Összlökettérfogat: 1242 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16
Max. teljesítmény: 69 kW (94 LE) 6000/perc
Max. forgatónyomaték: 118 Nm 4800/perc

Hossz./szél./mag.: 3775/1680/1590 mm
Tengelytáv: 2360 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1460/1470 mm
Fordulókör: 9,4 m
Saját tömeg/teherbírás: 990/495 kg
Csomagtér: 178/573 l
Üzemanyagtank: 45 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 12,0 s
Max. sebesség: 175 km/h
Város/országút/vegyes: 6,1/4,5/5,1 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,1 l/100 km
CO2-kibocsátás: 118 g/km
A modell alapára: 2 203 000 Ft (1.0, 68 LE)
A tesztelt típus ára: 2 837 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!