Nincs többé Renault Fluence, van viszont helyette Megane GrandCoupé! Már a névválasztás is utal arra, hogy nem egy diszkont lépcsőshátúról van szó – az más kérdés, hogy a BMW mit szólt ehhez, hiszen a bajoroknál a négyajtós kupék GranCoupé típusjelzéssel futnak. Azonban az biztos, hogy a Megane GrandCoupé-ban nincs meg a Fluence bumfordisága, a hátsó traktus arányos és látványos, nem olyan, mintha az ötajtósra utólagosan rábiggyesztettek volna egy szedán farrészt.

A TFT-s műszerfal és a 7 colos érintőképernyő felára 260 000 Ft. Fotó: Hilbert Péter

Azt hiszem, azt senkinek sem kell magyaráznom, hogy a modell neve erős túlzás, hiszen nem sok kupés vonás van benne, de a kompakt lépcsőshátúak között a vagányabbak közé tartozik, a hátsó szélvédő lejtése és a magas csomagtérfedél jól harmonizál egymással. Ami a gyakorlati használhatóságot illeti, a modell tengelytávolsága 4,3 centivel hosszabb az ötajtósénál, ami már éppen elegendő ahhoz, hogy érezzünk némi differenciát. 180 centis magasság felett is elegendő a lábtér, ráadásul annyira jól formázottak a második sorban lévő ülések, hogy hosszú távon remek utazóautó a Renault újdonsága. Ha mégis lehet valamit kifogásolni, az a fejtér, a langaléták kobakja zavaró közelségben van a tetőhöz.

Kényelmesek és széles tartományban állíthatók az ülések. Pro és kontra: a lábtér bőséges, a fejeknek jutó hely már kevésbé

A csomagtartó 503 literes értékével bő 100 literrel többet nyújt az ötajtósénál, de mivel szűkösebb a nyílás, inkább a szállítandó tárgy határozza meg, hogy melyik a praktikusabb – ebben az összevetésben természetesen még mindig a Grandtour kombi a nyerő. A fedél belülről gombbal, távirányítóval és láblendítéssel is nyitható, ráadásul aki nem sajnál rá 125 000 Ft-ot, elektromos csomagtérnyitást is rendelhet. Ha már az extráknál tartunk: a Renault jó szokásához hűen emészthető felárért kínálja a tételeket, például 325 000 Ft-ért full-LED-es fényszórókat, head-up displayt, táblafelismerőt és sávelhagyásra figyelmeztető rendszert is kaphatunk.

A Grandcoupé motorpalettája némileg különbözik a többi Meganétól. Az 1,6-os, turbós benzines és az 1,6-os, biturbó dízel egyáltalán nem konfigurálható, az 1,2-es, turbós benzines pedig csak EDC7-es váltóval rendelhető. Azonban itt is a jól bevált 1,6-os, szívó benzines az alap, amely felépítésével a legegyszerűbb motorok közé tartozik, mégse lehet rá komoly panaszt tenni. 114 lóerejével tisztességesen gyorsítja a több mint 4,6 méteres testet, városban nem is érezzük erő hiányát. Ez persze azért is van, mert elképesztően rövid az ötfokozatú váltó áttételezése: 45-nél már simán elbírja az ötödiket, máshonnan nézve a kettes már 80-nál „elfogy”. A régi vágású szívó benzines akkor éri el képességei határát, amikor mondjuk négy fővel fel akarunk hajtani az autópályára, ott már érezni, hogy nyomatékban egyszerűen nem tudja felvenni a versenyt a turbósokkal. Meg az is hozzátartozik az igazsághoz, hogy amíg városi-elővárosi használatban 7,0 literrel elvan, addig állandó 130-as tempónál 8 liternél is többet benyakal, ennél pedig a kis turbósok azért kevesebbet kérnek – főleg a hosszú hatodik fokozat miatt.

Tágas a raktér, de bővítéskor jelentős lépcső keletkezik

A GrandCoupét összességében jó vezetni, a futóműve hatékonyan szűri ki az úthibákat, és emellett a kormányzás-váltó párosára sem szólhatunk rosszat. Nyilván nem a Honda Civichez vagy Mazda3-ashoz kell hasonlítani, de a Fluence-hez képest határozott előrelépésnek tekinthető a modell. Ára teljesen földhözragadt, a bázis 4,7 millió Ft-os összegébe a manuális klímaberendezés, az első és hátsó elektromos ablakok, valamint a tempomat is beletartoznak. A dízel modellek is versenyképesek, az 1,5-ös, 110 lóerős verzióból hat millióért már gazdagon felszerelt kivitelt vihetünk haza.

A gördülési zaj minimális, inkább a tükrök felől szűrődik be hang

Tetszett
• formaterv
• bőséges lábtér
• kényelmes ülések
• futóműhangolás

Nem tetszett
• autópályán sokat fogyaszt
• szűkös fejtér
• fedélzeti rendszer lassúsága

Összegzés
Amit egy kompakt lépcsőshátúból ki lehet hozni, azt a Renault megtette, formai értelemben biztosan. Mivel nagyobb benne a lábtér, mint az ötajtósban, hátul kifejezetten tágas a jövevény. Kisebb hibái ellenére ár-érték aránya nagyon megnyerő.

Renault Megane Grandcoupe SCe 114
Összlökettérfogat: 1598 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16
Max. teljesítmény: 84 kW (114 LE) 5500/perc
Max. forgatónyomaték: 156 Nm 4000/perc
Hossz./szél./mag.: 4632/1814/1443 mm
Tengelytáv: 2711 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1577/1574 mm
Fordulókör: 11,3 m
Saját tömeg/teherbírás: 1322/468 kg
Csomagtér: 503/987 l
Üzemanyagtank: 49 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 11,8 s
Max. sebesség: 190 km/h
Város/országút/vegyes: 8,6/5,0/6,3 l/100 km
Tesztfogyasztás: 7,9 l/100 km
CO2-kibocsátás: 142 g/km
A modell alapára: 4 699 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!