A Suzukinak a Vitarával már sikerült kitörnie abból a ráragasztott szerepkörből, hogy a portékájuk csak a racionalitásról szól. Az új Ignis is próbál az érzelmekre hatni, miközben azokból a tulajdonságokból nem engednek, amelyeket a Suzukihoz köthetünk. Az utóbbi évek legbátrabb Suzukija az Ignis, látszik, hogy a tervezők fantáziájának nagyobb mozgásteret hagytak. Mivel a márka az Ignisszel együtt négy modellt (Alto, Swift, Baleno) kínál a minik és kisautók szegmensében, érthető, hogy alaposan elkülönítették egymástól a típusokat.

Érdekes a szögletes és kerek formák vegyítése. Az USB-csatlakozót a váltókar előtt találjuk. Fotó: Hilbert Péter

Tömzsi, jópofa és egyéni az újdonság, amelyben van egy adag szabadidő-autós beütés. A hasmagassága például ugyanúgy 18,5 centis, mint a Vitaráé, s mivel 400 ezer Ft-ért összkerékhajtás is elérhető hozzá, érdemes tudni, hogy a minimális túlnyúlások miatt a terepszögek is egészen jók. Mivel alapvetően mégiscsak egy városi miniről van szó, a viszkokuplungos összkerékhajtás pluszsúlya és az azzal járó merev hidas hátsó futómű nem mindenkinek lehet szimpatikus. Mindenesetre a tesztre fogott, fronthajtású modell inkább azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy a 3,7 méteres hosszúság ellenére bőséges a hátsó lábtér. Nem túlzás azt mondani, hogy négy felnőtt kényelmesen utazhat az Ignisben! Persze a karosszéria szélessége tipikus miniautós, de a 267 literes csomagtér sem parányi. Vagyis (kis)családi autóként némi kompromisszummal aránylag jól használható az Ignis, amely 7 centivel kurtább a 2008-ig gyártott, szintén magasépítésű elődnél. Már csak azért is, mert az ajtók szinte derékszögben nyílnak, de emellett azt is említhetjük, hogy sok a tárolóhely az utastérben, vagy hogy GLX és GL+ szinten sínen csúsztatható hátsó ülésekkel variálhatjuk a lábtér és a raktér arányát.

Könnyen leolvashatók a műszerek, a fedélzeti számítógép alapáras

Legalább ilyen fontos, hogy a bázismodell beltere sem tűnik fapadosnak. Az alap fejegység ugyan régimódi, de olyan ügyesen játszottak a formákkal és a színekkel, hogy nem az olcsóság jut eszünkbe az autóról. Mondom ezt annak ellenére, hogy ha alaposan megnézzük a felhasznált anyagokat, azért látszik, hogy a költségek kordában tartása fontos szempont volt. A japán gyártás miatt nem is meglepő, hogy jól összerakott kocsi benyomását nyújtja az Ignis, slendrián megoldásoknak nyomát sem találni. Csupán az a vicces, hogy az új modellnek (amelyik nem nyomógombos indítású) ugyanolyan kulcsa van, mint az előzőnek, ez a kulcs még csak nem is bicskás.

Az üléspozíció magas, a kormány mélységében nem állítható. Miniautós mércével nagyvonalú a hely

A vezetőülésben helyet foglalva feltűnik, hogy nem csak a hasát hordja magasan az Ignis, az üléspozíció is viszonylag emelkedett. Én a közel 190 centimmel kicsit nehezen találtam az ideális vezetési pozíciót, mert mélységében nem állítható a volán, de alapvetően kényelmes az autó, legalábbis a kategória mércéje szerint biztosan. A lényeg úgyis az, hogy nagyon fordulékony a mini, a 9,4 méteres fordulókör ugyanúgy áldás a városi használatkor, mint a rövid karosszéria, vagy a nagy üvegfelületek. Ami sokkal inkább meglepetést okozott, az az 1,2-es benzinmotor. Alapesetben fel kellene róni hibaként, hogy csak egy motor szerepel a kínálatban, de őszintén szólva a 90 lóerős blokk nagyon jó benyomást tett ránk.

Tisztességes méretű, 267 literes a raktér. Bővítéskor méretes lépcső keletkezik

Finoman jár, már alapjárat felett van használható nyomatéka, és pörgetve kifejezetten fürge, nem is okoz gondot, ha 130-at négy személlyel tartani kell az autópályán. Ennek az oka abban keresendő, hogy a bázismodell tömege alig haladja meg a 8 mázsát. Mindehhez baráti fogyasztás társul, az 5,3 literes tesztátlagnál óvatos jobb lábbal alacsonyabb értékeket is elérhetünk. A motor és a finoman kapcsolható, ötgangos kézi váltó miatt jó vezetni az Ignist, de a kormány visszatérítési ereje túlságosan szerény, és emellett ott van a jelentős menetzaj (100 km/óra felett). Nem is a motor hangja szűrődik be, inkább a gördülési zaj (gumik és futómű felől) lehetne kisebb. A futómű egyébként japánosan feszes, ami jól jön kanyarodáskor, hiszen egy keskeny nyomtávolságú, viszonylag magas karosszériájú modellről van szó. Ahhoz, hogy ne legyen billegős, erre van szükség.

Csak 1,2-es benzinessel választható az Ignis. Ereje és takarékossága miatt is ideálisnak mondható

Miniautó létére nincs szégyenkeznivalója az Ignisnek a szolgáltatások terén. Aki hajlandó rá áldozni, annak LED-es fényszórók, tempomat, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer és 7 colos, érintőképernyős fejegység könnyítheti meg az életét. Legalább ennyire fontos, hogy többek között a manuális légkondicionáló és az automata fényszóróvezérlés is az alapfelszereltség részét képezi. S hogy mit kérnek ezért? Listaáron 3 755 000 Ft az Ignis indulóára, de jól tudjuk, hogy ez csak hozzávetőleges viszonyítási pontnak tekinthető. Arról lehet vitatkozni, hogy megéri-e az Ignis árára 900 ezer Ft-ot „rátenni” ahhoz, hogy legyen egy 1,6-os Vitaránk (ha valakinek van ennyi pénze és kell a nagyobb hely, akkor természetesen igen), de a vetélytársakhoz viszonyítva így is versenyképes az új Suzuki.

Amennyire csak tudták, az autó sarkaiba tolták a kerekeket

Tetszett
• bátor, stílusos formaterv
• helykínálat
• pörgős motor
• takarékosság

Nem tetszett
• érzéketlen kormányzás
• zajszigetelés
• szélérzékenység

Összegzés
Aki miniautót keres, az feltétlenül nézze meg az Ignist, ugyanis a kategória egyik, ha nem a legjobb autója. Tágas, jópofa és dinamikus, ezért a kisebb hibái sem szúrják annyira az ember szemét.

Suzuki Ignis 1.2
Összlökettérfogat: 1242 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16
Max. teljesítmény: 66 kW (90 LE) 6000/perc
Max. forgatónyomaték: 120 Nm 4400/perc
Hossz./szél./mag.: 3700/1660/1595 mm
Tengelytáv: 2435 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1460/1470 mm
Fordulókör: 9,4 m
Saját tömeg: 810/520 kg
Csomagtér: 267/1097 l
Üzemanyagtank: 32 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 12,2 s
Max. sebesség: 170 km/h
Város/országút/vegyes: 5,5/4,1/4,6 l/100 km
Tesztfogyasztás: 5,3 l/100 km
CO2-kibocsátás: 104 g/km
A modell alapára: 3 755 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!