A Citroën Berlingo XTR a normál verzióhoz képest morcosabb köntössel rendelkezik, az alumíniumszürke lökhárítóbetétek, az emelt felfüggesztések, az alsó motorvédő burkolat és a tetősínek hatásosan dobják fel a megjelenést.
A Security 2-es csomag (210 000 Ft) tartalma a Grip Control rendszer, a visszagurulásgátló, a függönylégzsák és a négy évszakos abroncsok. A tesztautó orrában az 1,6-os dízel 92 lóerős kivitele dolgozott (5 040 000 Ft). A menetdinamikai adatok nem túl biztatók (0-100 km/óra: 15,2 s, végsebesség: 161 km/óra), azonban a gyakorlat erre részben rácáfol. A 230 Nm-es nyomaték kellően alacsony fordulattól (1750/perc) bevetésre kész, urbánus közegben gond nélkül tartható a forgalom ritmusa, teljes terhelés esetén vagy autópályán zuhan csak vissza – 130-nál 3000-es fordulatszámon dolgozik a HDi.
Az ötfokozatú váltó karja a Partneréhez hasonlóan karcosan, pontatlanul és hosszú úton kapcsolható, és a pedálrend is kifogásolható. A kabin variálhatósága példás, egy hétvégi költöztetés alkalmával állítva két felnőtt mountain bike kerékpárt gond nélkül elnyelt a raktér, úgy, hogy az egyik szélső, hátsó ülés is bent volt az autóban. A 92 lovas változat takarékosabbnak bizonyult, mint a 115 lóerős Peugeot dízel, a Berlingo XTR átlagosan 6,18 literrel beérte.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!