A GT Line belseje egy kategóriával feljebb is megállná a helyét. Fotó: Stefler Balázs

Csak 130 lóerő?! A fekete kerékjárati díszek, a jókora diffúzorbetét és a hátsó spoiler miatt jóval combosabbnak tűnik a GT Line csomagos 208-as. Pedig ez a megjelenés a 100 lovas benzineshez és az ugyanekkora teljesítményű dízelhez is elérhető! Szóval az biztos, hogy aki az Allure szinthez képest még áldoz 675 ezret a csomagra, az egy igazi látványbombát kap – más kérdés, hogy a tesztre fogott 130 lovas verzió, a nyolcfokozatú automatikus váltóval 7 700 000 Ft-ot kóstál. Rendben van, hogy a külső dizájnhoz passzoló belső nagyon igényes és Capy félbőr ülésekben foglalhatunk helyet, azért ez az összeg eléggé öntudatos, főleg, hogy nem egy dedikált sportmodellről van szó.

Jól tartanak az ülések, a GT Line alapáron félbőr üléseket kap

Az 1,2-es, háromhengeres turbómotor persze könnyedén viszi az 1200 kg-os testet, ugyanakkor a 130 lóerővel nem lesz belőle hot hatch. Inkább a kellemes erőtartalékokról szól ez a blokk, amelyet úgy becsomagoltak, hogy szinte alig hallani a páratlan hengerszámot, 4000-es fordulat felett jön meg az a hang, amiről be lehet azonosítani. A nyolcgangos automatikus váltó mindig a korai kapcsolásokra törekszik, így meglepően kis fordulaton üzemel a motor. Ennek megfelelően a fogyasztás sem vészes, vegyes üzemben 6,3 literes átlagot regisztráltunk – a start-stop rendszer működése szinte észrevehetetlen.

Magas fordulaton vált át jellegzetes, háromhengeres tónusra az 1,2-es turbómotor

A dinamikus közlekedést egyébként a kormányon elhelyezett fix váltófülek támogatják, de igazából a GT Line kivitel legsportosabb pontja a futómű: hihetetlenül stabilan fordul és a közvetlen kormánnyal együtt jó móka a terelgetése egy kanyargós útszakaszon. Az érem másik oldala, hogy városban túlságosan feszes, a fekvőrendőrökkel és az úthibákkal hadilábon áll. Mindenesetre a GT Line kivitelben megvan az a plusz sportosság, amitől bele lehet szeretni: van kiállása és egy sajátos belső hangulata, a teljesítménye pedig azért némi örömautózást is enged. Kíváncsian várjuk, lesz-e a 208-asból a 205-ös vagy a 206-os legendás sportverzióit idéző, hardcore változat!

A sportos külsőnek megfelelően a rugózás is feszes. Túlságosan is…

TETSZETT
• külső-belső dizájn
• minőségérzet
• dinamika
NEM TETSZETT
• digitális műszerfal
• hátsó helykínálat
• magas ár

ÖSSZEGZÉS
Bármennyire is rokonszenves a 208-as, a 130 lovas topváltozat ára borsos. Ennyiért bizony 308-ast is kapunk ugyanezzel a hajtáslánccal, igaz, szerényebb felszereltséggel és persze kevesebb sármmal.

Peugeot 208 1.2
PureTech 130 EAT8 GT Line
Összlökettérfogat: 1199 cm3
Hengerek/szelepek: S3/12 turbó
Max. teljesítmény: 96 kW (130 LE) 5500/perc
Max. forgatónyomaték: 230 Nm 1750/perc
Hossz./szél./mag.: 4055/1745/1430 mm
Tengelytáv: 2540 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1500/1500 mm
Fordulókör: 10,4 m
Saját tömeg: 1205 kg
Csomagtér: 265 l
Üzemanyagtank: 44 l
Gyors. 0-100 km/h: 8,7 s
Max. sebesség: 208 km/h
Átlagfogyasztás: 5,6 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,3 l/100 km
CO2-kibocsátás: 127 g/km
A modell alapára: 4 180 000 Ft (1.2 PureTech 82 Like)
A tesztelt verzió ára: 7 700 000 Ft