2017-ben elég volt, ma már kicsinek számít a 8 colos képátlójú központi érintőképernyő – a hardver felgyorsult mögötte az évek során. Fotó: Stefler Balázs

Ez a GSi már nem az a GSi, amely anno padlógázra csikorgó kerékkel lőtt ki a lámpától, hogy aztán a leszabályozásig forgatás után szúrja az ember a következő fokozatot egy fél pillanat alatt – a hajtási befolyás miatt nem volt tanácsos ennél tovább távol tartani a kezeket a volántól. Ez a GSi már automatikus váltót és összkerékhajtást is használ, nem forrófejű titán, hanem szükség esetén elképesztő kanyarvadászatra képes, alapvetően kényelmes üzleti limuzin. Mármint volt, hiszen véget ért a gyártása – nincs elektrifikáció, nem a vásárlók által kedvelt szabadidő-autó és nem mellékesen a GM-nek fizetendő jogdíjat is megspórolja a Stellantis.

Nagyon jól tartják a testet az első kagylóülések, a második sorban a fejtér passzentos. A frissítés előtt még nem volt hengerlekapcsolás, de volt 260 lóerő. A fogyasztás érdemben nem változott, a tempó lassult

Kár, mert a vezetőülésből – vagy a többi helyről – nem úgy tűnik, mintha meghaladta volna az idő a tágas és jól használható személyautót, amelyet 230 lóerős turbómotor repít és 9 fokozatú automatikus váltó pakolja a fokozatokat – kissé komótosan. Alapesetben elsőkerékhajtású utazóautóként üzemel az Insignia GSi, ahol még hengerlekapcsolás is csökkenti a fogyasztást – azért így is 10 l/100 km körüli átlaggal kell számolni. Sport vagy Competition üzemmód választásakor aztán bekeményítenek az elektronikus vezérlésű lengéscsillapítók, az összkerékhajtás is a kanyarsebesség fokozása érdekében játszik a nyomaték irányításával, és hirtelen azon veszi észre magát az ember, hogy milyen gyorsan zajlanak a dolgok, és hogy a kanyarokban sem kell lassítani. Ha mégis, akkor a jól tapadó Michelin abroncsokra és a Brembo fékrendszerre számíthat. Nyoma sincs alulkormányzottságnak, vagy épp erőlködésnek, sínautóként követi a vezető által kijelölt utat az 5 méteres Insignia. Persze nem tökéletes, a hangélmény ugyanis semmitmondó.

A Kapitän/Admiral/Diplomat, a Senator és az Omega után ez már a negyedik 5 méter körüli Opel-modell, amely közvetlen utód nélkül szűnik meg

TETSZETT
• vezethetőség
• pontos kormányzás
• tágas és kényelmes
NEM TETSZETT
• kilátás hátrafelé
• hangélmény

ÖSSZEGZÉS
A GM éra utolsó autójával együtt búcsúzik a GSi is az Opel kínálatból, a helyükre jönnek a SUV-ok és a GSe modellek. Kár, hogy már nem érte meg az elektrifikációt az Insignia, mert a személyautók között jónak számított, és a sportos modellekkel is igyekezett tartani a tempót; már amennyire ezt a 230 lóerő megengedte.

Opel Insignia Grand Sport GSi 2.0 Turbo
Összlökettérfogat: 1998 cm3
Hengerek/szelepek S4/16 turbó
Max. teljesítmény: 169 kW (230 LE) 5000/perc
Max. forgatónyomaték: 350 Nm 1500-4000/perc
Hossz./szél./mag.: 4897/1863/1445 mm
Tengelytáv: 2829 mm
Fordulókör: 11,8 m
Saját tömeg/terhelhet.: 1650/590 kg
Csomagtér: 490-1450 l
Üzemanyagtank: 62 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 7,6 s
Max. sebesség: 235 km/h
Átlagfogyasztás: 8,5-8,7 l/100 km
Tesztfogyasztás: 10,2 l/100 km
CO2-kibocsatas: 193-198 g/km
A modell alapára: 12 462 000 Ft (utolsó ismert ár, Insignia 1.5 Turbo, 140 LE)
A tesztelt verzió ára: 19 699 000 Ft (utolsó ismert ár)