2018 első tíz hónapjában 316 db új 308-ast helyeztek forgalomba idehaza, ami a kompaktok középmezőnyét jelenti. Az emberek egyértelműen kedvelik a Peugeot alsó-középkategóriását, bizonyítja ezt a használtimportból származó 418 db 308-as, valamint az 558 db 307-es és a szinte már nosztalgikus 306-os 52 példányos behozatala. A 2002-ben (307) és 2014-ben (308) is Év Autója címmel díjazott típus másfél évvel ezelőtt újult meg, minek folyományaként igazán jó minőségű, szépen kidolgozott modell lépett piacra.
Karosszéria, utastér
Amíg az ötajtós klasszikus kompakt, addig a kombi a szegmens nagyobbjai közé tartozik. Tengelytávolsága 11, teljes hosszúsága pedig 33 centivel múlja felül az ötajtósét. Ezek a különbségek jól érezhetők a második sorban: az ötajtós legfeljebb átlagos termetűeknek lehet kényelmes, a kombiban ugyanakkor magasabbak is elférnek – a panorámatető sokat elvesz az egyébként sem nagyvonalú fejtérből. A GT sportülései látványosak és kényelmesek is, pár centivel azonban lehetne mélyebb is a legalsó pozíció. Néhány belső részletét elmarasztaló kritika illeti, hiszen francia létére éppen az utastéri komfort dolgában áll gyengén: elöl mindössze egyetlen italtartója van, az is csak a keskeny palackoknak megfelelő, telefon tárolására pedig csupán a váltókar előtti rekesz alkalmas (itt van USB-aljzat), azzal a szépséghibával, hogy a készüléket kénytelenek vagyunk rátenni az ülésfűtés tekerőgombjaira.
Raktér, variálhatóság
A kombi javára 190 liter a különbség, az üléseket ledöntve két felnőtt kerékpár is befér. Míg az ötajtósnál támladöntés után lépcső keletkezik, a kombi raktere sík, az ötajtóssal ellentétben pedig sínes csomagrendezője is van. Némiképp meglepő, hogy a kombihoz sincs elektromos csomagtérfedél-mozgatás, az SW terhelhetősége ráadásul 15 kilóval kisebb.
Motor, hajtáslánc
A kompaktkategóriából a prémiummodellek kivételével kezdenek kikopni az izmos dízelek, örvendetes tehát, hogy a Peugeot továbbra is komolyan hisz a gázolajosokban. Nálunk ez a 180 lovas erőforrás a 308-as sorozat csúcsmotorja, egyes piacokon a 308 GTi by Peugeot Sport a topmodell (270 LE), illetve a GT-ből van benzines is 205 lóerővel. Bőséges erőtartaléka van, az ötajtós és az SW is kényelmesen tartja a magasabb tempót is, finom járású, csendes a dízelmotor. A nyolcfokozatú automatikus váltó a japán Aisintól érkezik, hosszú végáttétele alacsony fogyasztást és közel 1000 kilométeres hatótávot garantál.
Árak, felszereltség
Az ötajtós 9 395 000 Ft-os ára borsos, ennél olcsóbban hozzá lehet jutni akár egy Megane R.S.-hez vagy egy Hyundai i30 N-hez is. A Peugeot ütőkártyája, hogy a konkurensek többsége nem kínál hasonlóan erős dízelt. A kombi 310 ezerrel drágább (9 705 000 Ft) az ötajtósnál. Az eltérő felszereltségek miatt az ötajtósnál a 110 lóerős benzinmotoros változat a legolcsóbb (5 440 000 Ft), a kombinál a 100 lovas dízel (6 040 000 Ft) – az SW Acces alapmodellje nem választható benzinmotorral.
Minden magánvásárló a 2 év gyári jótállás mellé most +3 év kiterjesztett Optiway Optimum szerződéses jótállást kap ajándékba. A Peugeot egységesen 800 000 Ft-tal csökkentett, kedvezményes áron kínálja a 308-asokat használtautó-beszámítás esetén. Az alapfelszereltségbe többek között beletartoznak a full-LED-es fényszórók, a fáradtságfigyelő és a táblafelismerő. A masszázsfunkciós első ülések felára 140 000 Ft, a metálfényezés 130 000 Ft, az adaptív tempomat az automatikus vészfékezővel együtt 360 000 Ft, míg a panorámatető és a sötétített hátsó ablakok 165 000 Ft-ba kerülnek.