Németország második legnagyobb autós klubja, az ACE a GTÜ Gesellschaft für Technische Überwachung és az osztrák ARBÖ Auto-, Motor- und Radfahrerbund Österreich közösen teszteltek kilenc garnitúra, személyautók által használt téli abroncsot a 225/50 R17 méretben.
A Bridgestone Blizzak LM005-ös lett a tesztgyőztes kiegyensúlyozottan jó teljesítményével, mint mért kategóriában a dobogón végzett, nagyon rövid a fékútja és jó a tapadása. A második helyre a BF Goodrich g-Force Winter 2 került, majd a Goodear Ultragrip Performance+ következik. Széles a középmezőny, a Michelin, Vredestein és Nokian abroncsa ugyan nem tud lépést tartani az élmezőnnyel, de nincs kifejezett gyenge tulajdonságuk sem.
Az utolsó helyre került Falken Eurowinter HS01-es abroncs azzal érdemelte ki a feltételesen ajánlható eredményét, hogy hosszú a fékútja, havon 50 km/órás tempóról fékezve 26,2 méter után áll meg az autó, a Bridgestone ugyanilyen körülmények között már 23,8 méter után áll. Nagy tempónál egyre nagyobbak a különbségek is, vizes úton 100 km/órás tempóról fékezve a Bridgestone 50 méter után áll meg, a Falken gumijával szerelt autó ilyenkor még 37,5 km/órás tempóval halad, de a második legjobb abronccsal is még 18,6 km/órás tempóval csúszik túl a már álló autón.
Németországban 470 és 630 euró közötti árakon lehet hozzájutni a tesztben szereplő garnitúrákhoz, a beszerzésnél érdemes észben tartani a járulékos költségeket is, úgymint az esetleges szállítási díj, illetve a felszerelés költsége, amelyek figyelembe vételével már versenyképes ajánlatot tudnak tenni a gumikereskedések is.