Persze nyilván nem ez a felfrissített A6-os legnagyobb újdonsága, csak gondoltam, szólok. Meg aztán éppen az ilyen gondosan kidolgozott és ízléses részletek teszik, hogy minőségérzet terén az Audi prémiumkategóriás vetélytársai felett áll: az anyagok, a vonalak és formák találkozása tökéletesen komponált összképet alkot. Például a fekete faberakásokban végigfutó fémszálak remekül harmonizálnak a zongoralakk-fekete és alumíniumszínű felületek, illetve a szürke cérnával varrt fekete bőrkárpitozás kontrasztjával – akármilyen elcsépelt is, a belső tényleg sportosan elegáns. Persze ezek a látványos, integrált fejtámlás, fűthető és szellőztethető, elektromosan mozgatható és memóriafunkciós S Line sportülések felárasak, mint megannyi más a tesztautóban: radaros követésitávolság- és sebességtartó automatika, holttérfigyelő, aktív sávtartó berendezés, head-up display, LED-es fényszórók, éjjellátó berendezés, 360 fokos panorámaképet nyújtó tolatókamerarendszer és parkolóasszisztens. A legszebb az egészben, hogy a temérdek szolgáltatás és a csúcstechnika ellenére a kezelés magától értetődő. Az opciós kézírás-felismerő felülettel ellátott MMI vezérlőegységet egyszerű használni, a menürendszer felépítése logikus, sok minden azonban a multifunkciós kormányról is elérhető.
A 2,9 méteres tengelytáv jóvoltából az utastér helykínálata nagyvonalú, bár a tetővonal hátul beszűkíti a fejteret, a masszív kardánalagút miatt pedig középen ülni nem egy leányálom. A csomagtartó szabályos alakú, mély és széles, de kissé lapos téglatest, 530 literes mérete az 5-ös BMW-nél tízzel nagyobb, az E-osztályos Mercedesnél tízzel kisebb. Bővíteni a 60:40 osztású üléstámlák ledöntésével lehet, ám ezután szűk átrakodónyílás keletkezik. Ami a külsőt illeti, az A6-os vonalai élesebbek és feszesebbek a korábbinál, a LED-es első és hátsó lámpák, illetve a futófényes indexek pedig tovább erősítik a modern, technokrata megjelenést. Ha mindez nem lenne elég, az S Line sport-csomag még szigorúbb fellépést kölcsönöz az autónak, de mindent összevetve Audi-fanatikusnak kell lenni ahhoz, hogy valaki messziről felismerje a frissített A6-ost.
A sokhengeres motorokkal lesz igazi nagyágyú
Jóllehet, az eladások túlnyomó részét a négyhengeres 2.0 TDI változatok teszik majd ki, a felső-középkategóriás sportlimuzin azonban a sokhengeres motorokkal lesz valódi prémiumautó. Például a tesztelt 3,0 literes, V6-os dízel futáskultúrája roppant kifinomult, miközben kellemesen erélyes hangon gurgulázik. Az Audi Drive Select menetdinamika-szabályzó gazdaságos vagy komfortos programjában sem érezni tompának, dinamikus üzemmódban pedig egészen harapóssá válik, élénken reagál a gázadásra és fürgén pörög fel. Mivel ezen a szinten a koronakerekes quattro állandó négykerékhajtás dukál hozzá, teljesítményét magabiztosan a talajra viszi és bivalyul megy az Audi: az 1,8 tonnás nagyvad álló helyzetből 5,5 másodperc alatt ugrik százra, és bármilyen tempónál is adunk egy kövérebb gázt, intenzív gyorsulás a válasz. A hétfokozatú duplakuplungos automata váltó pedig jó ritmusban és villámgyorsan kapcsolgat. Egyedül az zavaró, hogy van egy röpke késlekedése, amikor a start-stop rendszer újraindítja az autót. A fékpedálról lelépve a motor gyorsan „beröffen”, és a zöld lámpától már haladnánk, de a váltó még hezitál – ha ilyenkor gázadással noszogatjuk, bakkecskézős lesz az indulás. Ugyanakkor az utolsó fokozatot jó hosszúra nyújtották (130 km/óránál hetedikben kb. 1800/perc), ami ideális hosszú távú utazóautóvá avatja az A6-ost. Az 5,1 literes laboratóriumi álomfogyasztás viszont szédítően merész. Nekem 6,5 l/100 km volt a legjobb napi érték, amit a fedélzeti számítógép jelzett, de inkább a 7-8 liter feletti fogyasztás jellemző. Úgyhogy tesztünk végén kereken 8,0 literes átlagot számoltunk, ami egy nagyteljesítményű, automata, állandó összkerékhajtású autótól egyáltalán nem rossz – csak nagyon távol áll a gyári értéktől.
A „négykerekes” A6-os pedig mostoha időjárási körülmények között is magabiztosan fogja az utat, s az eleve dinamikus beállítottságú összkerékhajtás jóvoltából a kanyargós szakaszokon sportosan vezethető. Normál helyzetben a nyomaték 60%-a jut a hátsó, míg 40 az első kerekekre, de a rendszer ezt egy szempillantás alatt az adott körülményekhez igazítja – akár 85%-ot a hátsó, vagy 70-et az első tengelyre csoportosíthat. Ráadásul az opciós adaptív légrugózás dinamikus menetprogramban bekeményít, minimálisra csökkentve a karosszéria oldaldőlését. Mondjuk a hazai útviszonyokhoz előnyösebb a komfort állás, így az úthibák többségét szépen tompítja a futómű. Ezért is jó az egyéni program, amikor saját ízlésünkre szabhatjuk az autó karakterét: a motor/váltó automata üzemmódban remekül alkalmazkodik a vezető pillanatnyi elvárásaihoz, a futómű lehet komfortos, az összes többi pedig sportos.
TETSZETT
– letisztultan látványos design
– kifinomult belső
– igényes hajtáslánc
– lehengerlő menetdinamika
NEM TETSZETT
– fejtér hátul
– csúcstechnikával felszerelve drága
ÖSSZEGZÉS
A 3,0 literes V6-os dízelmotorral, quattro összkerékhajtással és temérdek extrával lesz ízig-vérig felső-középkategóriás prémiumautó az Audi A6-os. Szinte mindent tud, amit a technika mai állása szerint lehet, persze így 16 helyett már 30 millióba kerül…
Audi A6 3.0 TDI quattro S tronic
Összlökettérfogat: 2967 cm3
Hengerek/szelepek: V6/24 turbódízel
Max. teljesítmény: 200 kW (272 LE) 3500-4250/perc
Max. forgatónyomaték: 580 Nm 1250-3250/perc
Hossz./szél./mag.: 4933/1874/1455 mm
Tengelytáv: 2912 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1627/1618 mm
Fordulókör: 11,9 m
Saját tömeg/teherbírás: 1845/535 kg
Csomagtér: 530/995 l
Üzemanyagtank: 73 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 5,5 s
Maximális sebesség: 250 km/h
Város/országút/vegyes: 5,9/4,6/5,1 l/100 km
Tesztfogyasztás: 8,0 l/100 km
CO2-kibocsátás: 133 g/km
A modell alapára: 11 530 710 Ft (2.0 TDI ultra)
A tesztelt modell ára: 16 000 300 Ft
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!