Komoly vita tárgya lesz, hogy az új 5-ösből a négyajtós vagy a kombi láttán kerül-e nagyobb extázisba az ember, ugyanis Karim Habib designfőnök és csapata jól érezhetően megfosztott minket a sallangoktól. Legutóbb a G30-as sorozat puttonyosát (G31) tesztelhettük, mégpedig a gazdagon fűszerezett 540i verziót: sorhatos, turbós benzinmotor, kizárólag xDrive hajtás, M sportcsomag, széria hátsó légrugók, vezetéstámogató csemegék tucatja és még sorolhatnánk. Puff neki, ennek nehéz ellenállni, mondjuk az 540i Touring 19,4 milliós konfigurációs alapára és az extraként felpakolt további milliók azért helyreteszik az embert.
Így vagy úgy, a 5-ös kombi remek autó, csomagtartója nagyobb (+10 liter), tömege viszont kisebb típuselődjénél (kb. -100 kg), vezetése tényleg mosolyt fakaszt, s még ezzel a hajtáslánccal is önsanyargatás nélkül tartható a 10 liter alatti átlagfogyasztás.
Tetszett
• forma, minőség
• térkihasználás
• vezetési élmény
• hajtáslánc
Nem tetszett
• rövid hatótáv
• magas vételár
Összegzés
Vitán felüli az 5-ös kombi tudománya, jól illik a prémiumszegmens sormintájába. Az intelligens xDrive hajtást alapból hozó 40i fölényes gépezet, nagy utazóautóként azonban sokkal inkább ésszerű a dízelmotorral választani – már csak a szerényebb fogyasztásból adódó nagyobb hatótáv miatt is.
BMW 540i Touring
Összlökettérfogat: 2998 cm3
Hengerek/szelepek: S6/24 turbó
Max. teljesítmény: 250 kW (340 LE) 5500-6500/perc
Max. nyomaték: 450 Nm 1380-5200/perc
Hossz./szél./mag.: 4943/1868/1498 mm
Tengelytáv: 2975 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1605/1630 mm
Saját tömeg/teherbírás: 1765/730 kg
Csomagtér: 570-1700 l
Üzemanyagtank: 68 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 5,1 s
Max. sebesség: 250 km/h
Város/országút/vegyes: 9,5/6,1/7,3 l/100 km
Tesztfogyasztás: 9,2 l/100 km
CO2-kibocsátás: 167 g/km
A modell alapára: 14 762 000 Ft (520d Touring, 190 LE)
A tesztelt verzió ára: 19 402 000 Ft
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!