Amíg a Fiat Grande Puntóval közös padlóra épülő D és E generáció tényleges méreténél nagyobbnak próbált látszani, a PSA-konszern PF1-es alapján rekordidő, kevesebb mint két év alatt felépített F generáció megbékélt azzal, hogy kisautó. Nincs már messze előrenyúló szélvédő, amelytől úgy hihette a sofőr, hogy kompaktautót terelget, de búcsúzott a kettéosztott A-oszlop is, ami sokat javít a körkilátáson. Egyféle karosszéria maradt, az ötajtós, cserében háromféle megjelenés is elérhető: az alapon kívül itt a krómcsillogással feldobott Elegance külső, továbbá a nagy légbeömlős GS Line. Tesztautónk utóbbi volt, amelyet piros metálfénnyel (120 000 Ft), fekete tetővel (150 000 Ft) és 17 colos, esztergált alufelnivel (100 000 Ft) tettek igazán sportossá.
Lendületes a vonalvezetés, csak az ajtók vannak úgy 10 centivel előrébb a kelleténél. Nem kell égimeszelőnek lenni ahhoz, hogy az első ülést a B-oszlop mögé tolja az ember, ilyenkor pedig a hátra beszállás is nehéz, hiszen ahol amúgy a lábnak kellene mozognia, ott található a támla. Nem légből kapott a 10 centis saccolás, ennyivel tolták hátrébb a hátsó ülést a nyíláshoz képest. Nem csak a megközelítés megy nehezen, de itt, a második sorban érezni igazán, hogy laposabb lett a karosszéria a korábbinál, a fejtér passzentos, a lábtér épp csak megüti az átlagot; mindkét tekintetben vannak a Corsánál többet nyújtó riválisok. Amíg a hátsó ülésnél visszalépés történt, a csomagtér mérete alaphelyzetben 10%-kal bővült, a 309 liter átlagosnak mondható.
A vezetőülésben helyet foglalva a manapság már régimódinak számító analóg órákkal és középső, multifunkciós kijelzős műszeregységgel találkoztam. A fehér-piros grafika illik a sportos hangulathoz, amelyet a műszerfal piros díszcsíkja sugall – ezt egyébként más színekben is lehet kérni –, a Banda fantázianevű kárpit a GS Line sajátja. Jót tesz a kezelhetőségnek, hogy a szellőzés több funkcióját is külön fizikai kapcsolóval lehet vezérelni, de arra oda kell figyelni, hogy nem elég a hőmérsékletet beállítani és növelni az intenzitást, ha a menüben nem jelöl ki az ember befújási irányt (szélvédő, test, lábtér), akkor bizony semmi külső levegő nem jut az utastérbe – vagy az ablakok páramentesítésére…
Gyorsan bemelegszik a legerősebb belső égésű motor, a 130 lóerős, turbós 1,2-es, de azért jó szolgálatot tesz az ülésfűtés a télies reggeleken. Ehhez a teljesítményszinthez alapáron adják a nyolcfokozatú automatikus váltót, amely annyiból játékrontó, hogy alapesetben az alacsony fogyasztást helyezi mindennél előrébb, de ott a Sport fokozat, amikor megváltozik a gázpedál karakterisztikája és kettő-három fokozattal a normál alatt haladunk. A sportosság azért érdemel figyelmet, mert a 130 lóerős GS Line esetén a feszesebbek közé tartozik a futóműhangolás. Egészen agilis az autó a kanyarokban, nedves úton virgonc a hátsó tengely, de a menetstabilizáló figyel. A téli abroncsokkal felszerelt tesztautónál már városi tempónál is a gumik zaja volt a meghatározó, ami az iram növelésével csak fokozódott, egyéb menetzajt nem sikerült kihallani még autópályán sem.
Amíg az Opel Corsa alapmodelljének listaára versenyképes a konkurenciával, a 130 lóerős automata kivitel csak a két legdrágább, Elegance vagy GS Line felszereltséggel érhető el, így rögtön 7 millió Ft közelébe ugrik a listaár, és még bőven lehet költeni az extrákra. A kézi árnyékolós üvegtető 150 000 Ft-ba kerül, míg az IntelliLux fényszóró 160 000 Ft – és az árukapcsolásnak hála megköveteli az elektromos rögzítőfék meglétét is. A fényszóró egyébként nagyon jól teljesít, az autó előtt széles és hosszú területet homogén fénnyel világítja meg, az átmenet is elég finom ahhoz, hogy a távolabbi dolgokat is jól érzékeljen a sofőr. Az extrák közül egyenként is lehet válogatni, de előre összekészített csomagok is vannak, az igazán egyedi megjelenést adó részletek, mint a matricacsomagok vagy a felnik színes betétei, a tartozékok között találhatók.
TETSZETT
• minőségérzet
• erős motor
• megjelenés
NEM TETSZETT
• szűk második sor
• gördülési zaj téli gumival
ÖSSZEGZÉS
A második sor kivételével előnyére változott a Corsa, az A-oszlop átalakulása jó hatással volt a kilátásra, minőségibb a belső tér. Az elődhöz képest akár egymázsás tömegcsökkenés érezhető a vezethetőségen, hiszen az orrból vették le a legtöbbet, a menetteljesítmények is hozzák a sportos külső által sugallt szintet (Sport-fokozatban), egyébként a spórolásra figyel a nyolcfokozatú automata.
Opel Corsa 1.2 Turbo 130 EAT8
Összlökettérfogat: 1199 cm3
Hengerek/szelepek: S3/12 turbó
Max. teljesítmény: 96 kW (130 LE) 5500/perc
Max. nyomaték: 230 Nm 1750/perc
Hossz./szél./mag.: 4060/1765/1435 mm
Tengelytáv: 2538 mm
Fordulókör: 11,0 m
Tömeg/terhelhetőség: 1233/417 kg
Csomagtér: 309-949 l
Üzemanyagtank: 44 l
0-100 km/h: 8,7 s
Max. sebesség: 208 km/h
Átlagfogyasztás: 5,6 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,6 l/100 km
CO2-kibocsátás: 128 g/km
A modell alapára: 4 330 000 Ft (1.2 Start/Stop, 75 LE)
A tesztelt verzió ára: 6 670 000 Ft