Analóg órákkal jobban mutat a műszeregység, mint vetített kijelzővel. Fotó: Stefler Balázs, Lővei Gergely

Amíg a Fiat Grande Puntóval közös padlóra épülő D és E generáció tényleges méreténél nagyobbnak próbált látszani, a PSA-konszern PF1-es alapján rekordidő, kevesebb mint két év alatt felépített F generáció megbékélt azzal, hogy kisautó. Nincs már messze előrenyúló szélvédő, amelytől úgy hihette a sofőr, hogy kompaktautót terelget, de búcsúzott a kettéosztott A-oszlop is, ami sokat javít a körkilátáson. Egyféle karosszéria maradt, az ötajtós, cserében háromféle megjelenés is elérhető: az alapon kívül itt a krómcsillogással feldobott Elegance külső, továbbá a nagy légbeömlős GS Line. Tesztautónk utóbbi volt, amelyet piros metálfénnyel (120 000 Ft), fekete tetővel (150 000 Ft) és 17 colos, esztergált alufelnivel (100 000 Ft) tettek igazán sportossá.

Hatékonyak az IntelliLux fényszórók, homogén és világos az autó előtti terület, a fényátmenet finoman árnyalt

Lendületes a vonalvezetés, csak az ajtók vannak úgy 10 centivel előrébb a kelleténél. Nem kell égimeszelőnek lenni ahhoz, hogy az első ülést a B-oszlop mögé tolja az ember, ilyenkor pedig a hátra beszállás is nehéz, hiszen ahol amúgy a lábnak kellene mozognia, ott található a támla. Nem légből kapott a 10 centis saccolás, ennyivel tolták hátrébb a hátsó ülést a nyíláshoz képest. Nem csak a megközelítés megy nehezen, de itt, a második sorban érezni igazán, hogy laposabb lett a karosszéria a korábbinál, a fejtér passzentos, a lábtér épp csak megüti az átlagot; mindkét tekintetben vannak a Corsánál többet nyújtó riválisok. Amíg a hátsó ülésnél visszalépés történt, a csomagtér mérete alaphelyzetben 10%-kal bővült, a 309 liter átlagosnak mondható.

Kárpittal és nem oldaltartással dobják fel az üléseket, a hátsó térkínálat alulról közelíti az átlagot

A vezetőülésben helyet foglalva a manapság már régimódinak számító analóg órákkal és középső, multifunkciós kijelzős műszeregységgel találkoztam. A fehér-piros grafika illik a sportos hangulathoz, amelyet a műszerfal piros díszcsíkja sugall – ezt egyébként más színekben is lehet kérni –, a Banda fantázianevű kárpit a GS Line sajátja. Jót tesz a kezelhetőségnek, hogy a szellőzés több funkcióját is külön fizikai kapcsolóval lehet vezérelni, de arra oda kell figyelni, hogy nem elég a hőmérsékletet beállítani és növelni az intenzitást, ha a menüben nem jelöl ki az ember befújási irányt (szélvédő, test, lábtér), akkor bizony semmi külső levegő nem jut az utastérbe – vagy az ablakok páramentesítésére…

Gyorsan bemelegszik a legerősebb belső égésű motor, a 130 lóerős, turbós 1,2-es, de azért jó szolgálatot tesz az ülésfűtés a télies reggeleken. Ehhez a teljesítményszinthez alapáron adják a nyolcfokozatú automatikus váltót, amely annyiból játékrontó, hogy alapesetben az alacsony fogyasztást helyezi mindennél előrébb, de ott a Sport fokozat, amikor megváltozik a gázpedál karakterisztikája és kettő-három fokozattal a normál alatt haladunk. A sportosság azért érdemel figyelmet, mert a 130 lóerős GS Line esetén a feszesebbek közé tartozik a futóműhangolás. Egészen agilis az autó a kanyarokban, nedves úton virgonc a hátsó tengely, de a menetstabilizáló figyel. A téli abroncsokkal felszerelt tesztautónál már városi tempónál is a gumik zaja volt a meghatározó, ami az iram növelésével csak fokozódott, egyéb menetzajt nem sikerült kihallani még autópályán sem.

Néha hallani a háromhengerességet, de egyébként erős és elfogadható fogyasztású a motor

Amíg az Opel Corsa alapmodelljének listaára versenyképes a konkurenciával, a 130 lóerős automata kivitel csak a két legdrágább, Elegance vagy GS Line felszereltséggel érhető el, így rögtön 7 millió Ft közelébe ugrik a listaár, és még bőven lehet költeni az extrákra. A kézi árnyékolós üvegtető 150 000 Ft-ba kerül, míg az IntelliLux fényszóró 160 000 Ft – és az árukapcsolásnak hála megköveteli az elektromos rögzítőfék meglétét is. A fényszóró egyébként nagyon jól teljesít, az autó előtt széles és hosszú területet homogén fénnyel világítja meg, az átmenet is elég finom ahhoz, hogy a távolabbi dolgokat is jól érzékeljen a sofőr. Az extrák közül egyenként is lehet válogatni, de előre összekészített csomagok is vannak, az igazán egyedi megjelenést adó részletek, mint a matricacsomagok vagy a felnik színes betétei, a tartozékok között találhatók.

Feszes a GS Line rugózása, a téli gumik zajosak

TETSZETT
• minőségérzet
• erős motor
• megjelenés
NEM TETSZETT
• szűk második sor
• gördülési zaj téli gumival

ÖSSZEGZÉS
A második sor kivételével előnyére változott a Corsa, az A-oszlop átalakulása jó hatással volt a kilátásra, minőségibb a belső tér. Az elődhöz képest akár egymázsás tömegcsökkenés érezhető a vezethetőségen, hiszen az orrból vették le a legtöbbet, a menetteljesítmények is hozzák a sportos külső által sugallt szintet (Sport-fokozatban), egyébként a spórolásra figyel a nyolcfokozatú automata.

Opel Corsa 1.2 Turbo 130 EAT8
Összlökettérfogat: 1199 cm3
Hengerek/szelepek: S3/12 turbó
Max. teljesítmény: 96 kW (130 LE) 5500/perc
Max. nyomaték: 230 Nm 1750/perc
Hossz./szél./mag.: 4060/1765/1435 mm
Tengelytáv: 2538 mm
Fordulókör: 11,0 m
Tömeg/terhelhetőség: 1233/417 kg
Csomagtér: 309-949 l
Üzemanyagtank: 44 l
0-100 km/h: 8,7 s
Max. sebesség: 208 km/h
Átlagfogyasztás: 5,6 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,6 l/100 km
CO2-kibocsátás: 128 g/km
A modell alapára: 4 330 000 Ft (1.2 Start/Stop, 75 LE)
A tesztelt verzió ára: 6 670 000 Ft