Megfelelő minőségűek az anyagok, átgondolt, funkcionális a belső kialakítás. Fotó: Hilbert Péter

A Nissan sikermodelljének második generációja két lépésben nyerte el mai formáját, először a megjelenését modernizálták, majd új hajtásláncokat kapott, melyeket a Renault modelljein kívül a Mercedes-Benz elsőkerék-hajtású típusaiban is használnak. A nemzetközi bemutatón már vezettük az új csúcsmodellt, majd a hazai tesztprogram során is kiderült, hogy a DCT beépítésével a Quashqai új arcát mutatja.

A hátsó sor is tágas, több kisebb-nagyobb tárolóhely is van

A vásárlók igényeire jó érzékkel reagáló kompakt szabadidő-autó a korábbi 1,6 literes, turbós benzinmotorral 3 lóerővel izmosabb volt, az 1,3 literes azonban 20 Nm-rel, a kuplungpedál nélküli változat pedig 30 Nm-rel nagyobb nyomatékot ad le, ami nemcsak a magas, hanem az alacsony fordulatszám-tartományokban is érezhető, ahol a napi használat során a leggyakrabban dolgozik a motor. Indulásnál, egy nagyobb gázadásra kipörögnek az első kerekek (összkerékhajtás felárért sem rendelhető), ez hasonló viselkedést eredményez a szintén nyomatékos villanyautókéhoz, már csak azért is, mert teljesen zajtalanul működik. A futómű felől sem jutnak el zavaró hanghatások az utastérbe.

A mozgatható padlóval szeparálható a csomagtartó egy része

A motor és a váltó kettőse jól összeszokott páros hatását kelti, lineárisan gyorsul, dinamikusan vezethető, négy utassal és csomagokkal terhelve sem jön zavarba. 90 km/órás tempónál 1800-at, 130-nál 2700-at forog a főtengely, átlagfogyasztása 8,0 l/100 km alatt tartható, ami a karosszéria légellenállását és tömegét, illetve a teljesítményt tekintve elfogadható. Bár a DCT feltűnésmentesen kapcsolja a fokozatokat, bizonyos tempónál hajlamos a torpanásra, olyankor kissé darabossá válik. Ez kézi üzemmódban kiküszöbölhető, az esetek többségében azonban nem feltűnő és valóban megkönnyíti a Qashqai kezelését.

A nyomatékos, 160 lóerős turbómotor felára 495 000 Ft, a DCT-váltó további 625 000 Ft-ba kerül

Futóművét is komfortosra hangolták, ami nem ártott stabil úttartásának és fordulékonyságának, a kis tömeg miatt azonban rossz úton enyhén pattogós a felfüggesztés. A szabályozható rásegítésű, teljesen szintetikus kormányzás egyértelművé teszi, hogy nem a sportos vezetőkre, hanem a kiszámítható közlekedési eszközre vágyókra gondoltak a mérnökök, amikor a finomhangolást végezték, ami általánosságban elmondható az egész autóról, és éppen ez teheti továbbra is népszerűvé.

Hatásos a fékrendszer, az átlagosnál azonban nagyobb pedálerőt igényel

Tetszett
• komfortos belső
• nagy nyomaték
• korrekt ár
Nem tetszett
• túlérzékeny vezetőtámogató rendszerek

ÖSSZEGZÉS
Általános igényekre általánosan megfelelő megoldást kínál a Qashqai. Praktikus felépítése, komfortos utastere és könnyű kezelhetősége mellett az új, nyomatékosabb turbómotor és a duplakuplungos váltó tovább javítja a használhatóságát.

Nissan Qashqai DIG-T 160 DCT
Összlökettérfogat: 1332 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
Max. teljesítmény: 117 kW (160 LE) 5500/perc
Max. nyomaték: 270 Nm 1600-3500/perc
Hosszúság/szélesség/magasság: 4394/1806/1590 mm
Tengelytáv: 2646 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1565/1560 mm
Fordulókör: 10,7 m
Tömeg/teherbírás: 1385/495 kg
Csomagtér: 410 l
Üzemanyagtank: 65 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 9,9 s
Max. sebesség: 198 km/h
WLTP kombinált: 7,0-7,2 l/100 km
Tesztfogyasztás: 8,0 l/100 km
CO2-kibocsátás: 159-163 g/km
A modell alapára: 6 330 000 Ft (DIG-T 140)
A tesztelt verzió ara: 7 450 000 Ft