A Renault Clio már önmagában is vagány kisautó, ráadásul ahogy a mellékelt példa is mutatja, remekül személyre szabható. Aki nem „fázik” a büszke francia nemzeti öntudattól, akár ilyen trikolor matricázással is kérheti autóját, ami jól passzol a kék fényezéshez. Ezzel pedig nagyszerűen harmonizál a belső kék színvilága (kellemesebb is a szemnek, mint a harsány piros), a trikolor motívum pedig a kissé csúszós műanyag kormánybetéten és a szellőzőrostélyok szegélyének díszítésén is visszaköszön. Bizonyos kiegészítők csak a második felszereltségi szinttől választhatók, de egyesével vagy különféle designcsomagokban, jutányos 75 ezer forintért is megvehetők.
Noha elődjéhez képest megnőtt (viszont laposabb) a kis francia, továbbra is csak elöl kellően szellős az utastér, felnőttek számára hátul a láb- és a fejtér egyaránt szűkös – a keskeny és nem elég nagy szögben nyíló ajtók pedig nemcsak a beszállást, hanem a gyerekülés beszerelését is körülményessé teszik. A csapotthátú Clio 205 mm-rel rövidebb a kombinál, így a csomagtere 300/1146 literes, de a 60/40 osztású üléstámlák ledöntése után lépcső keletkezik a padlóban.
Viszont négyméteres kurtasága miatt a szűk városi utcákban vagy parkoláskor jobban manőverezhető. A kormányzás direkt és pontos, bár férfiszemmel kissé könnyű és élettelen, miközben a futómű a kelleténél feszesebb a hazai útviszonyokhoz. Az 1461 köbcentis, 90 lóerős dízelmotor ebben is éppen olyan jól muzsikált, mint a Grandtourban: gyári adatok szerint az 50 kilós súlykülönbség dacára menetteljesítményeik és fogyasztásuk hajszálra megegyezik – a túlnyomórészt autópályás használat miatt ennél 5,1 literes tesztfogyasztást számoltunk. Akármilyen jó is az Energy 1.5 dCi változat, mégsem számíthat komoly sikerre az árérzékeny kisautószegmensben, hiszen csak a második, Expression szinttől, 4 310 000 forintos indulóárral érhető el. A start-stop rendszert nélkülöző, szintén 1,5 literes, 75 lóerős dízel ennél 340 ezerrel olcsóbb, s Authentique alapfelszereltséggel (3 670 000 Ft) is konfigurálható, de az 1,2 literes (75 LE) benzinmotorral már hajszállal hárommillió alatt is kapni Cliót.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!