A downsizing él és virul, amire a frissített CR-V is jó példa, hiszen a Honda nyugdíjazta a méltán népszerű 2,2-es dízelmotort, amely átadta helyét az 1,6-os i-DTEC új, dupla turbós változatának. A számok önmagukért beszélnek, hiszen a 6%-os teljesítménynövekedés mellett 11%-kal sikerült csökkenteni a fogyasztást, ami egészen pontosan 160 lóerőt és 4,9 literes átlagot jelent (manuális váltóval).
A menetpróbán ugyan nem tudtuk utóbbi értéket reprodukálni, azt merem állítani, hogy alig hat liter fölötti fogyasztással számolhatunk a gyakorlatban, ami meglehetősen jó érték egy összkerékhajtású (alap a 160 lovas dízelnél), magasépítésű szabadidő-autótól. Ennél is meggyőzőbb azonban a hangszigetelés (extra hangelnyelő anyagokat építettek az oszlopokhoz és az ajtókhoz), és a motor karaktere. A 350 Nm-es nyomaték lineárisan érkezik meg, alapjárati gyengélkedésről szó sincs, mindezért pedig a dupla turbós feltöltés felel.
A motorhoz remekül passzol az új kilencfokozatú automata váltó (felára 500 000 forint), mely gyorsan és jó ütemben kapcsolgat. Érdekes, hogy a korábbi ötgangos automata utolsó fokozata „rövidebb”, mint az új esetében a hetedik, ami jól érzékelteti, hogy autópályán egészen alacsony fordulaton dolgozik az aggregát, 130-nál kilencedikben 2000-et fordul a főtengely. Az új váltó már a következetes könnyűépítés jegyében készült, az említett ötfokozatúnál 35 kg-mal kevesebbet nyom a mérlegen. A csupa pozitív tulajdonság után meglepő, hogy ez a váltó a 120 lóerős, 1,6-os dízelhez, vagy a 2,0 literes, 155 lóerős i-VTEC benzinmotorhoz nem rendelhető.
Finom működés, múltidéző belső
Az új motor és váltó mellett a közvetlenebb kormányzás (8%-kal direktebb) és az alaposan átdolgozott futómű is alaposan közrejátszik abban, hogy a CR-V a kategória egyik legagilisebb darabja. Az új szilentblokkok és lengéscsillapítók mellett az elöl-hátul 15 mm-rel szélesebb nyomtáv és fél fokkal nagyobb kerékdőlési szög eredménye, hogy magasépítésű autóhoz mérten minimális az oldaldőlés, miközben a rugózási komfortot sem érheti különösebb kritika. Ha már a kényelemnél tartunk, azt azért meg kell jegyezni, hogy bármennyire is tágas és praktikus a CR-V, az első ülőlapok rövidek.
Amellett sem mehetünk el szó nélkül, hogy a belső design már most idejétmúlt a konkurensekéhez képest. Mondom ezt annak ellenére, hogy a CR-V egyik legnagyobb újdonsága a középkonzolon „trónoló”, hétcolos érintőképernyővel rendelkező Honda Connect fedélzeti információs és szórakoztató elektronikai rendszer. A Honda Connect internetrádió vételére, Bluetooth-kapcsolatra és internetböngészésre egyaránt alkalmas, illetve műholdas navigációs rendszerrel is kiegészíthető, és megjeleníti a tolatókamera képét. Szintén új felszereltségi elem az i-ACC intelligens sebességrögzítő. Míg a „hagyományos” adaptív tempomat (ACC) a vezető által előre meghatározott távolságot tartja a követett járműhöz viszonyítva, és csak akkor kezd lassítani, amikor a manővert már szinte teljesen végrehajtották, az i-ACC a mellettünk lévő forgalmi sávokat
is figyeli, és „becslést” készít arról, hogy valaki be akar-e jönni elénk. Ha igen, a rendszer finoman figyelmezteti a vezetőt, majd ha a távolság vészesen lecsökken, az autó magától fékez.
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD aut.
Összlökettérfogat: 1597 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 bi-turbó dízel
Max. teljesítmény: 118 kW (160 LE) 4000/perc
Max. nyomaték: 350 Nm 2000/perc
Hossz./szél./mag.: 4605/2096/1685 mm
Tengelytáv: 2630 mm
Tömeg/teherbírás: 1658/542 kg
Csomagtér: 589/1669 l
Üzemanyagtank: 58 l
0-100 km/h: 10,0 s
Max. sebesség: 197 km/h
Fogyasztás: 5,6/4,8/5,1 l/100 km
CO2-kibocsátás: 134 g/km
Alapár: 9 689 000 Ft
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!