A csinos pofán kívül van egy-két újdonság, de ezek többsége mind a lemezek alatt lapul. Egyik sem eget rengető változtatás, de nem mehetünk el szó nélkül például az Easyfuel tanksapka nélküli üzemanyagtöltő rendszer mellett. Ennek segítségével elkerülhető, hogy a benzinmotoros Focusba gázolajat tankoljunk, vagy éppen fordítva. Nemcsak ez, hanem az elektronikus menetstabilizáló is széria a hazai piacon – bizony az alsó-középkategória java jócskán lemarad, többségüknél még mindig feláras tétel az ESP.
Pillantás
Kevés az olyan jól sikerült modellfrissítés, aminél az ember első pillantásra kiszúrja, hogy a régi-új típussal van dolga. A Focus pontosan az, ami eddig is volt, ennek ellenére a kinetikus design megtette a magáét. Határozottabb vonalúakra cserélték az első lámpákat, az orrkötényen és a légbeömlő nyíláson is változtattak. A hátsó lámpákat sem hagyták érintetlenül, az adaptív első fényszóróval és a bi-xenon szettel felszerelt változatokhoz fehér burájú LED-es világítótestek dukálnak. A műszerfal felső műanyag borítását puhábbra cserélték, egyedi küszöbléceket és műszerfali betéteket is kérhetünk, ezenkívül javítottak a zajszigetelésen is – a rövid próba alapján elmondható, sikerült fokozni a minőségi hatást.
Szerencsére nem változtattak futóművön, mely eddig is a kategória legjobban vezethető autói közé sorolta a Focust. Az IVD menetstabilizáló hangolása is eltalált, a rendszer nem avatkozik be túl korán az örömautózásba, de akit mégis zavarna az elektronikus őrangyal, annak jó hír, hogy kikapcsolható a fedélzeti számítógép menüjében. A 2,0 literes benzineshez öt-, míg a nagy dízelhez hatfokozatú manuális váltó jár. A benzines váltójának kapcsolási pontossága csupán átlagos, a gázolajos hatgangosa jóval precízebb szerkezet.
Most és holnap
A megújult három- és ötajtós, illetve kombi Focus már rendelhető, az esztendő első felében pedig a négyajtós, a kupé-kabrió és az ST is gyártásba kerül. A motorpaletta benzineseinél minden maradt a régiben, dízelfronton pedig mindössze annyi történt, hogy a két 1,6-osból az eddigieknél takarékosabb és kevesebb CO2-t kibocsátó, ECOnetic kivitelt vásárolhatunk. E változatokon egyedi spoilercsomag található, továbbá elöl 10, míg hátul 8 mm-el ültették le a futóművet. Jó hír a dízel- és automatapártiaknak, hogy a 2,0 literes motorokhoz elérhető az új, dupla tengelykapcsolós PowerShift sebességváltó. A 110 lóerőshöz szériában jár, az alapban hatfokozatú manuális váltóval társított 136 lovashoz pedig az opciós listáról konfigurálható.