Három évvel ezelőtt már lehetett lágyhibrid hajtású Suzukit kapni Magyarországon, de akkor még nem volt fontos a fogyasztáscsökkentő technológia használata, amely az egyébként is kedvező értékeket olyan csekély mértékben mérsékelte, hogy a 400 000 Ft-os felárat csak kevesek voltak hajlandók megfizetni. A szigorodó károsanyag-kibocsátási előírások miatt a japánok már nem bízhatják a vevőkre a döntést, ezért egyetlen motorként visszahozták a 12 voltos technológiával kiegészített, 1,2 literes, 90 lóerős szívó benzinest.
A korábban használt SHVS helyett Hybridnek hívott változatban sem hajt önállóan a villanymotor, csak kis szerep jut a motorhoz szíjjal csatlakozó, 3 lóerős, 50 Nm nyomatékú indítógenerátornak és a 3 Ah-s lítiumion akkumulátornak. A veszteségenergiát felhasználva gyorsításnál képes besegíteni a hajtásba, a motor ideiglenes leállítása során tehermentesíti a segédberendezéseket, majd észrevétlenül indítja újra. Mindez önmagában minimális megtakarítással jár, a ma már szinte dinoszaurusznak számító szívómotor dolgát azonban megkönnyíti. A rendszer többletsúlyát garantáltan ledolgozza, a kiegészítő elektronika nélküli változathoz képest 0,2 literrel kevesebbet fogyasztott a szintén összkerékhajtású tesztautó. Bár a kis tömeg és a jól méretezett hajtáslánc párosa önmagában is takarékos városi minit eredményezne, a Suzuki a hamarosan piacra kerülő, frissített Ignist már egy továbbfejlesztett, nagyobb teljesítményű rendszerrel kínálja, hogy továbbra is megfeleljen az európai előírásoknak. Lapzártánk idején már elérhető volt a cég honlapján az új széria árlistája, a rövid ideig kapható átmeneti modellt még kedvezőbb áron lehetett megvásárolni. Az összkerékhajtás is nagy, egészen pontosan 400 000 Ft-os szerepet játszott abban, hogy a korábbi árszabásban 4 605 000 Ft-os árcédulát kapott a piacon egyébként ritkaságnak számító konfiguráció. Igaz, viszonylag keveseknek van szüksége összkerékhajtásra egy városi miniben, az Ignis mellett csak a Fiat Panda kínál hasonló meghajtási módot.
Mindkét apróság közös vonása, hogy kis terepszögekkel ellensúlyozzák a komolyabb terepjáróknál egyszerűbb felépítésüket. Az Ignis ebben például jobb a Vitaránál, maga a rendszer azonban fejletlenebb. Az AllGrip név ez esetben – akárcsak a Swiftnél – viszkokuplungos megoldást jelent, tehát az utastérből nem kapcsolható, és alapesetben csak az első kerekek hajtottak. A kivitel további gyengéje a merevtengelyes hátsó felfüggesztés, amely ismerős lehet az esztergomi elődből. A manapság már ritkán használt konstrukció a nagyobb úthibákon, illetve a fekvőrendőrökön érezhetően rázósabbá teszi az áthaladást, és rontja az úttartást, emiatt csak akkor érdemes megfizetni az Ignis szabadidő-autós karakteréhez egyébként passzoló hajtás felárát, ha ki is tudjuk használni. Mivel a 180 mm-es hasmagasságon nem emeltek, a hétvégi telekre vezető buckás földúton az elsőkerék-hajtású Ignis is boldogul. A közepes tudású, érzékeny rendszer nélkül is ki lehet használni a Japánban gyártott apróság praktikus felépítését.
A valóban mini külső méretek ellenére belül akár négy felnőtt is kényelmesen elfér, igaz, a tesztelt változatot tekintve ez egyben a maximum is. Akármilyen apró, belül mégis tágas, a dobozszerű forma a lehető legnagyobb utas- és csomagteret eredményezte. A saját sínen csúsztatható hátsó üléseknek és a viszonylag nagy lábtérnek köszönhetően játszhatunk a raktér méretével, bár az AllGrip kivitel esetében 260 helyett csak 204 literes befogadóképességgel számolhatunk. Bővítés után 490 literre nő a hasznos tér, ilyenkor viszont a háttámlák miatt létrejött lépcsőt kell bekalkulálni, városi autóként azonban nem is várhatunk el ennél sokkal többet. Amiben a vevőköre számít rá, abban remekel!
Kis méreteivel és fordulókörével segíti a parkolást és a manőverezést, a karosszéria négy sarkában elhelyezett kerekekkel agilisen mozog. Bár a kormányzás kissé élettelen, egy élmény a vezetése, ami többek között a szerény tömegnek és az élénk motornak is köszönhető, ezt a kissé akadós váltó sem tudja elhomályosítani. Az egyedülálló hangulat már csak hab a tortán. Külseje ugyan megosztó, cserében karakteres, szerencsére a formatervezők lendülete a belsőben is megmaradt, és az olcsó műanyagokat ötletes kialakítással, világos vagy éppen színes felületekkel ellensúlyozták, majd japánosan becsületes minőségben szerelték össze. Az idei évben jellemző nagy áremelkedés a Suzuki típusait is érinti, a megújult Ignis azonban várhatóan még többet nyújt majd a pénzünkért…
TETSZETT
• hangulat
• praktikum
• kezelhetőség
NEM TETSZETT
• akadós váltó
ÖSSZEGZÉS
A szigorodó előírások hozták vissza a 12 voltos lágyhibrid rendszert az Ignisbe. A rövid ideig kapható változat továbbra is igazolja a Suzuki kvalitásait a kisautós szegmensben, a bájos és praktikus apróságot csak a frissítéssel tovább emelkedő ára választja el a sikertől.
Suzuki Ignis 1.2 Hybrid 12V AllGrip
Összlökettérfogat: 1242 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16
Max. teljesítmény: 66 kW (90 LE) 6000/perc
Max. forgatónyomaték: 120 Nm 4400/perc
Hossz./szél./mag.: 3700/1690/1595 mm
Tengelytáv: 2435 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1460/1460 mm
Fordulókör: 9,4 m
Saját tömeg/teherbírás: 910/420 kg
Csomagtér: 204-1086 l
Üzemanyagtank: 30 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 11,5 s
Max. sebesség: 165 km/h
Város/országút/vegyes: 5,2/4,4/4,7 l/100 km
Tesztfogyasztás: 5,6 l/100 km
CO2-kibocsátás: 106 g/km
A modell alapára: 3 415 000 Ft (1.2 Hybrid 12V, 90 LE)
A tesztelt verzió ára: 4 605 000 Ft (1.2 Hybrid 12V AllGrip GLX, 90 LE)