200 000 Ft a Techwood belső hangulat felára. Az anyagok egyszerűek, de a fautánzatú betét nagyon látványos. Fotó: Stefler Balázs

Szép lassan eljutottunk oda, hogy a turbós erőforrások szinte teljesen kiszorították az atmoszferikus benzineseket, és igazából már annak van hírértéke, ha egy új típushoz még elérhető szívómotor. A kisautók szegmensében a Citroën is tartja még magát a klasszikus felépítésű blokkhoz, a C3-as alapváltozatában egészen pontosan az 1,2-es, háromhengeres, PureTech benzines 83 lóerős variánsa dolgozik.

Tipikus kisautó a C3-as, a hátsó sor legfeljebb átlagos termetűeknek lehet kényelmes

Egy pillanatra sem tudja letagadni hengerszámát, nagyobb gázadásra jellegzetes hangon szól, de zavaró rezonancia nem jut be az utastérbe. Mivel hosszú löketű az 1,2-es blokk, viszonylag nyomatékos és teljesítményéhez képest jól veszi a gázt, de országúton vagy autópályán gyorsan elfogy a tudománya. Így aztán a vezető hamar rájön, hogy lendületből érdemes autózni, illetve hogy az ötgangos sebességváltót sokat kell használni – ezért is zavaró, hogy a kar hosszú úton, kicsit akadozva kapcsolható. Takarékosság tekintetében viszont aligha okoz csalódást a kis Citroën. Nagyrészt városi használatban, téli gumikkal több mint korrekt az 5,6 literes tesztátlag, ami azt is jelenti, hogy a 45 literes tankkal könnyedén elérhető a 700 kilométeres hatótávolság. Nem rossz egy benzines kisautótól, főleg, hogy a tesztprogram során a hideg miatt a start-stop rendszer sem lépett mindig működésbe.

Turbó nélkül is van élet, igaz, nem túl dinamikus

A másik, ami miatt igazán szerethetővé válik a C3-as, az a komfortos rugózás és a fotelszerű első ülés, így tulajdonképpen a visszafogott dinamika az egyetlen olyan tényező, ami miatt hosszú utakra nem ez a változat a tökéletes. Aki nem elégszik meg a 83 lóerős teljesítménnyel, 450 000 Ft-os felárért választhatja az 1,2-es turbós kivitelét 110 lóerővel, illetve elérhető az 1,5-ös, 100 lóerős dízel is, igaz, itt már 1 070 000 Ft-os felárral számolhatunk. A Live bázisverzió 4 205 000 Ft-os ára egyébként több mint vonzó, de az alapmodellhez nem rendelhető klímaberendezés, ami 2021-ben finoman szólva is érthetetlen, így tulajdonképpen eleve a 4 550 000 Ft-os Feel változattól érdemes kezdeni a konfigurálást. Utóbbihoz a Live-val ellentétben elektromosan állítható és fűthető tükröket, illetve LED-es nappali fényt is adnak.

A Shine verzióhoz alapáron adják a sötétített üvegezést

TETSZETT
• takarékosság
• kényelmes első ülések
• rugózás
NEM TETSZETT
• sebességváltó
• hátsó helykínálat
• motorhang

ÖSSZEGZÉS
Aki olcsón fenntartható városi kisautóra vágyik, és fontosabb neki a komfort, mint a közvetlen kormányzás és a nagy teljesítmény, az megtalálhatja a számítását az alapmotoros C3-assal. Kár, hogy a hátsó lábtér szűkös, mert egyébként az utastér derűs hangulatot áraszt.

Citroën C3 PureTech 83
Összlökettérfogat: 1199 cm3
Hengerek/szelepek: S3/12
Max. teljesítmény: 61 kW (83 LE) 5750/perc
Max. nyomaték: 118 Nm 2750/perc
Hossz./szél./mag.: 3996/1749/1474 mm
Tengelytáv: 2539 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1471/1471 mm
Fordulókör: 10,7 m
Saját tömeg: 980 kg
Csomagtér: 300 l
Üzemanyagtank: 45 l
0-100 km/h: 12,3 s
Max. sebesség: 175 km/h
Átlagfogyasztás: 4,2 l/100 km
Tesztfogyasztás: 5,6 l/100 km
CO2-kibocsátás: 97 g/km
A modell alapára: 4 205 000 Ft