Szép lassan eljutottunk oda, hogy a turbós erőforrások szinte teljesen kiszorították az atmoszferikus benzineseket, és igazából már annak van hírértéke, ha egy új típushoz még elérhető szívómotor. A kisautók szegmensében a Citroën is tartja még magát a klasszikus felépítésű blokkhoz, a C3-as alapváltozatában egészen pontosan az 1,2-es, háromhengeres, PureTech benzines 83 lóerős variánsa dolgozik.
Egy pillanatra sem tudja letagadni hengerszámát, nagyobb gázadásra jellegzetes hangon szól, de zavaró rezonancia nem jut be az utastérbe. Mivel hosszú löketű az 1,2-es blokk, viszonylag nyomatékos és teljesítményéhez képest jól veszi a gázt, de országúton vagy autópályán gyorsan elfogy a tudománya. Így aztán a vezető hamar rájön, hogy lendületből érdemes autózni, illetve hogy az ötgangos sebességváltót sokat kell használni – ezért is zavaró, hogy a kar hosszú úton, kicsit akadozva kapcsolható. Takarékosság tekintetében viszont aligha okoz csalódást a kis Citroën. Nagyrészt városi használatban, téli gumikkal több mint korrekt az 5,6 literes tesztátlag, ami azt is jelenti, hogy a 45 literes tankkal könnyedén elérhető a 700 kilométeres hatótávolság. Nem rossz egy benzines kisautótól, főleg, hogy a tesztprogram során a hideg miatt a start-stop rendszer sem lépett mindig működésbe.
A másik, ami miatt igazán szerethetővé válik a C3-as, az a komfortos rugózás és a fotelszerű első ülés, így tulajdonképpen a visszafogott dinamika az egyetlen olyan tényező, ami miatt hosszú utakra nem ez a változat a tökéletes. Aki nem elégszik meg a 83 lóerős teljesítménnyel, 450 000 Ft-os felárért választhatja az 1,2-es turbós kivitelét 110 lóerővel, illetve elérhető az 1,5-ös, 100 lóerős dízel is, igaz, itt már 1 070 000 Ft-os felárral számolhatunk. A Live bázisverzió 4 205 000 Ft-os ára egyébként több mint vonzó, de az alapmodellhez nem rendelhető klímaberendezés, ami 2021-ben finoman szólva is érthetetlen, így tulajdonképpen eleve a 4 550 000 Ft-os Feel változattól érdemes kezdeni a konfigurálást. Utóbbihoz a Live-val ellentétben elektromosan állítható és fűthető tükröket, illetve LED-es nappali fényt is adnak.
TETSZETT
• takarékosság
• kényelmes első ülések
• rugózás
NEM TETSZETT
• sebességváltó
• hátsó helykínálat
• motorhang
ÖSSZEGZÉS
Aki olcsón fenntartható városi kisautóra vágyik, és fontosabb neki a komfort, mint a közvetlen kormányzás és a nagy teljesítmény, az megtalálhatja a számítását az alapmotoros C3-assal. Kár, hogy a hátsó lábtér szűkös, mert egyébként az utastér derűs hangulatot áraszt.
Citroën C3 PureTech 83
Összlökettérfogat: 1199 cm3
Hengerek/szelepek: S3/12
Max. teljesítmény: 61 kW (83 LE) 5750/perc
Max. nyomaték: 118 Nm 2750/perc
Hossz./szél./mag.: 3996/1749/1474 mm
Tengelytáv: 2539 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1471/1471 mm
Fordulókör: 10,7 m
Saját tömeg: 980 kg
Csomagtér: 300 l
Üzemanyagtank: 45 l
0-100 km/h: 12,3 s
Max. sebesség: 175 km/h
Átlagfogyasztás: 4,2 l/100 km
Tesztfogyasztás: 5,6 l/100 km
CO2-kibocsátás: 97 g/km
A modell alapára: 4 205 000 Ft