A „mezei” Twingo RS-nél pontosan 500 ezer Ft-tal kerül többe (4 190 000 Ft) a kizárólag „máltai” kék színben, fehér csíkozással létező modell, amely a Renault legendássá vált tuningmestere, Amédée Gordini nevét viseli.
A feltűnő fényezés mellett fehér hátsó légterelőjéről és kék betétes, 17 colos könnyűfém felnijeiről ismerhető fel a járgány, de ennyivel nem ér véget a különbségek sora. A Gordinihez alapáron jár a Cup futómű, a beltérben pedig hihetetlenül jó oldaltartású borülésekkel, kék váltókarszoknyával, valamint a kormány középállását jelző csíkokkal találkozhatunk.
A hangulatfokozást tehát nem vették félvállról, ám a motor teljesítményét nem növelték. Az 1,6 literes, 133 lóerős egység mindenféle trükk (például turbó, közvetlen befecskendezés vagy változó szelepvezérlés) nélkül is fickósan mozgatja a kis Twingót, így ha kell, álló helyzetből 8,7 másodperc alatt éri el a 100 km/órát, ami azt is jelenti, hogy egy-egy elindulásnál könnyedén megviccelhetjük a komolyabb teljesítményű autók vezetőit. A 133 lóerős teljesítményhez képest azonban túlkalibráltnak tűnik a versenyautósan feszes Cup futómű: a kis Renault a hazai utakon szinte kirázza az ember fogából a tömést, de azt meg kell hagyni, hogy ha jó minőségű kanyargós útra tévedünk vele, akkor nem okoz csalódást. Egyetlen dolog hiányzik csak belőle, nevezetesen a hatfokozatú váltó. Az ötgangosnál minden szempontból jobb lenne, ugyanis a rövid áttételezés miatt autópályán tolakodóan búg az 1,6-os erőforrás.