Hogy jókora hátrányát csípőből ledolgozza, első hibrid autójába a legkorszerűbb technikát gyömöszölte bele az Audi: szériagyártású full hibridként először a Q5-ös használt lítium-ion akkumulátort. A 72 cellás, 1,3 kWh kapacitású telep a 2,0 literes, benzines turbómotor (211 LE/350 Nm) és a nyolcfokozatú automata sebességváltó közé integrált állandó mágneses szinkronmotor (54 LE/210 Nm) „felvillanyozására” szolgál. Akárcsak egy hagyományos autóban, a vezetőnek nincs más dolga, mint nyomni a gázpedált, az intelligens vezérlés pedig a lehető leghatékonyabban hangolja össze a kétféle egység működését. Az egyes hajtásmódok (benzines, elektromos és vegyes) között többnyire észrevétlen a váltás, de a TFSI ereje néha túl hevesen érkezik meg, ahogy a leválasztása is lehetne kifinomultabb.
Amikor padlógázra lehívjuk a 245 lóerős és 480 Nm-es összteljesítményt, a közel kéttonnás „környezetbatár” 7,1 másodperc alatt ugrik százra, és 225 km/órás csúcssebességre képes. A másik véglet a teljesen elektromos, gombnyomásra is aktiválható EV üzemmód: 3 kilométert képes megtenni, avagy 100 km/órás tempóig gyorsíthat némán és emissziómentesen, kizárólag villamosenergiából táplálkozva. Persze ezek épp olyan elméleti értékek, mint a 6,9 l/100 km-es átlagfogyasztás – tesztünk végén 9,5 litert mértünk.
Mivel 25 mm-rel leültették és szériában 19 colos alufelniket kap (235/55-ös abroncsokkal), a Q5-ös hibrid érzékeny az úthibákra. Ezenkívül alapáron jár még hozzá az MMI navigációs rendszer, valamint a sínen csúsztatható és állítható támlájú hátsó üléssor. Többek között ezzel indokolják, hogy adókedvezménye ellenére a hybrid quattro a legdrágább Q5-ös! 15 331 240 forintos indulóára mintegy 920 ezerrel múlja felül a 3.0 TDI quattro S tronic változatét.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!