Noha formailag csak keveset változott a modellfrissítés során a Peugeot kisautója, mégis könnyen fel lehet ismerni az újabb változatot, ha kellően bevállalós a vásárló: a tesztautónkon virító narancssárga fényezés – nem kell aggódni, több árnyalattal sötétebb az útkarbantartók autóinál – mellett kérhető rücskös, matt szürke fényezés is (lásd a dízel változat tesztjét), amely a német prémiumgyártók termékeinél egyfelől nagyságrenddel olcsóbb, másfelől nyugodtan vihető gépi mosóba is, nem fog kifényesedni. Szóval a franciák úgy vannak vele, a szépségért nem kell megszenvedni azzal, hogy állandóan jó drága kézi mosóba viszi az ember az autóját…
Az igazat megvallva azért maradt majdnem minden a régiben, mert rendben van a 208-as: a külső méretekhez képest tágas az utastér, a felfüggesztés hangolása valahol félúton van a franciásan lágy és a németesen feszes között, kifejezetten jól passzol a sportos vezetési élményhez. Ez utóbbi nem azt jelenti, hogy üvölt a motor, hanem hogy az apró kormány legkisebb mozdulatára is reagál a kocsi, a megszokotthoz képest muszáj sokkal jobban odafigyelni arra, hogy egyenesen és nyugodtan tartsuk a volánt, ha nem akarunk csalinkázni. Akinek a parkolással gondja van, rendelhet a munkát elvégző segédet, de akár tolatókamerára is befizethet. Ezekkel párhuzamosan modernizálták az érintőképernyős fejegységet is, amely új alkalmazásokkal és okostelefon-tükrözéssel tud többet.
Egyébként a modellfrissítés nagy újdonsága az 1,2 literes turbómotor, amelyből a gyengébbik, 110 lóerős hajtotta a tesztautót. Halkan és rezzenéstelenül üzemel, de azért kihallható a háromhengeressége. Már alacsony fordulatról is jól húz, amire szükség is van, mert hosszúra vették az ötfokozatú, kézi kapcsolású váltó áttételezését. Még szerencse, hogy jól terhelhető az erőforrás, mert nem szívesen használja az ember az erősen akadozó, határozott kezet kívánó váltókart. A Peugeot a vásárlóra bízza, melyik karosszériaváltozatot szeretné, hiszen egy árban adja a 3- és az 5-ajtós felépítményt, most ráadásul 200 000 Ft kedvezményt és 4 év/80 000 km-re kiterjesztett garanciát is adnak. Egyébként pontosan a kisautó-kategória átlagárát tudják a 208-as különböző változatai.
Tetszett
• pontos kormányzás
• nyomatékos motor
• vidám belső és külső
Nem tetszett
• váltókar megvezetése
• a kormány beletakar a műszeregységbe
Összegzés
A lelkes motorral, a pontos kormányzással és a kissé harapós fékekkel igazán kellemes élmény a 208-as terelgetése, amely egyébként mindent tud, amit egy kisautónak tudnia kell.
Peugeot 208 PureTech 110
Összlökettérfogat: 1199 cm3
Hengerek/szelepek: S3/12 turbó
Max. teljesítmény: 81 kW (110 LE) 5500/perc
Max. forgatónyomaték: 205 Nm 1500/perc
Hossz./szél./mag.: 3973/1739/1460 mm
Tengelytáv: 2538 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1475/1471 mm
Fordulókör: 11,2 m
Saját tömeg/teherbírás: 1070/542 kg
Csomagtér: 285 l
Üzemanyagtank: 50 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 9,6 s
Max. sebesség: 190 km/h
Város/országút/vegyes: 5,6/3,8/4,5 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,2 l/100 km
CO2-kibocsátás: 103 g/km
A modell alapára: 2 940 000 Ft (1.0 PureTech 68)
A tesztelt verzió ára: 4 325 000 Ft
Kilométerfaló
Ha nem vesszük számításba a 208-as sorozaton belül külön kasztba tartozó GTi topmodellt, akkor bizony már csak a dízelek között találunk négyhengerest. A gázolajos kínálat csúcsán lévő 120 lóerős BlueHDi-t megismerve viszont egyértelmű, hogy dacára annak, hogy egy kisautóról van szó, ez a változat nem a városi forgalomban a legideálisabb partner, hanem inkább hosszú, akár autópályás használatban domborít nagyot. Egy benzineshez képest eleve sokkal több idő kell neki, míg bemelegszik, a hosszú váltóáttételezés pedig városban nem annyira szerencsés – ötödiket csak ritkán tudunk kapcsolni. Ha már a váltónál tartunk: a dízelé nem csak az áttételezést tekintve különbözik a 110 lóerős benzinesétől. A hatgangos sokkal kisebb utakon kapcsolható, és precízebb a működési érzet – nagy kár, hogy a benzines vásárlói nem ezt kapják. Egyébként a villámgyorsan indító start-stop rendszerre és a dinamikára sem lehet panaszunk.
A gázpedál lenyomása után egy kis gondolkodási idő következik, de utána derekasan húz az Euro-6-os dízel (9,4 másodperces gyorsulás) és nyilvánvalóvá válik, hogy kisautó létére olyan utazótempóra lenne képes, amit csak a német autópályákon lehetne kipróbálni – 130-nál gyakorlatilag részterhelésen, síri csendben dolgozik a motor. Innen utolsó fokozatban is szépen megindul az autó, a fogyasztás pedig ekkor is 5,0 literen vagy alatta tartható. Aki a 120 lóerős dízelt szeretné rendelni, mélyen a zsebébe kell nyúlnia, ugyanis a 208-as esetében csak a legmagasabb, Allure felszereltséggel kombinálható. Ennek ellenére, a 4 895 000 forintos alapárba nem fért bele a városi vészfékező, vagy a parkolóradar.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!