Ugyanazt az építőkészletet használja az X-Trail második generációja, mint a Qashqai, de attól eltérően a világ másik feléről, Japánból érkezik – sokak szerint a Japánban gyártott japán autó a minőség netovábbja, de azért itt is lehet kérni kiterjesztett garanciát (5 év/150 000 km, 157 900 Ft).

Szürke és fekete a műszerfal, a nagyméretű érintőképernyő visz bele némi színt. Fotó: Hilbert Péter Szürke és fekete a műszerfal, a nagyméretű érintőképernyő visz bele némi színt. Fotó: Hilbert Péter

Egyterű híján ezt most a családi autó a Nissan kínálatában, talán ez a megváltozott szerepkör az oka annak, hogy az 1,6 literes, benzines turbómotor csak fronthajtással létezik. A földútnál komolyabb terepet esetünkben azért is érdemes nagy ívben elkerülni, mert a méretes felnik könnyen sérülnek, ráadásul esztergált a felület a peremnél, így a javítás problémás. Az összkerékhajtásra nem is a terepezés, sokkal inkább a nyomatékleadás miatt lenne szükség: esőtől nedves aszfalton erősek a hajtási befolyások, ráadásul gyakran beavatkozik a menetstabilizáló is, mert egyszerűen elpörög az első kerék gyorsítás közben. Egyébként csendesen dolgozik a benzinmotor, amely nyomatékos, épp csak túlságosan hirtelen érkezik meg a 240 Nm. Száraz úton sem hagyja unatkozni az embert az X-Trail csúcsváltozata, állandó apró kormánykorrekciókra van szükség az egyenes haladáshoz, mert minden – látható, nem látható – nyomvályúnak utánamegy az autó. A futómű hangolása feszes, így jól kanyarodik, a körkamera és a könnyen működő kezelőszervek miatt pedig még szűk helyen sem okoz gondot a manőverezés.

Elöl és a harmadik sorban lehetne tágasabb, középen viszont fejedelmi kényelemben utazhatunk. Leghátul is van könyöklő és pohártartó, de az ablak pici Elöl és a harmadik sorban lehetne tágasabb, középen viszont fejedelmi kényelemben utazhatunk. Leghátul is van könyöklő és pohártartó, de az ablak pici

Levetkőzte elődeinek sarkos megjelenését, ezért a valós méreténél kisebbnek látja az ember, de amint kitárja az ajtókat, nyilvánvaló, milyen tágas belül. Amíg az első sorban úgy 1,9 méteres testmagasságig lehet kényelmesen elférni, a második sor kifejezetten tágas. Az itt lévő, több részre osztott üléspad sínen tologatható, a támla dőlésszöge is állítható, ezzel lehet garantálni, hogy az egyébként kisgyermekek számára megfelelő méretű harmadik sorba (300 ezer Ft) szorult utasoknak is legyen elég helye. Apró szépséghiba, hogy az üvegtető miatt a hátsó ajtó fölé elhelyezett világítás miatt a tetőkapaszkodó túlságosan hátracsúszott, még leghátsó helyzetben lévő ülésnél is túlságosan hátul van ahhoz, hogy azt érdemben használni lehessen.

Bővítés után sík a padló, ám hét üléssel alig marad raktér Bővítés után sík a padló, ám hét üléssel alig marad raktér

Jelenleg akciósan 600 ezer Ft-tal olcsóbban adják a benzines X-Trailt, a 6,4 milliós alapár kedvező, a Tekna csúcsfelszereltség is 9 millió alá bújt ezzel. A vetélytársakhoz képest kedvező ajánlat, igaz, a szállítási távolság miatt nagyon nem lehetnek egyedi igényei az embernek, amelyért gazdag felszereltséggel próbálnak kárpótolni. A 8,4 l/100 km-es tesztfogyasztás a méretek és a teljesítmény tekintetében elfogadható.

Földúton elmegy, de ennél többre összkerékhajtás híján nem ajánlható Földúton elmegy, de ennél többre összkerékhajtás híján nem ajánlható

Tetszett
• tágas második sor
• gazdag felszereltség
• könnyen működő kezelőszervek

Nem tetszett
• elöl szűk
• hátsó kapaszkodó rossz helyen
• hajtási befolyások

Összegzés
Nem a terepezés miatt lenne szükség összkerékhajtásra a benzines X-Trail esetében az első kerekek hamar feladják a harcot a hirtelen érkező nyomatékkal. A második üléssor kifejezetten tágas és jól variálható, a harmadik sor felárát nyugodtan meg lehet spórolni, ennek ellenére inkább családi-, mint szabadidő-autó.

Nissan X-Trail 1.6 DIG-T
Összlökettérfogat: 1618 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
Max. teljesítmény: 120 kW (163 LE) 5600/perc
Max. forgatónyomaték: 240 Nm 2000-4000/perc
Hossz./szél./mag.: 4640/1820/1715 mm
Tengelytáv: 2705 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1575/1575 mm
Fordulókör: 11,2 m
Saját tömeg/teherbírás: 1430/470 kg
Csomagtér: 550 l
Üzemanyagtank: 60 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 9,7 s
Max. sebesség: 200 km/h
Város/országút/vegyes: 7,9/5,3/6,2 l/100 km
Tesztfogyasztás: 8,4 l/100 km
CO2-kibocsátás: 145 g/km
A modell alapára: 6 390 000 Ft

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!