Nem először jár már nálunk a Superb, az utastér méreteivel azonban sokadszorra is képes letaglózni! Tágasabbnak érezni némelyik luxusautónál, holott a középkategóriában korántsem a koda tengelytávolsága a legnagyobb… Igaz, esetünkben az opciós panoráma-napfénytetőn keresztül beáradó fény (345 440 Ft) és a kissé kényes, de annál elegánsabb világos kárpitozás vizuálisan növelte a térérzetet. Akárhogy is, hátul olyan bőséges a helykínálat, hogy keresztbe vetett lábbal ülve még mindig nagyon messze van az első ülés háttámlája.
A csomagtartó pedig egy fekete lyukhoz hasonlatos: félelmetes mennyiségű holmit képes elnyelni, a befogadóképessége már alaphelyzetben is 633 literes, ráadásul egyszerűen bővíthető. Jó hír a téli sportok szerelmeseinek, hogy – sok más kombival ellentétben – a Superb rendelkezik síalagúttal, és felár ellenében sízsák is kérhető hozzá, a poggyászok csúszkálását csomagtérrendező akadályozza meg, az ötödik ajtó pedig akár gombnyomásra is nyitható-zárható.
Felár: 4×4 658 ezer, DSG 640 ezer forint
Ha pedig felpakoltuk a családot és a fél háztartást, a mostoha időjárási körülmények sem állhatják utunkat, mivel ez a koda összkerékhajtású! Alaphelyzetben ugyan a nyomaték 96%-a az első kerekekre jut, de a negyedik generációs Haldex-kuplungos tengelykapcsoló mindig az adott tapadási viszonyoknak megfelelően osztja el a vonóerőt, egy szempillantás alatt akár 90%-ot is képes hátra csoportosítani. A 4×4-es Superb szabadmagassága ugyan 18 mm-rel nagyobb a normál verzióknál, valamint alsó burkolattal és motorvédelemmel is ellátták az autót, a felázott földútnál nehezebb terepre mégse merészkedjünk vele – az összkerékhajtás elsősorban a havas, csúszós útfelületen történő magabiztos továbbjutást szolgálja.
Habár a rendszer többletsúlya és belső súrlódása némileg frusztrálja a 140 ló munkamorálját, azért a 2,0 literes dízelmotor így is tisztességesen viszi a kocsit. Erőlködés nélkül, kényelmesen tartható a forgalom ritmusa, az előzési rugalmasságra sem lehet panasz, egyedül akkor bágyadt a produkciója, ha sztrádatempóról kell tovább gyorsítani az 1,7 tonnás Superbet. Közben a hatfokozatú, dupla kuplungos sebességváltó villámgyorsan és jó ritmusban cseréli az áttételeket, többnyire megfelelően alkalmazkodik a kívánt helyzethez. Csak akkor hajlamos késlekedni, amikor magasabb sebességi fokozatban, nyugodt stílusban cirkálva hirtelen padlógázt nyomunk, s egyszerre több fokozatot kell visszagangolnia.
A kormányzás pontos, a feszesebb rugók és lengéscsillapítók jóvoltából pedig az emelt kasztni stabil marad a kanyarokban. Sajnos a hazai útviszonyok között a keménykedés nem válik előnyére, a rugózási komfort elmarad a normál Superbekétől. Elégedettek voltunk viszont a fogyasztással, az összkerékhajtás, az automata váltó, no meg a méretek tükrében az általunk mért 6,9 l/100 km-es átlag barátinak mondható.
TETSZETT
bődületes helykínálat
kulturált és nyomatékos dízel
tesztfogyasztás
NEM TETSZETT
gördülési komfort
olcsó fabetétek
ÖSSZEGZÉS
Tágas és megnyerő autó a Superb, de csak az válassza a 4×4-es verziót, akinek rendszeresen szüksége van az összkerékhajtásra – nem is anynyira a felár, mint a gyengébb komfort miatt.
koda Superb Combi 2.0 TDI DSG 4×4
Összlökettérfogat: 1968 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 103 kW (140 LE) 4200/min
Max. nyomaték: 320 Nm 1750-2500/min
Hossz./szél./mag.: 4838/1817/1510 mm
Tengelytáv: 2758 mm
Fordulókör: 11,5 m
Saját tömeg/teherbírás: 1667/638 kg
Csomagtér: 633/1865 l
Üzemanyagtank: 60 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 10,8 s
Maximális sebesség: 201 km/h
Város/országút/vegyes: 7,8/5,5/6,3 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,9 l/100 km
CO2-kibocsátás: 166 g/km
A modell alapára (1.4 TSI Active): 6 641 060 Ft
A tesztelt modell indulóára: 8 679 560 Ft
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!