A Sport Line kivitelben a váltószoknya cérnája és az ülések varrása is piros. Fotó: Stefler Balázs és a szerző

A Civic mindig is a sportosabb kompaktok közé tartozott, még azokban a modellekben is megvolt az a bizonyos plusz, amelyekbe teljesen átlagos teljesítményű motort építettek. Az aktuális kiadásra ez még inkább igaz, ugyanis a Sport Line csomag nem csak az izmosabb, 1,5-ös, 182 lovas verzióhoz, hanem a kis háromhengereshez is elérhető.

A 17 colos, fekete könnyűfém felnik, a vaskos küszöbök, a hátsó spoiler és a diffúzorbetét jóval feltűnőbbé teszi, ezekkel az összetevőkkel nem 126 lóerősnek néz ki, az utca embere a duplájára tippel – volt, aki kétszer is rákérdezett, tényleg 1,0 literes motor van-e benne. Igen, ráadásul a Sport Line kivitelhez is elérhető a CVT-sebességváltó, ami városban nagyon kényelmes és bizony szépen kihasználja, hogy a parányi turbómotornak már 2000-es fordulattól is tisztességes az ereje. Városi forgalomban annyira halk és sima járású a VTEC Turbo, hogy fel sem tűnik a páratlan hengerszám, de ha kicsit sportosabbra vesszük a figurát, már nem tudja letagadni felépítését. Ezzel nem is lenne különösebb baj, de a fokozatmentes váltó nagyobb gázadásra felcsapja a fordulatot, majd ameddig nem lépünk le a pedálról, ott is tartja – ez a váltó egyértelműen a nyugodt haladást preferálja. Pedig a modell egyéb adottságai támogatják a tempós haladást, a futómű egy árnyalatnyit feszes és a kormány is sok visszajelzést ad. Az utastérben a piros varrások és az alumínium pedálsor jelent változást a többi Civichez viszonyítva, egyébként a belső a külméreteket meghazudtolóan tágas. Ami manapság ritka dolog, a vezetőülést annyira le lehet engedni, hogy tényleg olyan érzésünk van, mintha az aszfalton ülnénk.

Hatalmas méretű és könnyen pakolható a csomagtér

Aki szeretne egy látványos, már-már dögös külsejű Civicet, de nem akar beruházni az erősebb motorra, annak jó választás lehet a Sport Line kivitel, mely az alap Comforthoz képest 300 ezer Ft-tal kerül többe. A CVT-váltós változat 7 129 000 Ft-os árába a sávtartó, a holttérfigyelő és a full-LED-es fényszórók is beletartoznak.

Nem óvatoskodta el a Honda a diffúzort és a szárnyat

TETSZETT
• működési kultúra
• helykínálat
• kormányzás, futómű
NEM TETSZETT
• nagy gázadásra felbőgő motor
• a klíma részben menüből vezérelhető

ÖSSZEGZÉS
Még az 1,0 literes blokkal is átjön, mennyire jó konstrukció a Civic, a futómű és a kormányzás zseniális. A CVT-erőátvitel városban kényelmes, mégis az a konklúzió, hogy aki sportosan szeretne közlekedni, annak inkább a kézi váltó ajánlható.

Honda Civic 1.0
VTEC Turbo Sport Line
Összlökettérfogat: 988 cm3
Hengerek/szelepek: S3/12 turbó
Max. teljesítmény: 93 kW (126 LE) 5500/perc
Max. forgatónyomaték: 180 Nm 1700-4500/perc
Hosszúság/szélesség/magasság: 4518/1799/1434 mm
Tengelytáv: 2697 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1537/1565 mm
Fordulókör: 11,8 m
Saját tömeg: 1289 kg
Csomagtér: 478-1245 l
Üzemanyagtank: 47 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 10,9 s
Max. sebesség: 200 km/h
Átlagfogyasztás: 6,7 l/100 km
Tesztfogyasztás: 7,3 l/100 km
CO2-kibocsátás: 152 g/km
A modell alapára: 6 439 000 Ft (Civic 1.0 VTEC Turbo Comfort, 126 LE)
A tesztelt verzió ára: 7 129 000 Ft