Kényelmes a beszállómagasság, tágas az utastér – csak az előnyeit érezzük a szabadidő-autós karosszériának Kényelmes a beszállómagasság, tágas az utastér – csak az előnyeit érezzük a szabadidő-autós karosszériának

Van, amikor a kevesebb több. Vegyük például a Hyundai ix35-ös belsejét. Adva van egy lendületesen megrajzolt műszerfal, amelyet mindenképpen a nagyon elegáns csokibarna színben szerettek volna prezentálni az általunk kipróbált Style felszereltség örömére.

Túl tarkabarka lett a műszerfal, a megvilágítás fényerejével állandóan játszani kell Túl tarkabarka lett a műszerfal, a megvilágítás fényerejével állandóan játszani kell

Sajnos nem voltak elég következetesek a tervezők, így került világosbarna, sötétbarna, bézs, ezüst, szürke, fekete és krómszín a műszerfalra, megfejelve mindezt kékes világítással. Ezt leszámítva egyébként igazán nem lehet megszólni a dél-koreaiak kompakt szabadidő-autóját.

Kis dízellel és elsőkerékhajtással egyterűs

Még a hátsó ülésfűtés is ott van a fedélzeten, gyári navigációt is kérhetünk, meg napfénytetőt – a metálfényezésen kívül csak ez a két extra rendelhető a majdnem a csúcsot jelentő Style felszereltséghez. A motorok és fényezések között kell csak válogatni, az általunk próbált 1,7 literes dízelnél nem is kell több.

Nem vagyok kis ember, de kényelmesen elférek – az első ülést maximálisan hátratoltuk Nem vagyok kis ember, de kényelmesen elférek – az első ülést maximálisan hátratoltuk

A 115 lóerő könnyedén viszi a csak elsőkerék-hajtású járművet, a fokozatok elosztása jó, rögtön az alapjárat felett már jól húz az erőforrás, nyoma sincs turbólyuknak. Sem a teljesítmény leadása, sem a hang nem utal a dízelüzemre, egyedül a fogyasztásról lehet rájön ni az igazságra – a tesztfogyasztás a kemény mínuszok ellenére, városi használattal súlyosbítva is 6,2 l/100 km lett. A tank 58 literes, kis odafigyeléssel 1000 km-es hatótávolságot is elérhetünk.

Nincs rakodóperem, de magasra kell emelni a csomagokat Nincs rakodóperem, de magasra kell emelni a csomagokat

Ráadásul mindezt egy olyan autóval, amelynek használata során nem kell kompromisszumokat kötni. Kényelmesen elfér benne a család, nagy a csomagtartója, és magas építése miatt még a télies körülmények között is bátran közlekedhetünk vele. Árban egyébként nem kategóriájának bajnoka, de nem is túl drága.

A lendületes ívek miatt hátra nehézkes a kilátás A lendületes ívek miatt hátra nehézkes a kilátás

TETSZETT
erős és takarékos motor
tágas utastér
gazdag felszereltség

NEM TETSZETT
túl színes műszerfal
kilátás átlósan hátra
műszerfal-világítás fényereje

ÖSSZEGZÉS
Néhány szépséghibától eltekintve nagyon jó autó az alapdízellel felszerelt ix35-ös, ráadásul ezek egy részétől más felszereltség esetén meg is szabadulhatunk.

HYUNDAI ix35 1.7 CRDi
Összlökettérfogat: 1685 cm3
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Maximális teljesítmény: 85 kW (115 LE) 4000/min
Maximális forgatónyomaték: 260 Nm 1250-2750/min
Hossz./szél./mag.: 4410/1820/1670 mm
Tengelytáv: 2640 mm
Fordulókör: 10,6 m
Saját tömeg/terhelhetőség: 1490/450 kg
Csomagtér: 465-1436 l
Üzemanyagtank: 58 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 12,4 s
Maximális sebesség: 173 km/h
Fogyasztás város/országút: 6,3/4,8 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,2 l/100 km
CO2-kibocsátás: 139 g/km
A modell alapára: 4 990 000 Ft
A tesztelt modell ára: 6 940 000 Ft