A 140 lovas 1,4-es fórja a remek dinamikája, részterhelésnél, előzésnél nyoma sincs erőlködésnek, ésszel hajtva pedig már-már dízeles a fogyasztása. A 105 lóerős 1,2-eshez képest ugyan 424 180 forinttal drágább, viszont az 1.6 TDI-nél (105 LE) 315 910 forinttal kedvezőbb az ára, a teljesítményben hozzá passzoló 2.0 TDI-vel (150 LE) szemben pedig közel egymillió az előnye!

Gusztusos a világos belső, de a kárpitok könnyen koszolódnak. Fotó: Hilbert Péter Gusztusos a világos belső, de a kárpitok könnyen koszolódnak. Fotó: Hilbert Péter

Jó motor és váltó, de a rugózás nem perfekt

Az 1395 cm3-es blokk a turbófeltöltés révén 140 lóerő és 250 Nm leadására képes, utóbbit már 1500-as fordulattól szállítja. A gyakorlatban nagyon készségesen viselkedik az Octavia, markáns turbólyuk-effektus nincs, egyenletesen épül fel az ereje, alacsony fordulatszám- régióban sem akar lefulladni. A dinamika több mint korrekt, a 0-100-as sprintet alig 8,5 másodperc alatt lezavarja, miközben a hatfokozatú váltó révén nagyobb tempónál sem zajos, vagy iszákos. 130 km/óránál 2750-es fordulaton dolgozik a TSI, megpakolt állapotban az emelkedők megmászása sem jelent kihívást, az ilyen jellegű feladatokat zokszó nélkül megoldja a Škoda.

Kell ennél több? Aligha. Bőséges hely, külön szellőzés és könyöklő Kell ennél több? Aligha. Bőséges hely, külön szellőzés és könyöklő

A kabin zajszigetelése jó, a hatgangos váltó kapcsolási pontossága szintén, megvezetése is eltalált, egyedül a lassú start-stop rendszert és a kissé nyers hangolású futóművet érheti kritika. Utóbbi jól vizsgázik kanyarokban, terhelve (max. 645 kg) sem esik kétségbe, azonban a komfortjellemzői nem tökéletesek, kátyún, fekvőrendőrön áthajtva a hátulja tompa ütéssel reagál a kihívásokra. A 6,1 literes tesztátlag briliáns, az 50 literes üzemanyagtartály fényében egy tankolással körülbelül 800 kilométer tehető meg.

Kár, hogy bővítéskor az utastér felé lépcső keletkezik a padlón Kár, hogy bővítéskor az utastér felé lépcső keletkezik a padlón

Tágas, variálható, de sok minden feláras

Az Octavia Combi kabinjában pazar a hely, a műszerfal gusztusos, bár nekem az elődben felhasznált anyagok valahogy szimpatikusabbak voltak, minőségibb benyomást keltettek. A központi monitor felbontása nem valami lenyűgöző, a navigátor kissé lassan követi az autó mozgását, és jól jönnének a részletesebb sávinformációs jelzések, valamint a magyar nyelvű menürendszer. Az USB- és AUX-csatlakozók a klímapanel kezelőfelülete alá, mélyre kerültek, a vaskosabb pendrive-ok be sem férnek. Az első ülések kellően nagyok, kényelmesen állíthatók, a könyöklő is jó széles. A második sor szintén tágas, ide is jutott szellőzőrostély, a csomagtartó pedig egyenesen letaglózó! Alapesetben 610 literes a raktér, azonban érdemes a teljes értékű pótkerékre és emelőre áldozni (33 020 Ft), ami -22 litert jelent.

Lapjára hajtható az anyósülés. A praktikus tételek zöme feláras Lapjára hajtható az anyósülés. A praktikus tételek zöme feláras

A támlák osztva dönthetők, bővítéskor lépcső keletkezik a padlón, az utasülés pedig lapjára hajtható (27 940 Ft). A hátsó ajtó lecsukása egy igényesnek semmiképp sem mondható gumifogantyúval oldható meg, ezen ideje lenne már változtatni! Számos okos részletmegoldás lapul a raktérben,
azonban ezek sajnos mind felárasak: elválasztó háló (49 530 Ft), csomagtérháló (16 510 Ft), kétoldalú padlóborítás (13 970 Ft), multifunkciós tároló a roló alatt (16 510 Ft), csomagtérből ledönthető hátsó ülések (27 940 Ft).

Markáns hátsót kapott az Octavia Combi, nem az a klasszikus szépség, de jól néz ki Markáns hátsót kapott az Octavia Combi, nem az a klasszikus szépség, de jól néz ki

TETSZETT
– gigászi utas- és raktér
– tisztességes dinamika
– szerény fogyasztás

NEM TETSZETT
– navigáció
– lassú start-stop
– raktérajtó lecsukás
– eldugott USB- és AUX-csatlakozó

ÖSSZEGZÉS
Az Octavia Combi 1,4-es TSI változatánál nehéz ésszerűbb kompromisszumot találni, ami a dinamika és az alacsony fogyasztás közötti átmenetet jobban megtestesítené. A pixeles monitor és a magyar menürendszert nélkülöző lassú navigátor nem illik a képbe.

Škoda Octavia Combi 1.4 TSI
Összlökettérfogat: 1395 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
Max. teljesítmény: 103 kW (140 LE) 4500-6000/perc
Max. forgatónyomaték: 250 Nm 1500-3500/perc

Hossz./szél./mag.: 4659/1814/1465 mm
Tengelytáv: 2680 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1549/1520 mm
Fordulókör: 10,4 m
Saját tömeg/teherbírás: 1272/645 kg
Csomagtartó: 610/1740 l
Üzemanyagtank: 50 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 8,5 s
Maximális sebesség: 212 km/h
Város/országút/vegyes: 6,5/4,6/5,3 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,1 l/100 km
CO2-kibocsátás: 121 g/km
A modell alapára: 4 584 370 Ft (1.2 TSI 86 LE Active)
A tesztelt verzió ára: 5 351 450 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!