Ha nem is feltétlenül látványosan, de számos ponton módosult az Antara a modellfrissítés során. Megváltozott a hűtőmaszk krómozott kerete, csakúgy, mint a keresztlécek, újak a ködlámpák és a hátsó lámpatestek.

Belül nívósabb kárpitok jelentek meg, frissebb a műszerek grafikája, az elektromos rögzítőfék jóvoltából felszabadult helyre mozgatható dupla pohártartó, alá pedig mély rekesz került – a tesztautóban telefondokkolót integráltak oda. A 2,0 literes dízelmotort lecserélték, mostantól egy 2,2-es gázolajos érthető el kétféle teljesítményszinttel. Létezik 163 (7 884 000 Ft-tól) és 184 lóerős (8 986 000 Ft-tól) kivitel, nálunk az erősebb verzió járt, a szintén új konstrukciójú, hatfokozatú automata sebességváltóval – ebben a felállásban már 9 853 000 forintot kóstál az Opel.

Amikor a SUV alapkoncepció hibádzik

Szeretem a többcélú hobbiterepjárókat: belül tágasak, a poggyásznak bőven akad hely, rendesen rugóznak, s egy bakhátas földúttól sem riadnak vissza. A képlet akkor kezdett sántítani, amikor egy hétvégi túrához három fő utazótáskáival és egy elemózsiás hátizsákkal plafonig pakoltam a csomagteret, s a rolót már nem lehetett elhúzni. Húha, mekkora ennek a hátsója?! Bizony, a külső mérethez képest pöttömnyi, 420 literes, ráadásul igen magasra kell emelni a csomagokat.

Szemre gusztusos a belső, de a műanyagok mind egy szálig ridegek. Az automatikus váltó felára 300 000 Ft Szemre gusztusos a belső, de a műanyagok mind egy szálig ridegek. Az automatikus váltó felára 300 000 Ft

A fülke egyébként tágas, mindkét sorban könyöklő található, elöl mély üreggel, hátul pedig fedél nélküli, dupla pohártartóval. Ha utóbbit könyöklőnek szeretnénk használni, akkor bizony felejthető, ugyanis karunkat csak a műanyag üregekben tudjuk pihentetni – nem valami átgondolt megoldás. Az anyaghasználat valahol a Corsa szintjén áll, a kezelhetőség pedig elég ramaty. Kicsik a kapcsolók, a vezetőülésből nem igazán láthatók a forgógomb feliratai, a navigáció grafikája kezdetleges: a nyelv átállításához például ki kell venni a DVD-lemezen tárolt térképcsomagot, majd jöhet a nyelvi CD. A kívánt nemzetiségű nyelv feltöltése egy-két percig tart, utána vissza a DVD-t, és már indulhatunk is – több mint kínos egy ilyen rendszert (Radio DVD100 Navi) 2011-ben kínálni, pláne 416 ezerért!

Tágas a hátsó, de a napfénytető (182 000 Ft) levesz a fejtérből Tágas a hátsó, de a napfénytető (182 000 Ft) levesz a fejtérből

Az autó extramélyre húzott orrköténye már egy magasabb szegélykőnél is leér, terepjárásra emiatt nem igazán alkalmas az Opel. Az Antara legjobb pontja az erős dízelmotor, a 184 lóerős blokk húz is rendesen. Rugalmasságával nincs gond, de az automata váltó hangolása nem sikerült tökéletesen. Elindulásnál megtorpan az autó, mintha egy-két másodpercre szüksége lenne a vezérlésnek ahhoz, hogy felfogja parancsunkat. Miután leesett, hogy mit is szeretnénk, hirtelen megérkezik a 400 Nm és bumm! Vélhetően a turbólyukat csak így tudja „átugrani” a rendszer – az automata Captiva ezt hajszállal ügyesebben, lineárisabb erőátvitellel oldja meg. Nagyobb tempónál a hosszú hatodik fokozat révén kímélő üzemben dolgozik a motor, de az autópályán, nyugodt tempóban megtett másfélezer kilométer dacára sem sikerült 9,38 l/100 km alá szorítani az átlagfogyasztást. Dicséretes, ahogy az aggregát vibrációit elnyomták, s a fülke jó zajszigetelése is említést érdemel.

Pakoláskor magas küszöbön kell átemelni a csomagokat Pakoláskor magas küszöbön kell átemelni a csomagokat

Fájó pont azonban a rugózás: 19 colos kerekekkel és 235/50-es gumikkal a keresztbordákon erősen felüt az autó, kátyún, fekvőrendőrön áthajtva markáns puffanás hallható. Szerpentinen jött jól, hogy valamelyest javítottak a kanyarképességeken, de a kormányzás még mindig nem elég közvetlen. Az Antara nézőpontjából a legnagyobb „csapást” a modell alapjául szolgáló, ám harmonikusabb, bevállalósabb fazonú, hétszemélyes és nem utolsósorban olcsóbb Chevrolet Captiva jelenti.

Rossz tapadási viszonyoknál elektronika aktiválja a 4x4-es hajtást. A tengelyek közötti nyomatékmegosztás 50:50 arányú is lehet Rossz tapadási viszonyoknál elektronika aktiválja a 4×4-es hajtást. A tengelyek közötti nyomatékmegosztás 50:50 arányú is lehet

TETSZETT
forma
kabinméret
zajszigetelés

NEM TETSZETT
alacsony orr
apró raktér
váltó hangolása (elindulásnál)
rugózás

ÖSSZEGZÉS
Ritka az olyan modellfrissítés, aminek hozadéka ennyire nem nyer magának teret, mint az Antara esetében. Szép, de a 19 colos kerekeken bárgyún rugózik, raktere kicsi, terepjárásra pedig nem alkalmas, mert az orrkötény értelmetlenül alacsonyra került.

Opel Antara 2.2 CDTI aut.
Összlökettérfogat: 2231 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 135 kW (184 LE) 3800/min
Max. forgatónyomaték: 400 Nm 2000/min
Hossz./szél./mag.: 4596/1850/1761 mm
Tengelytáv: 2707 mm
Fordulókör: 12,25 m
Saját tömeg/teherbírás: 1861/569 kg
Csomagtér: 420/1420 l
Üzemanyagtank: 65 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 10,1 s
Maximális sebesség: 191 km/h
Város/országút/vegyes: 10,3/6,4/7,8 l/100 km
Tesztfogyasztás: 9,38 l/100 km
CO2-kibocsátás: 205 g/km
A modell alapára: 7 520 000 Ft (2.4, 170 LE)
A tesztelt verzió ára: 9 853 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!