A roadster műfaj (például: Mazda MX-5-ös) a hátsókerékhajtásról, a spártai rugózásról és a vezetési élmény mindenek fölé helyezéséről szól – ezeknek pedig csak részben képes eleget tenni a Mini. A képlet ott hibádzik, hogy a Cooper Roadster elöl hajt, de ezért kár szomorkodni, a futómű így is briliáns.
Kőkemény sportfutómű és automatikus váltó
Nos, rugózása nincs a Roadsternek, de kanyarban a végletekig ragaszkodik a kijelölt ívhez, bár a finnyásak kicsit orrnehéznek találják majd. Ennek oka, hogy a fémtető elhagyása miatt a frontrészt is jelentősen megerősítették, ami megnövelte az első tengely terhelését. Utóbbi előnye, hogy jobbak a tapadási képességek, hátránya, hogy húzós kanyarban a normál Cooperhez képest hajszálnyit erősebben tolja az elejét. Hepehupás városi aszfalton, különösen macskakövön esetlenül bukdácsol, ez nem az ő területe, ehhez képest a tesztautót automatikus váltóval (507 500 Ft) látták el, ami különösen urbánus közegben előnyös. Egy igazi roadsterhez tisztességes kézi váltó dukál, nem pedig egy komfortosan, hajszálnyi késéssel kapcsoló automata. A sportos mód aktiválása javít a helyzeten, de az automata nyújtotta kényelemért cserében még így is tompább menetdinamikai mutatókkal kell számolni. A százas futam például 7 helyett 7,2 másodpercig tart, és kisebb a végsebesség is.
A kettős leömlésű turbóval ellátott 1,6-os, 184 lóerős blokk nyomatéka ideiglenes túltöltéssel 240-ről 260-ra ugrik fel, ráadásul ezt már alacsony fordulatszámtól képes produkálni. A dupla kipufogóvég nem csak szép, hangja meglepően érces, ami eleinte jópofa, hosszú távon azonban zsibbasztó a monoton dörmögés. Utóbbiról és a kényelmetlen, csekély oldaltartást nyújtó sportülésekről is szívesen lemondanánk. Jó pont jár az első sor mögötti használható méretű rekeszért, az alapvetően tágas, 240 literes raktérért és a jókora (36×20 cm) sílécalagútért.
A szélvédőkeretet 13 fokkal megdöntötték, ami nemcsak a kilátáson, hanem nyitott tető esetén a szélvédelmen is sokat ront – kb. 90 km/óráig mondható csak kellően huzatmentesnek a kabin. A bukókeretek közé aprócska és csekély hatékonyságú szélterelő háló pattintható be, azonban sajnos feláras (62 700 Ft) tételről van szó. A vászonkapucni kis gyakorlással egy kézzel, pár másodperc alatt oldható, zárható, kár, hogy a zajszigetelése gyenge. Kíváncsi lennék, hogy mennyivel lehet lármásabb a dízelmotoros SD kivitel (143 LE) – a keményvonalas roadsterrajongók már az automatát sem „csipázzák”, a gázolajos Mini pedig egyenesen szentségtörésnek számít a szemükben!
TETSZETT
karakteres forma
vezethetőség
NEM TETSZETT
szélvédelem
automatikus váltó
sprőd rugózás
ÖSSZEGZÉS
Furcsa jószág a Mini Roadster, a szegmens jellemzőit nem a klasszikus módon tálalja (lásd elsőkerékhajtás), mégis működik a recept. Azonban szép számmal akadnak gyengéi, elég csak a zajszigetelésre, a szélvédelemre vagy a kényelmetlen sportülésekre gondolni. A tesztautó 10 millió feletti vételára is kiábrándító…
Mini Cooper S Roadster aut.
Összlökettérfogat: 1598 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
Maximális teljesítmény: 135 kW (184 LE) 5500/min
Maximális nyomaték: 260 Nm 1730-4500/min
Hossz./szél./mag.: 3734/1683/1390 mm
Tengelytáv: 2467 mm
Fordulókör: 10,7 m
Saját tömeg: 1280 kg
Terhelhetoség: 290 kg
Raktér: 240 l
Üzemanyagtank: 50 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 s
Maximális sebesség: 222 km/h
Város/országút/vegyes: 9,1/5,1/6,6 l/100 km
Tesztfogyasztás: 7,9 l/100 km
CO2-kibocsátás: 153 g/km
A modell alapára: 5 815 000 Ft (Roadster, 122 LE)
A tesztelt verzió ára: 7 301 500 Ft
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!