Gondolom, elsőre is feltűnt, hogy itt bizony elég nagy érvágás történt: oda a bársonyos hangú, öthengeres blokk, helyébe a filigrán orgánumú 1,6-os EcoBoost motor lépett. Nem is értem, hogy miért nem alkalmazták a Fiesta ST-nél bevált Sound Symposer „motorhang menedzsmentet” – ha már csúcsváltozat, akkor szóljon is valahogy!
A leköszönő modell 200 lóerőt és 320 Nm-t állított csatasorba, a százas sprintet az ötgangos automatával 8,8 másodperc alatt futotta, a 2009-es teszten pedig 10,7 litert fogyasztott. Előrelépés, hogy immár hatfokozatú automata váltó jár a legerősebb benzineshez. Ez azonban az aktuális Ford-trenddel szemben nem dupla tengelykapcsolós, Powershift egység, de nincs is ezzel gond. Kapcsolási ritmusa elfogadható, egyedül hirtelen gyorsításnál késlekedik a visszaváltással a kelleténél többet. 130 km/óránál csupán 2600-as fordulaton dolgozik a főtengely, ám ennek és a kímélő használat dacára lazán beszippantott átlagosan 10,8 litert!
A százas gyorsulást 9,7 másodperc alatt abszolválja a 182 lovas 1,6-os – pont ennyit fut a gyengébb (150 LE), de könnyebb kivitel is, manuális váltóval és fronthajtással. A váltókar kialakítása akár a powershiftes példányoké: nincsenek volánbillentyűk, manuális közbeavatkozásra csak a váltófejen elhelyezett gombokkal van lehetőség. Trend csomag esetén a 150 lóerős, kézi váltós, fronthajtású Kuga 1.6 EcoBoost 6 550 000 forintért rendelhető, az erősebb kivitel azonban csak a Titanium szinttől kapható. Utóbbi és az automata+4WD kötött konfigurációja miatt ez a kivitel már 8,59 millióval rövidíti meg a tulaj pénztárcáját.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!