Az ötajtós, ferdehátú Sandero az A-oszlopig megegyezik a Logannal, hosszban (-289 mm) és tengelytávban (-45 mm) azonban rövidebb, ennek megfelelően az utastér helykínálata sem olyan szellős. Kisebb a csomagtartó is, de a holmit tágas rakodónyíláson keresztül, kényelmesebben lehet bepakolni.
90 lóerős motor (0.9 TCe benzines turbó vagy 1.5 dCi dízel) és magas felszereltség esetén pedig a Sandero 200 ezer forintos felár ellenében Stepway „kamuterepjárós” kivitelben rendelhető. A műanyag elemek és a fémutánzatú betétek, tetősínek, valamint a 16 colos alufelnik igazán jól állnak a 40 mm-rel megemelt Daciának – a hasmagasság derekas 207 mm, de négykerékhajtás nincs hozzá. Hogy a magasépítésű kasztni kanyarban ne dőljön ijesztően, a futóművet feszesebb rugókkal és lengéscsillapítókkal támogatták meg. Emiatt azonban éppen a Logan kiegyensúlyozottságát vesztette el, jobban megérzi az úthibákat, a keresztbordákról pedig hajlamos elpattogni.
Pedig az 1,5-ös dCi egészen fürgévé teszi: 11,8 másodperc alatt gyorsul százra és a csúcssebessége 167 km/óra. A 220 Nm-es nyomatéknak köszönhetően rugalmas is, hamar fel lehet kapcsolgatni az ötfokozatú sebességváltóval, ami ezúttal karcosan megvezetett és akadósan jár. A négyhengeres hangja és vibrációja is jelen van az utastérben, a nagy homlokfelület pedig sztrádatempónál nemcsak a szélzajt erősíti fel, hanem a fogyasztásra is hátrányosan hat. A gyári 4,0 helyett mi 5,2 literes tesztátlagot mértünk. Persze a Dacia még így is takarékosnak mondható, csakhogy ebben a kiszerelésben már 3 290 000 forintba kerül a Sandero Stepway, így pedig nehezebb megbocsátani a hibáit.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!