Miközben a Qashqai és a Juke „hasít” az európai piacokon, a Nissan kínálatából a Tiida nyugdíjazása óta hiányzott egy hagyományos kompakt, amely az Opel Astra, vagy a VW Golf alternatívája lehet. Ez az új alsó-középkategóriás nem más, mint a Pulsar, melyet dízelmotorral már vallatóra fogtunk, a három hónapos maratoni tesztre érkezett modellt viszont az az 1,2-es, benzines turbómotor hajtja, mely a hazai Pulsar-eladások 85%-át teszi ki. Alapmotor létére 115 lóerőt és 190 Nm-es nyomatékot produkál a Renault-tól származó egység, amely annak ellenére tisztességes menetteljesítményekkel ruházza fel az autót, hogy a takarékosság jegyében hosszúra elnyújtották a hatgangos kézi váltó fokozatait – 130 km/órás sebességnél 2700-at fordul a főtengely.

Meglehetősen kicsi az 5,8 colos kijelző. Fotó: Hilbert Péter Meglehetősen kicsi az 5,8 colos kijelző. Fotó: Hilbert Péter

Az 1900 kilométeres olaszországi kiruccanás persze több dologra is választ adott: állandó 130-as tempónál négy személlyel és csomagokkal 6,3 litert fogyasztott a Pulsar, ami meglepetésünkre decire pontosan annyi, mint amit vegyes használat során mértünk hazai viszonyok között. Miután hazafelé Szlovéniában sok helyen 100-as sebességkorlátozások voltak érvényben, 5,7 literes fogyasztást is regisztráltunk. A dicséretre méltó adatok ellenére sűrűn kell tankolni a Pulsarba, ugyanis a kategóriában szokatlanul kicsi, 46 literes az üzemanyagtankja, ráadásul már akkor „pirosban jár” a szintjelző mutatója, amikor még 10 liternyi, azaz több mint 150 kilométernyi benzin van a tartályban.

Gigászi a hátsó lábtér, a könyöklő az alapverzió kivételével széria Gigászi a hátsó lábtér, a könyöklő az alapverzió kivételével széria

Bár a Pulsar beltere kicsit ingerszegényre sikerült, meg kell hagyni, hogy gigászi hely van benne. A 2,7 méteres tengelytávnak köszönhetően több középkategóriás is megirigyelhetné a hátsó traktus lábhelyét, arról nem is beszélve, hogy a Nissan elsőre keménynek tűnő ülései hosszú úton sokkal kényelmesebbek, mint a puhább tömésűek. A csomagtér 385 literes értéke már nem kiemelkedő, inkább csak korrekt értéknek mondható, az viszont kár, hogy állítható padló hiányában bővítéskor lépcső keletkezik rakfelületen.

A lakott területet elhagyva sem érződik gyengének az 1,2-es turbómotor. Fotó: Miklós-Illés Kálmán A lakott területet elhagyva sem érződik gyengének az 1,2-es turbómotor. Fotó: Miklós-Illés Kálmán

Tetszett
• hatalmas hátsó lábtér
• komfortos ülések
• ár-érték arány

Nem tetszett
• komor beltér
• kicsi üzemanyagtartály
• csekély konfigurálási lehetőség (csomagos felszereltségek)

Összegzés
A Pulsarnál trendibb vagy szélesebb motorpalettájú kompaktot könnyű találni, de kényelmes, hatalmas hely van benne, és 4,79 millió forintos alapárával kiemelkedő ár-érték arányú modell.

Nissan Pulsar DIG-T 115
Összlökettérfogat: 1197 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
Max. teljesítmény: 85 kW (115 LE) 4500/perc
Max. forgatónyomaték: 190 Nm 2000/perc

Hossz./szél./mag.: 4387/1768/1520 mm
Tengelytáv: 2700 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1540/1540 mm
Fordulókör: 10,2 m
Tömeg/teherbírás: 1304/492 kg
Csomagtér: 385/1395 l
Üzemanyagtank: 46 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 10,7 s
Max. sebesség: 190 km/h
Város/országút/vegyes: 6,3/4,0/5,0 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,3 l/100km
CO2-kibocsátás: 119 g/km
A modell alapára: 3 990 000 Ft

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!