A Citroën háromajtós kisautója tulajdonképpen a márka négy keréken guruló kirakata, amellyel megmutatta a gyártó, hogy nem veszett ki belőle a kreativitás. A DS3-as nem csupán pofásan néz ki, de a legnagyobb érdeme, hogy elképesztően jó vezetni. Feszes rugózásával és direkt kormányával nagyon pontosan tartja a kijelölt ívet, így olyat lehet vele autózni, amire sokan nem is számítanának. A benzines verzió után azonban most a dízel változatot fogtuk vallatóra, méghozzá az elérhető legmagasabb, Ultra Prestige szinten.
A modell nevéből jól látszik, itt a külsőségek nagy szerepet kaptak. Ez a változat eleve csak négyféle színben (hófehér, Hickory-barna, obszidiánfekete és tóriumszürke) készül, tetejét pedig tesztautónk esetében opálfehér fényezés díszíti a DS betűkombinációkból alkotott mintázattal, hogy a 17 colos, szürke könnyűfém felnikről ne is beszéljünk. De a beltér sokkal nagyobbat üt: a vezetőt fehér bőrrel borított műszerfal és olyan bőrülés fogadja, amelyen a fekete fehérbe megy át. Az Ultra Prestige tehát nagy hatással van az emberre, hiszen nem jellemző, hogy egy kisautó ilyet nyújtana, ráadásul a kivitelezés is jól sikerült, az anyagok felettébb igényesek. A fehér bőrrel borított műszerfal és az ülés felső, szintén fehér része viszont nagyon könnyen koszolódik, gyakorlatilag ha fokozottan vigyázunk rá, akkor is elkerülhetetlen, hogy előbb-utóbb kisebb-nagyobb foltok vagy kéznyomok legyenek rajta.
Dízelmotort a DS3-asba? Érdemes átgondolni
A DS3-as egyébként más szempontból jó adottságokkal bír. A második sorban tapasztalható szűkös fejteret leszámítva korrekt a helykínálat, és az ülések komfortja elöl egészen megnyerő, s még a 285 literes csomagterével is inkább a jobbak közé tartozik.
Ahogy említettem, a kis Citroën nem az a franciásan ringatózó autó, a futómű kemény és nem tolerálja túl jól az úthibákat, viszont kanyarban nagyon elemében érzi magát. Az 1,6-os, 112 lóerős dízel azonban bármennyire is nyomatékos (270 Nm), ehhez a karakterhez egyértelműen a 156 lóerős, 1.6-os, benzines turbómotor passzol, hiszen azzal még inkább élettel teli, mert az 1,6-os dízel 2000-es fordulat alatt magában tartja erejét. A dízel természetesen alacsony fogyasztása révén piros pontokat szerez, az 5,2 literes fogyasztás a menetteljesítmények fényében (9,7 szekundum alatt gyorsul százra) egészen jó érték. Meglepő módon a hatfokozatú váltót olyan hosszúra áttételezték, mintha egy hosszútávfutó középkategóriás dízelről lenne szó, így aztán jó nagy lépcsők vannak az egyes fokozatok között. Van viszont valami, amiben egészen nagyot alkotott a Citroën, ez pedig a start-stop rendszer. Olyan gyorsan és olyan finoman indítja újra a dízelmotort az automatika, amit prémiummárkák modelljei is megirigyelhetnének, lámpához gurulva pedig már 20 km/óránál „lelövi” az erőforrást.
Ami az árakat illeti, a dízelmotoros Ultra Prestige modell 7 369 000 forintjával a kategória egyik legdrágább darabja (375 ezer forinttal drágább a 156 lovas benzinesnél), ezért cserében viszont a stílusos megjelenés mellé teljes felszereltséget kapunk: a tempomattól elkezdve az elektrokróm visszapillantó tükrön át a navigációs rendszerig számos, alapból feláras tétel szériaként jár a modellhez.
TETSZETT
stílus/forma
takarékosság
start-stop rendszer működése
irányíthatóság
NEM TETSZETT
fejtér a hátsó sorban
magas ár
ÖSSZEGZÉS
Egy kisebb vagyonba kerül, de ezzel az autóval garantált a feltűnés, miközben élvezetesen is vezethető. Az 1,6-os HDi remek erőforrás, de a DS3-ashoz az 1,6-os, benzines turbómotor illik igazán.
Citroën DS3 1.6 e-HDi Ultra Prestige
Összlökettérfogat: 1560 cm3
Hengerek/szelepek: S4/8 turbódízel
Max. teljesítmény: 82 kW (112 LE) 3600/min
Max. nyomaték: 270 Nm 1750/min
Hossz./szél./mag.: 3948/1715/1458 mm
Tengelytáv: 2464 mm
Saját tömeg/terhelhetőség: 1090/522 kg
Csomagtér: 285 l
Üzemanyagtank: 48 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 9,7 s
Maximális sebesség: 190 km/h
Város/országút/vegyes: 4,6/3,4/3,8 l/100 km
Tesztfogyasztás: 5,2 l/100 km
CO2-kibocsátás: 99 g/km
Alapár (DS3 VTi 95, 95 LE): 4 490 000 Ft
A tesztelt verzió ára: 7 369 000 Ft
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!